Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Even voorstellen...

Filluar nga Jesse, Shtator 22, 2010, 05:18:14 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Jesse

Hoi!
Ik zal me even voorstellen. Ik ben 30 jaar, en kom van Zuid-Limburg (net over de Belgische grens).

Tot nu toe heb ik nog geen Mitsubishi wagen gereden. Mijn reden van aanmelding is dat ik interesse heb in aanschaf van een Eclipse 2G, en wat meer te weten probeer te komen over de wagen. Gezien het aanbod in mijn regio haast nihil is, en op landelijke basis ook niet al te groot, wil ik een beetje beter idee krijgen van deze wagen. Ik woon in België, maar invoer uit Nederland of Duitsland is zeker ook een realistische optie.

Waar ik informatie over zoek zijn bijvoorbeeld de technische kanten (bepaalde bekende problemen of zwakke punten, of noodzakelijke upgrades/reparaties waar elke eigenaar gegarandeerd voor komt te staan buiten het 'normale' onderhoud), exterieur (bekende roestplekken, degelijkheid, lak), duurzaamheid en betrouwbaarheid (de wagen zal voor dagelijks vervoer gebruikt worden).

Zelf ben ik nogal een beetje geschrokken na het lezen van veel problemen over slechte remmen, slechte koppeling, slechte lak die op korte termijn los kwam, rammelend interieur, slechte wegligging, en de noodzaak voor veel onderhoud en herstellingen. Nu, voordat ik iemand beledig, dit zijn enkel verhalen die ik gelezen heb, en de meeste kwamen van Amerikaanse eigenaren. Ik kan niks bevestigen, en hoop daarom langs deze weg wat meer ervaringen te horen van mensen die deze wagen als liefhebber rijden ;)

Stefan.

Welkom, succes met het vergaren van info :!:

Evo driver

Eyy jesse

Opzich zijn de eclipsen erg betrouwbaar en gaat er vrij weinig van stuk wat ik heb gezien. Maar alleen staat de 2G op de zelfde bodem en wielophanging als de galant 8G en ook daar dus de kans op gebroken voorveren en de draagarmen voor die te veel speling kunnen krijgen.

Voor de rest is er veel aftermarked voor te verkrijgen maar weet wat je imi koopt of orgineel.

Let vooral op de standaard dingen geen schade of rare kieren op de deuren.

Start de motor als hij koud is op de klepstoters en luister of ze tikken.

Controleer of de evt airco ook werkt en de pomp geen bijgeluiden gaat maken

Roest moet je even kijken in de wielkast randen achter en de achterklep.

Voor de rest heb ik geen idee of dingen waar je op moet letten

Robbert

Welkom op het forum :D

Je hebt van Remco al een aardig lijstje met eventuele puntjes van aandacht, hij is tenslotte de vakman op dat gebied!

Succes!

GTI-tje

Hallo Jesse, welkom op het MOC forum, leuk om even te lezen; http://www.autoweek.nl/autotest/603/Mit ... se-20-DOHC

Grt Hans (GTI-tje)

Jesse

Bedankt voor alle tips Remco, en ook bedankt voor het artikel Hans. Hier kan ik zeker een stuk verder mee.

Citim nga: "Evo driver"Maar alleen staat de 2G op de zelfde bodem en wielophanging als de galant 8G en ook daar dus de kans op gebroken voorveren en de draagarmen voor die te veel speling kunnen krijgen.
Op zich ben ik op dat gebied niet zo heel technisch. Misschien is 't een domme vraag maar ik stel hem toch. Is dat zonder brug gemakkelijk te constateren?

Ik heb momenteel nog het meeste problemen met wagens te vinden met liefst rond de 100.000-130.000 km max. Natuurlijk niet zo gek voor een auto van deze ouderdom. Wel een paar leuke in Duitsland gezien, waar ik misschien eens naar ga kijken. En ik kwam de wagen van Jelmer-Eclipse ook op Marktplaats tegen, ook deze heeft mijn interesse wel ;)

Evo driver

Als je over drempels heen rijd of met optrekken dan knakkende geluiden hoort zijn het 90 % de draagarmen maar het mooiest is het te controleren op een brug

gr. remco

Jesse

Okee, bedankt. Vreemde geluiden let ik zowiezo wel op, dus dan zal het wel goed komen ;)

Rayner

Wagen van Jelmer Eclipse is een prachtwagen... Beeldschoon ding en roest/schadevrij. Tenzij hij d'r in een halfjaartje naar de mallegoot heeft gereden... =]

Eclipse4Life

Ha Jesse,
Welkom hier!
En veel succes met het vinden van de juiste Eclipse!
Zodra je hem hebt, denk je dan alsjeblieft aan ons??
Die geduldig wachten op je post?  :lol:  :lol:

@ Rayner

Jah zijn Eclipse is egt mooi!! Staat nog steeds te koop :!:

Dj

Welkom hier en laat de foto's maar komen als je er eentje gevonden hebt ! :)

Jelmer-Eclipse

Jammer dat hij niks meer van zich heeft laten horen hij heeft de groene eclipse met beige leer gekocht
Wel een beetje sneu dat deze jongen met mij een afspraak maakt waarbij ik speciaal een weekend thuisblijf / mijn auto ga wassen om 9 uur in de ochtend en niet bij mijn vriendin kan zijn en vervolgens niet op komt dagen asshole

Eclipse4Life

Idd wel jammer dat ie niet update.
Zou vast een mooie gweest zijn.
En cker jammer dat ie er niet was :o

Coltje-Corine

beetje jammer ja :(