Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

EclipseDriver stelt zich voor, Black Turbo Eclipse

Filluar nga EclipseDriver, Gusht 17, 2008, 09:48:43 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

EclipseDriver

Hoi!

Ik ben al enkele maandjes in het bezit van een zwarte eclipse GST van 98' , import vanuit Nederland :)
Ben nog steeds bezig met de homologatie, tis hier ook altijd zo moeilijk om zo'n wagen geregulariseerd te krijgen hier in België (en ik ken de kneepjes, werk nameijk op de...please don't shoot me!...autokeuring...).
Het beestje heeft nog een zeer goede conditie en ben niet bijzonder veel van plan aan de buitenkant buiten window tint, verlaging en heel misschien een carbon kap (wat eigenlijk niet mag op de Belgische weg  :P ).
Interieur blijft ook zowat hetzelfde, enkel komen er kuipjes in en word ie vanachter leeg gehaald voor wat gewicht te sparen (niet dat die achterbank veel weegt trouwens).
Motorisch ben ik dan wel heel wat van plan zoals een volledige uitlaatlijn met spruitstuk, andere turbo, BOV, andere inlaat, intercooler kit met harde buizen en een boostcontroller en een turbo timer :) Dan nog even zijn iets voor de tractie en we zijn vertrokken :)
De 5Zigen pro racer heb ik er zelf onder gezet met Bridgstone Potenza rubbers :) De klokjes en de veerpootbrug hoorde ook bij mijn eerste 'upgrade' :)
Genoeg gepraat, hier zijn wat foto's! :)












sp1046mhs1

#1
Welkom! 8-)
Citim nga: "EclipseDriver"en ik ken de kneepjes, werk nameijk op de...please don't shoot me!...autokeuring...).
Hoezo? Alleen maar goed dat er iemand aanwezig is die controleerd, onnodige discussies kunnen dan snel verdwijnen. Al zij het in België. De meeste forum-leden komen uit Nederland. Zijn de keuringen in België en Nederland gelijk? :?:

Citim nga: "EclipseDriver"en heel misschien een carbon kap (wat eigenlijk niet mag op de Belgische weg  :P ).
Waarom eigenlijk niet?

Citim nga: "EclipseDriver"Interieur blijft ook zowat hetzelfde, enkel komen er kuipjes in en word ie vanachter leeg gehaald voor wat gewicht te sparen (niet dat die achterbank veel weegt trouwens).
Ik zie hier de meerwaarde niet van in, de winst is bijna marginaal te noemen.

Citim nga: "EclipseDriver"Motorisch ben ik dan wel heel wat van plan zoals een volledige uitlaatlijn met spruitstuk, andere turbo, BOV, andere inlaat, intercooler kit met harde buizen en een boostcontroller en een turbo timer :) Dan nog even zijn iets voor de tractie en we zijn vertrokken :)
Ik heb begrepen dat in België tuning (met name motortuning) een stuk lastiger is. De Arm der Wet staat een hoop niet toe. In hoeverre kan je hier wat over melden? ;)

EclipseDriver

#2
Keuring in België en Nederland is nagenoeg gelijk enkel dat er in Nederland met tuning gewoon VEEL mee mag :)

Een carbon kap mag niet omdat dat versplintert bij een aanrijding en snijwonden kan opleveren...alsof dat nog iets uitmaakt als je iemand omver rijd of weet ik veel wat aan de hand krijgt...

Over het interieur, dat is persoonlijk omdat ik een lege auto wel iets vind hebben :) alhoewel ik toch twijfel hoor, ik ga geen rolkooi zetten dus het gaat al helemaal niet mooi ogen en het interieur achterin is gewoon nog nooit gebruikt dus nog in super goede staat :)

Motortuning in België is in eigenlijk compleet verboden, maar aangezien wij nooit echt kunnen bewijzen dat de wagen meer vermogen heeft als origineel kan er gewoon niks gezegt worden, wij hebben geen vermogen testbanken vandaar :) Het enige wat bewezen kan worden is een andere motor die erin ligt,maar daar moet je meestal een kenner voor zijn...

Evo driver

#3
Hé welkom

Zeker mooie eclipse man ennehh hou ons op de hoogte natuurlijk kwa update's

Gr. remco

Eclipse4Life

Nog nieuwe updates? XD

dubversion

#5
... Mooie wagen... zou mooi staan op de meeting van 21 AUG 2010 in Zevenaar voor custom turbo's !!

groetjes,

Jeroen

Eclipse4Life

#6
Lukt alles nog met je Eclipse? :P

Fuse

very sick DSM :) great loking :) Hope to see you on streets someday ;)

P.S: If i understand correctly, then carbon fiber hoods is illegal @ Netherland and Belgie?

Eclipse4Life

Sure is! Yeh almost right!
In Belgium is a Carbon Fiber hood forbidden.
In The Netherlands not, as far as I know..
Correct me if i'm wrong xD

Fuse

ok, than in Netherland i can drive with C.F.? but in Belgie not?
and if i'm drive true BE? :D They will stop me and give me a ticket? :D

I think the C.F is not so sharp that it can give a damage to people even if its broke :)

Eclipse4Life

#10
Yah ur right  ;)
But yeah there's a chance u get a ticket if u drive true Belgium..
And also kinda true wotcha say since carbon fiber shatters, when it breaks..
But the shattered pieces might hurt u too, so I think that's why they've done that.

Correct me if I am wrong  8-)

siwart

#11
Mooie wagen!!!




ruilen voor een evo? :lol: