Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Subwoofer Outlander III

Filluar nga BasRonin, Qershor 07, 2023, 10:06:44 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

BasRonin

Hey allemaal,


Ik ben de trotse nieuwe eigenaar van een Outlander III benzine uitvoering 2liter 2wd uit 2017.
Het betreft een importauto, waardoor ik niet goed weet wat voor uitvoering het nu precies is.
De auto is voorzien van stoffen bekleding (helaas, maar hiervoor liet ik hem niet staan), met cruise control (geen active cruise control voor zover ik kan zien) en stoelverwarming. Verder heeft de auto een prachtig mediasysteen met Carplay, maar helaas niet het Rockford audio systeem.


Als iemand de uitvoering weet hoor ik het graag :-)


In vergelijking met mijn vorige auto (Volvo V50 met premium audio) is het geluid niet zo best. Zou het een idee zijn op bijvoorbeeld onderdelenlijn een Rockford subwoofer met bekisting op maat voor de Outlander te kopen. Die dingen staan tussen de 50 en 100 euro van sloopauto's met 3 maanden garantie. Als het goed is is dit passend in de kofferbak van mijn Outlander (waar in mijn uitvoering een leeg vakje zit zie ik bij Outlanders met Rockford systeem een subwoofer ingebouwd. Of is het handiger om voor een actieve subwoofer van een merk zoals Pioneer te gaan die onder de bijrijdersstoel geplaatst kan worden.


Iemand ervaring met achteraf audio verbetering van de Outlander?

Nobodie14

Welkom!

Ik zou persoonlijk NIET voor het originele Rockford systeem gaan.
Je hebt er nu een aftermarket HU met Carplay inzitten.
Er zijn nogal wat problemen om het originele Rockford systeem goed aangestuurd te krijgen met een aftermarket HU.

Om al die problemen te voorkomen, zou ik persoonlijk het geld in goede woofers in de voordeuren - en tweeters in de A-stijl steken.
En dan om het af te maken een actieve Pioneer subwoofer met afstandsbediening onder de bestuurdersstoel.
Een deel van de diepe bas 'beleving' is de trilling die je dan van de subwoofer onder je krijgt.
De subwoofer hoeft dan ook niet zo hard aan te staan dat de halve straat kan horen dat je de straat in rijdt.

BasRonin

#2
Hey,


Hoe weet je dat het carplay systeem aftermarket is? Het oogt namelijk het originele mitsubishi display met "ipod" en "apps" functies en bij insteken lightening kabel wordt carplay geactiveerd.


Ik kan helaas nu even geen foto maken.

Mbt je suggesties op audiogebied; Heb je ervaring met het inbouwen van andere speakers? Zo ja, welke woofers, tweeters en sub zijn passend en stel je voor?