Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Stroom probleem

Filluar nga Willem Galant, Dhjetor 23, 2022, 01:22:15 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Willem Galant

Hallo Mitsubishi vrienden!
Ik ben nieuw hier sinds vandaag, want ik zit met iets waar ik niet uitkom..... Ik dacht, ik ga naar een specialisten-forum, wie weet!!
Het zit zo: Ik rij sinds een jaar of 2 in een Mitsubishi Galant, 2 ltr motor uit 2002. Dat lijkt oud, maar de auto is echt geweldig, de motor fantastisch met heel weinig (gecontroleerde) km's.! Hij rijdt en start super, ik hoef er maar naar te kijken en hij loopt.
Maarrrrrr....... nu het mysterieuze probleem.
Er is ruim een jaar geleden een nieuwe accu ingezet en die is gecheckt en wat te verwachten was, 100% goed.
Maar nu komt het: Als ik de auto meer dan 2 dagen stil laat staan voor de deur en ik kom daarna weer bij de auto is de accu totaal LEEG.
Ik ben terug geweest bij de zaak waar de accu vandaan komt, accu gecheckt en zoals was te verwachten, 100% goed.
Maar wat de monteur ontdekte (met zijn controle-meter) was wat hij zei, er wordt ergens stroom verbruikt. Terwijl ALLES uitstond, contact, radio, verlichting, kofferbaklampje, noem alles maar op. Niets dus. Ik ben heel handig met auto's, kan eigenlijk alles zelf (niet om op te scheppen), maar als er ergens stroom wordt verbruikt terwijl alles uitstaat, waar moet je dan in hemelsnaam gaan zoeken? Ieder idee is welkom, want ik word dat opladen met verlengsnoer (auto staat recht voor de deur) toch wel aardig zat nu...... Of ik moet echt iedere dag mn auto starten, tijdje laten lopen of stukje rijden, maar zou toch niet nodig moeten zijn?
Accu wordt trouwens ook weer direct opgeladen tijdens rijden, dus dynamo is het ook niet.
Help!!  ::)

Keezx

#1
Wat je kan doen is de zekeringen 1 voor 1 trekken en zo uitvissen in welk deel van de auto het probleem zit.Even aan die monteur vragen hoe je dat via stroommeting controleert of met een proeflampje.
Dat geldt ook voor de hoofdzekeringen...Komt er niks uit, dan weet je in ieder geval dat het een circuit is dat niet wordt gezekerd, zoals de startmotor e.d.

Willem Galant

Dank je Keezx, dat klinkt logisch!