Hier zit nog een volautomaat van de serie F4A51 ipv een (problematische) half automaat in.
Er zit een oliefilter in of op. Dit is afhankelijk van de fabricage datum. Het losse oliefilter is in het later stadium vervangen door een intern oliefilter.
Elke 90.000 km of 6 jaar de olie verversen is voldoende volgens Mitsubishi.
En als de bak een los filter heeft, deze ook vernieuwen.
Het interne filter is 'lifetime' volgens Mitsubishi, maar ik laat deze bij mijn auto wel vervangen.
Het is wel belangrijk dat je de juiste versnellingsbak olie gebruikt.
Deze wijkt af van de normale olie die voor versnellingsbakken gebruikt wordt.
Heel af en toe problemen met de snelheidsmeter. De sensor moet dan vervangen worden.
Zeer zelden een TCU die in de fout gaat doordat er koelvloeistof op is gekomen door lekkende verwarmingselement in de cabine.
Verder zijn deze bakken probleemloos.
Maak een wat langere proefrit met de auto zodat de automatische versnellingsbak goed warm wordt.
De automaat mag gedurende de testrit niet schokken of slippen.
Let er ook op dat de snelheidsmeter correct werkt en niet schokt of ineens terugvalt.
Trek de oliepeilstok eruit om de olie te controleren.
Deze mag zwart zijn, maar niet 'verbrand' ruiken.