Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Storing in de bediening van het raam bestuurderskant

Filluar nga Pieter, Prill 06, 2021, 11:45:08 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 2 Vizitore po shikojne kete teme.

Raambediening

Motortje?
0 (0%)
Invetten?
0 (0%)

Shuma e Votuesve: 0

Pieter

Goede dag,ik heb een vraag.Ik heb een Outlander sport  invite + 2007.
Mijn vraag is :Als het raam open moet aan de bestuurderskant , moet ik het knopje omhoogtrekken (je zou denken indrukken is omlaag en optrekken is omhoog )en dan gaat de ruit een aantal centimeters omlaag ,dan moet ik weer het knopje omhoog trekken en gaat het raam omlaag.Dit vier keer .Omhoog moet ik de knop indrukken en dan gaat het raam in een keer omhoog.Tijdens het werken hoor je de motor wat grommen.Heeft iemand hier ervaring mee? Op internet zie je veel verschillende opties dus dan weet je het ook niet meer. Een tweede vraag :het lampje in het plafond boven de passagiersstoel brand niet meer .Is dat makkelijk te vervangen zonder de boel  te beschadigen ?Groet Pieter

MarkW

Heb je het probleem met je ruit altijd gehad sinds je in bezit bent van de auto? Zo niet, heb je een schakelaar vervangen? Ik heb ook een keer een raamschakelaar vervangen bij een Nissan Primera. Bij die schakelaar zat een handleiding voor het verwisselen van bepaalde draden van de stekker omdat de schakelaar inwendig anders was dan de oude schakelaar.


Lampjes vervangen is doorgaans niet zo lastig. Meestal zijn kapjes van lampjes redelijk makkelijk los te wippen met een stevig dun voorwerp waar geen scherpe randen aan zitten.

Pieter

Hallo Mark ,bedankt voor het reageren .ik heb deze auto net in bezit Je zou zeggen dat ik toch niet de enigste ben in autoland met dit probleem .Er wordt weinig gereageerd .Ik zal er mee naar de dealer moeten denk ik .En het lampje in het plafond ;daar bleek geen lampje in te zitten.Tsja, dan kan dat ook niet branden he.Ik probeerde het lampframe los te maken ,maar inderdaad  alleen het glaasje was genoeg GROET.

Pieter

Ik beantwoord mijn eigen probleem maar even .De dealer heeft het raam systeem bekeken ..Het raam gaat in etappes omlaag en wel  in een keer omhoog  Dat werkt .Om het normaal te krijgen moet de binnenkant van de deur open enz. Revisie van een en ander komt gauw op een paar honderd euro .in overleg met de dealer besloten om het zo te laten... ::)