Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Even voorstellen + kent iemand deze wagen (Colt Turbo)?

Filluar nga edbanger, Prill 22, 2016, 12:35:54 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

edbanger

Ik ben momenteel nog geen Mitsubishi-eigenaar, maar ga zondag wel eentje bekijken, en heb me hier geregistreerd in de hoop dat iemand deze wagen kent. Ikzelf ben namelijk Belg, maar de wagen is afkomstig uit Nederland. Hopelijk weet iemand er hier meer over, want de verkoper heeft hem overgenomen en kan me er niet veel nuttigs over zeggen. (Meer info onderaan deze post na m'n voorstelling).

Voorstellen:


In het echte leven heet ik Ken, ben ik 26 jaar oud, en redelijk bezeten van alles wat een motor heeft.


Auto's komen en gaan snel bij mij, maar momenteel bestaat het "wagenpark" hieruit:


2009 Alfa 159 SW Ti 1750Tbi met een Squadra chipje:

Meer foto's hier: http://sdrv.ms/1eib9Q3


Voor de ritten voor het werk (Kilometervergoeding:)) en als boodschappenwagentje en dergelijke begin dit jaar een Spotgoedkope Fiat Grande Punto 1.2 uit 2009 op LPG met 60pk gekocht. (Hierdoor moet ik me geen zorgen maken als het verbruik van de Alfa weer eens buitensporig hoog ligt, en kan ik ermee rijden zoals bedoeld.)





De enige optie die dat ding heeft zijn een in hoogte verstelbare bestuurderszetel, en de vierdehands BBS-jes die ik voor de zomerbandjes gekocht heb.


Daarbuiten had ik dan nog deze twee speeltjes:

Birel Rotax Max kart



2001 MX5 1.8VVT (De leuke versie met toch al 146pk en sper)


De kart heb ik verkocht toen we vorig jaar verhuisd zijn naar onze eigen woning waar ik spijtig genoeg geen plaats had voor de aanhangwagen.
Deze is sindsdien vervangen door de virtuele variant:





Minder sensaties, maar nu kan ik wel elke week tegen m'n collega's racen die eenzelfde setup hebben zonder me weer zorgen meten te maken over die sets bandjes van €160 waar je 2 uur deftige tijden op kan rijden...


Zoals gezegd is de Mazda ook de deur uit, en daar is ondertussen deze voor in de plek gekomen:



2000 Honda S2000 Japan Import (RHD dus)




En zoals steeds het geval is bij mij is ook het simulatorracen uit de hand gelopen, want ondertussen zijn we met diezelfde 2 collega's dan toch maar aan het echte werk begonnen met een trac-prepped Ford Puma:








De Mitsubishi

Hopelijk herkent iemand uit de foto's en de beschrijving deze wagen. Een kenteken kom ik hopelijk nog te weten:










Volgende info geeft de verkoper over de wagen en de aanpassingen:


* Bouwjaar 1995
* 1600cc 16V
* Ombouw naar Turbo
* Grote Intercooler
* Dumpvalve
* Powersprint RVS uitlaat
* Aangepaste / programmeerbare ECU
* Koni ophanging
* Silent blocs/ophangingsbussen in PU (Powerflex?)


Op papier en qua afmetingen en gewicht lijkt me dit een leuke basis voor een tweede trackspeeltje!






Super Top

Denk dat het gaat om de Colt Turbo van Ronald Steuper uit Ede.
Ben hem hier in de buurt wel eens tegen gekomen. Had toen en erg opvallende intercooler. Kon niet missen dat die auto turbo was.
Misschien dat Marcel van Dalen meer weet over deze auto. Daar zij toen der tijd contact hadden met hem.
Marcel van Dalen heeft toen der tijd met zijn bedrijf ColtCo ook de RVR geimporteerd voor de broer van de eigenaar van de Colt.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top