Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

1992 Eclipse GS

Filluar nga 4Koen63, Prill 04, 2016, 05:03:13 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 2 Vizitore po shikojne kete teme.

4Koen63

Eergisteren een iets minder leuk momentje beleefd met de Eclipse.
Op het moment dat ik de auto thuis parkeerde ging er een waarschuwingslampje branden, wat duidde op onderspanning van de accu.
De accu was nieuw dus ik had meteen het vermoeden dat het hier om een kapotte dynamo ging. Even bevestigen met een multimeter, en ja hoor!


Gelukkig had ik bij mijn vorige Eclipse de dynamo ook al een keer vervangen dus ik wist hoe het moest.
Dynamo laten reviseren, conclusie: spanningsregelaar kapot. Voor een fractie van de nieuwprijs was de dynamo echter weer gereviseerd en zo goed als nieuw.


Auto rijdt weer perfect. Laten we hopen dat het hierbij blijft.



4Koen63

Vandaag even de bekabeling van de oliedruksensor vervangen en alles mooi opnieuw gesoldeerd  :)
Nu komt de oliedrukmeter tenminste weer van z'n plek af.

EnnoE34

Blijft mooie wagen zo'n Eclipse. Mooi dat je het dynamo probleem hebt kunnen oplossen.

Koekjestrommel

Citim nga: 4Koen63 ne Korrik 19, 2016, 10:52:06 PD
Vandaag even de bekabeling van de oliedruksensor vervangen en alles mooi opnieuw gesoldeerd  :)
Nu komt de oliedrukmeter tenminste weer van z'n plek af.

Zitten die bij de Eclipse standaard op je tellerbak?

EnnoE34

Denk het wel idd. Jammer dat de GTi-tjes & MSX-jes dit niet hebben....

Koekjestrommel

Citim nga: CarismaMSX ne Korrik 20, 2016, 09:31:28 PD
Denk het wel idd. Jammer dat de GTi-tjes & MSX-jes dit niet hebben....

idd :'(

4Koen63


Koekjestrommel

Nog gelukt met de velgen koen ?

4Koen63

Vandaag nieuwe wielen gemonteerd ;D


Ik had ze vorige week al opgehaald maar moest nog wachten op de juiste wielmoeren.
Aangezien ik nu originele Mitsubishi wielen heb, had ik ook originele wielmoeren nodig met platte achterkant.





OZ-Racing F1 velgen van een Lancer EVO 5





Met rondom bijna nieuwe Toyo T1-R banden in 225/45/17. Die banden had ik ook op de Colt. Niet mijn favoriete banden,
maar zeker beter dan de Chinese prul die op de zwarte wielen zaten die ik onder de Eclipse uitgehaald heb.





Het rijdt stukken beter omdat de velgen veel lichter zijn. Ook zaten op de zwarte velgen op de vooras 215/35 banden, wat dus 0 comfort betekend. Het was super stug en zeer oncomfortabel. De achterbanden van de zwarte set maakte heel veel herrie rond de 90 km/u dus ik ben blij dat ik er vanaf ben.


Ook meteen de voorste remblokjes vervangen want die waren op. Zou dat iets te maken hebben met mijn rondje Nürburgring van twee weken terug?

CvW

Netjes Koen. Deze velgen vormen een mooie combi.
En ja, een rondje ring kan een aardige aanslag op je remblokken betekenen.

4Koen63

Afgelopen zondag, tussen de buien door, een zeer leuke dag Japfest Assen gehad.
We waren aanwezig met een aantal leden van de Eclipse club.








8) :-*


Op de terugweg nog even een spannend momentje gehad.
Ik zette de auto stil bij stoplichten aan het einde van een afrit, komt er ineens een hele hoop blauwe rook onder mijn motorkap vandaan. Klein stukje gereden nog naar de dichtstbijzijnde parkeerplaats. Trek ik m'n kap open, spot ik dit:





:o ???


Olievuldop kwijt! Vraag me niet hoe..
Maargoed, iemand van onze club woonde in de buurt en die is me godzijdank een andere vuldop en wat olie komen brengen.
Gelukkig geen verdere schade in de vorm van een lelijke tik ofzo.. ::)

Chaoth

Bouwt ie druk op? Carterventilatie dicht?

Koekjestrommel

Hoop voor je dat ie tikvrij blijft. Zou het goed in de gaten houden. kan altijd nog komen.

Toch apart dat ie zomaar los is gekomen, niet bepaald wenselijk :(

4Koen63

Gisteren wat onderhoud gepleegd aan de Eclipse:

- remschijven voorzijde vervangen
- remvloeistof vervangen
- 2 stabilisator-verbindingsstangetjes vervangen
- achteruitrijlichtschakelaar vervangen

Nu is de auto technisch 99 %

;D ;D

Chaoth