Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

1992 Eclipse GS

Filluar nga 4Koen63, Prill 04, 2016, 05:03:13 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

4Koen63

Goedemiddag beste forum-mensen :)


Na ruim een jaar geen Eclipse te hebben gehad, moest het er toch weer een keer van komen.
Afgelopen zaterdag heb ik een origineel Nederlandse Eclipse gekocht van de eerste generatie:





Ik heb toch een enorm zwak voor dit model. En deze "deal" was echt te mooi om te laten schieten. Gelukkig had ik mijn vorige daily snel verkocht zodat ik de dag erna meteen deze op kon halen :D





Gekocht van een goede bekende, die ook bij "onze" Eclipse club zat. Dus ik wist precies wat ik kocht.
Fabrieksaf hadden de auto's volgens het boekje 150 pk. Deze auto heeft vorig jaar nog op een rollenbank gestaan met als prachtresultaat 148 pk's op de wielen! Het blokje loopt ook echt perfect, beter dan de motor die in mijn ex-Targa zat als ik heel eerlijk ben.





Ben er tot nou toe erg tevreden meer! Ik ben weer helemaal terug bij mijn 'guilty pleasure', en rijden in die auto gaat gewoon vanzelfsprekend. Alles werkt zoals het hoort en zoals ik gewend ben (was)  :)





Auto heeft uiteraard een paar kleine dingetjes. De auto had bijna driekwart jaar stil gestaan. Tijdens het rijden merk je dat alles steeds wat soepeler gaat. Heerlijk gevoel is dat.





To-do lijstje tot nu toe:


- Thermostaat vervangen
- Grote onderhoudsbeurt
- Polijsten
- Amerikaanse achterlichten
- Amerikaanse zijspiegels
- Nieuwe 18.2 kentekenplaten inc. houder achter

;D

EnnoE34

Mooie Auto. Gefeliciteerd!

Marcuz77

Coole wagen koen! ziet er zeer goed uit

Chaoth

Mooi, Koen!

Blijft toch kriebelen dus ^^

Laser RS

Zo man, zie het net.
Ik vind dat model he-le-maal niets aan, haha ;-)

Passen de achterlichten van de Talon niet?
Ik zie af en toe wel eens Plymouth achterlichten op ebay/USA

Veel plezier met de witte!

4Koen63

Maak je nou een grapje? Je rijdt er zelf toch ook een  :P


Amerikaanse achterlichten en Amerikaanse buitenspiegels zijn onderweg. Achterlichten van de Talon kunnen erop maar dan moet je de mid-plate ook mee overzetten omdat de vouwen die in de lichten zitten (die lijnen er doorheen) dan niet overeen komen.


Ik heb ook nog 2 Talons staan maar dat is een ander project. Daar ga ik pas over schrijven alssie klaar is 8)

Laser RS

Grapje natuurlijk; heb er idd zelf ook één.

Dat wist ik niet. Het is dus niet zo dat alles past van de drie modellen.

Ben benieuwd Koen. Waar haal je die Talon's toch vandaan? Daar zullen
er toch ook niet veel van zijn.

4Koen63

Ik zal het even met een foto verduidelijken, je ziet dat de lijnen / vouwen in de achterlichten verschillen:


Dit is van het Europese model, met oranje knipperlicht:



Dit is van het Amerikaanse Eclipse model. Je ziet dat er één strip is in carrosseriekleur, en de knipperlichten zijn natuurlijk rood:



Deze set achterlichten is onderweg naar mij voor mijn Eclipse  :)


En hier de Amerikaanse Talon achterlichten:



Zoek de verschillen :) Stel dat je de Mitsubishi mid-plate op een Talon zet komen de lijnen niet meer helemaal overeen.


Tja, waar ik die Talons vandaan haal. Eentje stond op Autoscout24, die had ik in eerste instantie gekocht als opknapper (motor was stuk). Toen kreeg ik via onze Eclipse club (wat misschien voor jou ook wel handig is :D ) nog een Talon aangeboden met turbo motor 8)  Meer ga ik nog niet verklappen! :D

4Koen63

Afgelopen week een aantal dingen van m'n (gelukkig nog kleine) to-do lijstje af kunnen halen.
Thermostaat is vervangen. Was nog wel even werk want de oude (en ik denk de originele) pakking van het thermostaathuis was helemaal geoxideerd aan het thermostaathuis.


Nieuwe achterlichten uit 'Merica:





Nieuwe kentekenplaat voorop:



Op de plaats waar die ook hoort, OEM style! 8)


En nog wat mooie foto's om het af te leren ;D ;D








Verders komen ook spoedig de originele wielen weer onder de auto, en de originele einddemper.
Afspraak om de auto te polijsten is ook gemaakt!  :)

rickie1818

Hey Koen,

waar laat je 'm polijsten als ik vragen mag ?

4Koen63

Vorige week een mijlpaal bereikt met de Eclipse ;D





En afgelopen zaterdag weer één puntje van mijn to-do lijstje af kunnen strepen. Namelijk dat de lelijke Sebring uitlaat die er slecht onder hing is vervangen door een veel strakker ogend, beter klinkend, rvs exemplaar:








En gisteren een grote beurt uitgevoerd waarbij uiteraard olie, oliefilter, luchtfilter en de bougies zijn vervangen, maar ook de bougiekabels. De auto stotterde af en toe stationair met warme motor, maar nu niet meer ;D ;D





Voor en tijdens de onderhoudsbeurt de auto ook laten keuren op de APK-punten, aangezien de auto nog "maar" een maand APK heeft. Op 2 stuurhuisrubbers na is de auto goedgekeurd. Als het goed is binnen nu en een week dus afmelden :)


Auto staat nu bij de polijster :D

Chaoth

Goed bezig, Koen!

Mooi ding zo. Nette uitlaat ook :D

4Koen63

Auto is vandaag APK afgemeld dus we kunnen weer een jaar vooruit! :D


Inmiddels staat de teller alweer op 214.xxx, ik maak echt veel (heerlijke) kilometers met deze auto!
Gemiddeld verbruik schommelt zo tussen de 1 op 12,6 en 1 op 14,3 (!!!)  ;D  en een olieverbruik van ongeveer 1 Liter per 6000 km.

EnnoE34

Goed nieuws dus, mooi verbruik. Maakt de auto dan zo weinig toeren op de snelweg dat je dit soort verbruikscijfers haalt?

4Koen63

#14
Op de snelweg is mijn kruissnelheid omstreeks 110 km/u. De motor draait dan 3150 toeren per minuut. Alle gehaaste mensen vliegen me om de oren, en als ik een vrachtwagen o.i.d. inhaal geef ik ff gas bij zodat ik niks en niemand op houd.
(en de Eclipse beschikt fabrieksaf over cruise control 8) )


Ik ben afgelopen zondag een keer wat sneller naar mijn vriendin gereden (238 km), en ik had ten opzichte van rustig rijden slechts 8 minuten tijdwinst. Maar wel 2 km minder ver komen per Liter.


Het geluidsniveau is op die snelheid stukken prettiger dan wanneer je 120, 130 of zelfs 140 rijdt.


Ook is de auto van Amerikaanse makelij, waarbij (denk ik) rekening is gehouden met een kruissnelheid van 70 mijl per uur (110 km/u, maximumsnelheid op de "freeway").