Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Even voorstellen

Filluar nga Knight100nx, Maj 03, 2014, 11:29:29 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Knight100nx

Hoi,

Ik ben Danny en ben 26 jaar, kom uit veendam.

Ik sta op het punt om een Eclipse te kopen van '97. Volgende week eerst de betreffende auto nog even op de brug om te kijken of alles in orde is. Auto moet volgende maand apk en wil niet voor al te grote verrassingen staan.

Ben op dit forum terecht gekomen omdat ik opzoek ben naar info over waar ik op moet letten bij deze auto's, wat zijn de zwakke plekken, voor wat ik van deze auto weet zit er een chrysler motor is (helaas niet de 4g63)

Nu heeft de eigenaar mij verteld dat dit niet het originele blok is (die had de vorige eigenaar kapot gereden door verkeerde montage distributie) maar wanneer de auto net is gestart hoor je nog vrij lang de kleppen tikken, is dit normaal bij deze motoren is is dit een kwestie van kleppen bijstellen of betekend dit dat er intern toch al de nodige slijtage is.

Auto heeft 194k gelopen, motor is onbekend. Verder zag ik dat het onderblok goed in de olie zat :S maar kon zo niet zien of dit van een eerder probleem is geweest of een huidige lekkage.

Hoop dat jullie me een eind op weg kunnen helpen. Vrijdag 9 mei weet ik hoe de verdere staat is van deze auto.

4Koen63

Hoi Danny en welkom.


Kun je misschien een linkje posten van de verkoopadvertentie van de Eclipse die je op het oog hebt?
Ik rij zelf geen 2G maar zover ik weet zijn roest bij de voorste veerpoten en bij de achterklep een groot zwaktepunt.


Twijfelachtig vind ik toch wel de onbekende kilometerstand van de donormotor. Idem voor de olielekkage.
Ik weet niet of de 420A (de Chrysler motor) ook hydraulische klepstoters heeft net zoals de 4G63.
Sommige 4G63's (ook mijn eigen) tikken na het starten slechts een seconde of 2 en dat is "normaal".

Knight100nx

#2
Hierbij een link van de advertentie
http://link.marktplaats.nl/m793678931

het tikken van de kleppen duurde wel langer dan 2 a 3 seconden, ging eerder naar de 10 a 15 seconden. ben er inderdaad mee bekent dat een seconde of 2 wel normaal is omdat de olie toch even rond gepompt moet worden.

Het enige wat ik zo heb kunnen vinden is dat er een remschijf krom is en dat de uitlijning niet goed is.

Switcher

In ieder geval welkom op het forum en hopelijk word je snel de eigenaar van een Eclipse.

Een kromme/warped remschijf is de moeite vaak niet maar kan wel een andere oorzaak hebben zoals ook versleten remblokken en in uitzonderlijke gevallen een remklauw die gereviseerd moet worden. Uitlijnen, zoals je wel weet, is vaak niet meer dan een paar tientjes bij een BOVAG-garage alhoewel het kan duiden op versleten onderstel zoals ophangrubbers of vering. Kijk hier nog even naar, voor de zekerheid.

Eagle1982

Welkom op het forum Danny.


Jammer dat er geen origineel Mitsu blok meer in ligt.
Eigenlijk klopt daarmee de kop van de advertentie al niet, de wagen zou de naam 2.0 GSI niet mogen dragen, daarbij de andere twijfelachtige dingen rondom het blok ( kilometerstand, olielekkages etc... ) en dan de sporing en de kromme remschijf zouden mij persoonlijk doen besluiten om naar iets anders te gaan zoeken.


Wat is er bekend over de verdere history van zowel de motor als de wagen zelf?




Super Top

Ik zou verder kijken naar een andere Eclipse.
Heb even snel gekeken er staan er meer op Marktplaats voor een vergelijkbare prijs met vergelijkbare km standen.


Hoofdreden waarom ik verder zou kijken. De 420A chrysler motor. De 2 liter uitvoeringen zonder turbo zijn in Amerika met dit blok geleverd. In Europa gewoon met de 4G63.
Je kunt beter verder kijken naar één met een 4G63 Mitsubishi blok. Onderdelen daarvoor zijn veel makkelijker te verkrijgen. En er is veel meer kennis aanwezig over die motoren.
Bovendien mocht je eventueel ooit een turbo project beginnen is dat ook een stuk eenvoudiger dan met een 420A blok.


Dat plus de onduidelijkheid omtrent de toestand en leeftijd van de motor in de auto zou mij doen besluiten om verder te kijken.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

4Koen63

Ik sluit me hierbij aan bij de andere heren, er zijn genoeg betere Eclipsen te koop voor dit budget in ons landje.

Knight100nx

#7
Zit ook nog te kijken naar deze: http://link.marktplaats.nl/m805729912

Net ff gebeld, maandag middag kijken :-D

Space Star 1.6

Autosscout24.de ff in duitsland kijken. Ze zijn wel tot 6000 euro goedkoper en meer aanbod.

Knight100nx

Is inderdaad meer aanbod, maar mijn duits is behoorlijk slecht en nog nooit een auto geïmporteerd. En dan zal er ook nog wel een hoop kosten bij komen zeker, den Haag kennende.

Super Top

Valt wel mee qua meerkosten. Alleen een kentekenkeuring en apk. Als de auto ouder dan 15 jaar is hoef is hij BPM vrij. Je moet hem alleen wel in Duitsland ophalen dan met een tijdelijk kenteken (duitse tijdelijke kentekens zijn niet geldig in nederland) of met een auto trailer.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Eagle1982

Bij die 2e ( je laatste linkje ) heb ik een beter gevoel.
Prijs is onderhandelbaar, dus ff de APK punten checken, kijken of je daar iets op kunt afdingen en prijsafspraak maken met nieuwe APK.


Of vraag wat ie moet kosten met nieuwe APK, als die prijs veel hoger ligt dan de huidige vraagprijs dan weet je dat ze veel zaken verwachten ( weten ) tegen te komen met de APK.






Knight100nx

Wil jullie even laten weten dat ik afgelopen maandag de eclipse heb gehaald van de 2e link. Het was een behoorlijke gok omdat er totaal geen history bekend is na 100.000km

Maar vandaag auto naar garage gebracht voor onderhoud apk en algehele checkup en valt me niet tegen, distributie kan nog zo'n 60k mee, is in 2011 vervangen.

Nagenoeg geen roest te vinden, alleen onder in de hoek van wielkast naar dorpel een klein gaatje maar word ff gelast.

Compressie test geeft 15 bar per cilinder.

Helaas is de lak wel in slechte staat en is dus een respray nodig

Switcher

Leuk om te lezen dat je toch zooo "verliefd" bent op de Eclipse dat je een auto hebt gekocht met een paar kleine euveltjes. Hoop dat het allemaal simpel te verhelpen en op te lossen is en veel zorgeloze kilometers daarna toegewenst!

Foto's??

Knight100nx

Ben inderdaad behoorlijk "verliefd" op de eclipse 2g, ik roep sinds 2001 toen de 1ste f&f film uit kwam dat ik ooit in een eclipse zou rond rijden :-D

Heb nog niet zoveel foto's gemaakt, wou me nog niet te veel " hechten" aan de auto omdat ik nog niet zeker wist wat ik had gekocht.

Zal binnenkort ff wat foto's maken en posten