Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Postimet e Fundit

Space star / Sleutelvraag Space star 2014
Last post by Gerben - Maj 12, 2024, 03:59:40 MD
Mijn vr heeft een space star uit 2014, auto rijdt het hele jaar goed tot het moment dat de temperaturen stijgen. boven de 22 graden. geeft de auto een continue piep af na een aantal kilometers en licht het signaal van de sleutel op. 

Heb van zowel de sleutel als reservesleutel de batterij al vervangen.
Techniek en Tuning / Colt linker koplamp valt regel...
Last post by Keezx - Maj 09, 2024, 10:09:10 PD
Meest waarschijnlijk is toch stekker-lamp verbinding, gezien tikken helpt...
Je zou eens kunnen beginnen met de stekker(s) eens bekijken aan de binnenkant waar die contact maakt met de polen van het lampje en eventueel schoonmaken, paar keer erop en eraf wil ook wel eens helpen.
Edit : Check ook de massaaansluiting van de koplamp...
Techniek en Tuning / Colt linker koplamp valt regel...
Last post by samsonwilliams - Maj 09, 2024, 04:22:59 PD
Hallo,

Ik heb een Colt uit 2010. Bevalt verder prima. Maar sinds een tijdje valt mijn linker koplamp regelmatig uit. Bijvoorbeeld over een drempel. Het grote licht werkt dan nog wel. Soms springt de lamp weer aan. En als ik de lamp een tik geef springt hij ook weer aan. Vanzelfsprekend heb ik de pitten al vervongen.

Zou het aan de koplamp zelf liggen? Of aan de bedrading? Zelf ben ik zeer slecht met bedrading maar ik ben bang dat ik de hoofdprijs moet betalen bij een garage omdat de oorzaak niet bekend is.

Heeft iemand tips?
Praathoek / Outstanding Сasual Dating - Ve...
Last post by SWRTI - Maj 07, 2024, 10:02:02 MD
Embrace the freedom of casual encounters on the best dating app in town!
Genuine Damsels
Finest casual Dating
Techniek en Tuning / Mitsubishi carisma 1.8 gdi 200...
Last post by ROLO62 - Maj 06, 2024, 09:02:21 MD
Lijkt inderdaad dat er niet veel leden meer reageren op de recente topics.
probeer eens met shell v power tanken en hem dan een paar keer fink in zijn toeren optrekken.
Mijn carisma had last van wisselende toerentallen als ie stationair liep en afslaan bij het afremmen bij bv stoplicht. 
Techniek en Tuning / Mitsubishi carisma 1.8 gdi 200...
Last post by Bngergirl - Maj 05, 2024, 03:51:38 MD
Ik heb idd gemerkt dat er weinig tot niet gereageerd of gelezen word. Helaas voor nieuwe forum leden. 

Ik heb al wel vele dingen doorgelezen. En wel al wat dingen geprobeerd. Maar nog niet echt DE oplossing gevonden. 

Ik heb zowel een filmpje van het dashboard gemaakt als een geluidsfragment genomen van de motor bij het starten. Alleen geen idee hoe ik dat moet toevoegen 
Techniek en Tuning / Aanhoudend probleem rechter ac...
Last post by Keezx - Prill 30, 2024, 06:48:40 MD
Remkrachtverdelers hebben deze auto's niet (meer), de ABS neemt die functie over...
Ik had zelf bij m'n Space Star recent bij de APK een hangende remklauw achter, maar dat kwam omdat de stofhoes verklemd was geraakt, eenmaal schoon- en gangbaar gemaakt doet ie het weer goed.
Aan de klauw zelf en -slang kan het eigenlijk niet (meer) liggen na vervanging van deze onderdelen.
Ik zou nog eens goed kijken naar de remklauw linksvoor, heeft deze ook sleepneigingen dan mag je aan de hoofdremcilinder gaan denken (2 diagonaal gescheiden circuits)
Last post by WendyT - Prill 29, 2024, 10:55:28 MD
Hi Entharion, ook bedankt voor het meedenken!
Ik zat nog wat in te lezen, en zag dat de remkrachtverdeler op zich ook de symptomen kan veroorzaken waar wij mee kampen, dus dat is er zeker eentje die we meenemen naar de dealer.

Handrem: niet dat ik zelf heb gemerkt, maar altijd waard om te checken denk ik.
Hoofdremcylinder: dan denk ik eigenlijk dat ik het bij alle wielen zou moeten merken? We hebben specifiek rechtsachter last. De andere wielen / remmen lijken prima, niet verhit.
Last post by Entharion - Prill 29, 2024, 10:44:10 MD
Als de rem blijft aanlopen zijn er een aantal factoren waar je naar kunt kijken, de zuiger hoort vanzelf weer teruggetrokken te worden door het drukverschil als je je pedaal loslaat.
Dat kan liggen aan de remklauw/zuiger, handremkabel, slangen en leidingen, ABS unit, remkrachtverdeler en hoofdremcylinder.

De remklauw inclusief zuiger kunnen we uitsluiten, die zijn vervangen, slangen zijn onwaarschijnlijk omdat het bij de vervanging van de klauwen ontlucht moet zijn.
Hoe zit het met de handrem, is daar nog iets aan te merken? Want het kan zijn dat 1 kant vast blijft trekken oid...
Last post by WendyT - Prill 29, 2024, 07:39:29 MD
Citim nga: wooley ne Prill 29, 2024, 07:09:53 MDNormaal zou ik zeggen ligt aan de remklauw (complete unit) Deze blijven vaak hangen.
Maar als deze al vervangen is,lijkt het  op de remkrachtverdeler.dit is een klep die de druk verdeelt over de wielen.
moet ergens tussen de achterwielen remleiding zitten.
Succes
Super bedankt alvast voor het meedenken!

Als ik kijk naar de symptomen van een defecte remkrachtverdeler, dan vraag ik me dat af:

Slippende rem, langere remweg, meer kracht moeten zetten met remmen -> wij ervaren het tegenovergestelde eigenlijk. 

Rem loopt aan, schijfremmen gloeiend heet, bij loslaten koppeling remt de auto onmiddellijk af ipv blijven rollen. Of kunnen dat ook symptomen zijn?