Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Mitsubishi Colt CJ1/4A : motorswap!!

Filluar nga DannyColt12v, Prill 29, 2011, 08:17:14 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

StoneColt

is het een andere ecu dan de vorige dan? Anders misschien ecu omwisselen? Of denk je dat het aan de kabels ligt?

DannyColt12v

heb in ieder geval niks aan de ecu gedaan,misschien is dit een uitvoering zonder toerenteller draad...
daarom moet ik aan een ecu pin out zien te komen van deze colt dan kan ik gaan meten en eventueel draadje leggen ;)

StoneColt

#47
en.. de oude met de nieuwe vergelijken? of heb je die andere al verkocht? is moeilijk te vinden zo'n pin out.
Welk bouwjaar? voor of na 2000?

StoneColt

Ik heb het vermoeden dat het over het algemeen universeel is, met enkele wisselende pins, dus ik heb ergens een universele pinout gevonden van mitsubishi ecu's. Denk dat dit sowieso meer richting EVO ecu's ligt, maar ik denk dat het toch wel universeel is. De moeite waard om te kijken uiteraard. Kijk eens bij nummer 58.


http://www.evoscan.com/technical-vehicle-manuals/26-wiring-diagram

DannyColt12v

Beide zijn het 1.3 uit '96 en heb gemeten op beide pinnen in het stekkerblok in beide wagens maar die
Blijven massa,weet ook niet hoe het gestuurd word..

StoneColt

Nou, wat ik dus wel weet, is dat er in het motorruim een aansluiting moet zijn voor een toerenteller. Misschien kun je die kabel doortrekken naar je dash? Deze zit ergens tegen het schutbord. Je hebt daar een bruin waterdichte connector zitten (achter je inlaatspruitstuk, achter een stuk tape), die is om de ontstekingstiming op de standaard timing te zetten dmv aarden, en daar in de buurt moet nog een connector zitten, dat is (volgens mij) voor een toerenteller. Alleen weet ik niet of dat geschikt is om op je teller in je dash aan te sluiten. Maar sowieso registreert de ecu je toerental (wat zeg ik.. de ecu bepaalt je toerental dmv ontsteking uiteraard), en heeft die denk ik ook een uitgang, en wellicht is dat de uitgang.

StoneColt

En ik weet ook verder niet hoe de bekabeling van die meters eruit zien, ik wil zelf ook een toerenteller erin.....

DannyColt12v

het is 9 van 10 keer plug nd play maar sommige niet ;)
met al de colt ca0 ie ik gehad heb had ik ook toereteller erin gezet en dat werkt altijd..
mjah heb nog 1 week vakansie en daarna ga ik me er over heen buigen :D

StoneColt

Ja, kan ook zijn dat het signaal digitaal is he.. meen ergens iets gelezen hebben dat het bij Ca0 analoog is, en bij CJ0 digitaal, maar.. kan me ook sterk vergissen. En dan is het niet zomaar plug en play.

DannyColt12v

Ga eerst is achter die ecu pin out van een cj0 aan dan kom ik een heel eind denk ik zo ;)

Eagle1982

Citim nga: StoneColt ne Qershor 27, 2011, 01:49:13 MD
Ja, kan ook zijn dat het signaal digitaal is he.. meen ergens iets gelezen hebben dat het bij Ca0 analoog is, en bij CJ0 digitaal, maar.. kan me ook sterk vergissen. En dan is het niet zomaar plug en play.


En digitaal en digitaal zit ook weer verschil in.
Iets andere pulsbreedte en je gaat alweer.


Net zoals pools en duits voor ons hetzelfde klinkt alleen zij elkaar ook niet even goed verstaan. :D

DannyColt12v

zo weer wat dingetjes besteld voor de colt waaronder

nieuwe lampen



eyeliner  :P


led ringen voor een project :D



H4 Bi-xenon 8000 k




wou ook smoked zijknipperlichten voor naast me koplampen maar volgens een verkoper in amerika zijn ze uitverkocht en heeft nog geen idee wanneer ze er weer zijn,mjah heldere vind ik niet zo dus wacht nog wel even :D

DannyColt12v

en zo net nog nog een setje cyborg mistlampen gekocht athans zoals het er staat dan :P
compleet met bedrading en orginele knop

'JDM Mirage asti colt cyborg cj4a fog lights oem'



Chaoth

Ik zie nu pas dat je een pre-facelift hebt, lol :P

Netjes hoor, Danny. :) Goed bezig zo ;)

DannyColt12v

Wou hem ombouwen naar facelift mjah geen zin meer in  ;D