Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

weggedrag

Filluar nga astolk, Nentor 02, 2012, 07:16:45 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

astolk

Ik vind dan mijn outlander niet echt vast op de weg ligt met de voorwielen. Ik heb het idee dat bij de meest geringe put/spoor in de weg de auto al reageert.
Komt dit bekend voor. Is het banden, bandenspanning of ...............?

robsel

#1
- Wat voor banden liggen eronder ?
- Bandenspanning minimaal op 2.4 op de voorbanden ( ik heb zelf altijd 2.6 voor)
- Is het een 2.0 DI-D / 4wd ?

De Outlander ligt voor een SUV zeer vast ( staat altijd positief in de testen) op de weg alleen is hij inderdaad bij diepe wielspoor in de weg, en kuilen, wat gevoeliger maar dat heeft iedere wagen wel.

gr

Waterkastanje

#2
Het model van Outlander waar ik met rij heeft een prima wegligging.
Net terug van vier dagen (met caravan) Luxemburg.
Deze weg gaat ondermeer over de N4, voor diegene die die weg kennen (Namen-Bastogne), daar kan je je wagen écht goed testen hoe hij reageert op kuilen en spoorvorming!!
De Outlander verwerkte dit allemaal bijzonder goed!
Heb op de kleine kronkelende (bochtige) wegen in Luxemburg (zonder caravan) de Outlander ferm de zweep gegeven, voor wie de rijstijl van de Luxemburgers kent, er kwam er berg op geen één voorbij, bergaf lag dat ff anders maar ja die kennen natuurlijk elke bocht in de weg.
Als de Outlander 10 cm lager zou liggen zou dat nog prettiger bochten zijn, maar dan maak je er wel een andere wagen van .

Met andere woorden, ik betreur me de aankoop van deze fijne wagen voor geen moment en vindt dat voor een crossover/SUV hij een heel neutrale wegligging heeft.
Geen enkel van de door Astolk aangehaalde ervaringen al ondervonden.

Ik reed vroeger met een wagen van een Zweeds ter zielen gegane merk, en die had meer last van spoorvorming (zoekerig stuurgevoel )en kuilen, wat te wijten was aan de beenharde sportvering en brede banden.

Tenzij het concept van het model van Outlander waarmee jij rijdt en het model waar ik me rond toer, erg verschilt, zal je het inderdaad in de eerste plaats moeten zoeken bij de banden, bandendruk of misschien wel ophanging (rubbers?)/uitlijning.
Hoe is de staat van je schokdempers?

OutlandEric

Ook ik herken het helemaal niet en ervaar juist een goede weggligging (voor een SUV  ;) ).
Ik zou zeker naar de oorzaak zoeken, want "normaal" is het niet.

astolk

Dank voor de reacties.
Het is een Outlander 2.0  banden 215 60 R16 spanning voor 2.2 volgens boekjes is 2 de aanbevolen spanning.

Waterkastanje

En astolk, heb je het probleem kunnen verhelpen?