Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Voorstelronde

Filluar nga Tomba1961, Mars 08, 2021, 04:18:16 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Tomba1961

Goedemiddag,mijn naam is Thomas, in april 60 jaar jong, bijna 40 jaar samen met Trudy, vader van 3 dochters en opa van 2 kleinkinderen.

Kleine geschiedenis wat auto's betreft:
- BMW E46 328i
- Opel Vectra C GTS 2.2
- Mercedes C200 Kompressor
- BMW E60 525i

Sinds verleden jaar mei eigenaar van een Mitsubishi Outlander Edition Two CVT automaat
- 18 inch velgen/banden
- Elektrische schuif/kanteldak
-Zwart lederen interieur












Bij de aankoop van deze auto heb ik direct een andere radiosetje laten inbouwen nl. Kenwood DMX7018DABS

Daarnaast heb ik de parkeersensoren voor laten vervangen en een paar stabilisatierubbers.
Dit model heb ik overgenomen van de 1ste eigenaar en is vanaf het begin altijd in onderhoud geweest bij Peter Ursem te Purmerend (nu Barten/Ursem)

Mag dan geen snel monster zijn maar ik ben er zeer tevreden mee.
De hogere instap bevalt mij heel goed, zo ook de grote ruimte achterin.

Ik heb 2 hele kleine vraagjes:
- als ik het goed heb heeft dit model een distributieketting: moet deze en zo ja wanneer vervangen worden?
- is het raadzaam om de versnellingsbakolie van de automaat te vervangen en zo ja bij welke kilometerstand?


Voor de rest zeer tevreden met dit model.
Alvast bedankt voor de antwoorden.

MitsuRik

Hey Tomba,


Welkom hier en proficiat met je aankoop.
Modeljaar 2012 ... heb ik ook nog gehad. Stak een 2.2 Diesel in met een manuale 6-bak er aan. Probleemloos meer dan 200K km gehaald.


Modeljaar heeft idd distributieketting ... Hieromtrent kan je je het beste richten tot een Mitsu Dealer.
Alles hangt er van af hoe de vorige eigenaar zijn wagen heeft onderhouden en er mee is omgegaan.
Ik ben van mening dat alles wat mechanisch beweegt en belast wordt onderhevig is aan rek en slijtage. Dus vroeg of laat gaat dat over zijn limiet.



Rij nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen
Mitsu Story: Cordia (240000km) - L200 (Iris Blue 185000km) - L200 (Red 90000km) - Outlander (Titanium Grey 205000km) - Outlander (Orient Red)

Tomba1961

Hoi MitsuRik,
alvast bedankt voor het welkom en je antwoorden.
Deze auto is vanaf het begin Dealer onderhouden zoals je hebt kunnen lezen en heeft
heel netjes altijd zijn beurtjes gehad.

Ik zit in de tussentijd op de 2 ton daarom dus ook mijn 2 vragen.
Voor de rest ben ik het wel met je eens.

Nico Outlander

Je hebt zeker een 2.0 liter?