Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Voorstellen en vragen

Filluar nga Daytonawim, Dhjetor 24, 2020, 08:24:52 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Daytonawim

Hoi,


Ik ben Wim en heb sinds kort een outlander limited benzine van nov 2019 gekocht, Ipv de BMW 325i , das wel een groot verschil.


Moet zeggen ben erg tevreden over de auto, ruim, voorzien van vele snufjes en prima stoelen.


Nu 10000 km verder, en 14000 km totaal op de klok de auto naar de Stealert gebracht, moet zeggen dat ze een belachelijk hoog Tarief hanteren voor een 10000 km beurt, met interieur filter effe snel 360 euro aftikken, voor een paar liter olie, olie filter en interieur filter.


Qua verbruik over 10000 km ( in eco mode) gemiddeld op bijna 1 op 12,5 uitgekomen, best netjes voor een grote en hoge auto.


Wel merk ik dat bij harde wind rijdend over de Afsluitdijk hij echt moeite heeft om in de hoofste versnelling  130 km/h te halen.




Moet alleen nog wel wennen aan de CVT die ik nog niet helemaal snap, heb er wat overgelezen, maar kan me er nog niet in vinden.


Als ik op constante snelheid rij (in D) en de cruise schakel, maakt de motor ineens ruim 200 toeren minder, ongeacht de snelheid ( boven de 80km/h)
Dit vaker getest en het klopt elke keer, dit snap ik echt niet.
Als ik met de flippers schakel zoutkorrels het nog wat snappen.


Ook zegt de folder  dat de cvt bij stilstand niet kruipt, het voordeel van het systeem, nou hij kruipt echt wel ( ook in D)


Iemand een idee Cq uitleg  over de CVT?


En super irritant is dat gordel pingetje......  ( rij altijd met gordel overigens)


nvr78

Hoi,
Moeite met 130km/u halen???
Ik moet me nog even voorstellen, maar ik heb mij geregistreerd omdat ik me aan het orienteren ben richting een gebruikte Outlander.
Mijn huidige auto is een Volvo V60 handbak uit 2016 met 191pk.

Ik wil van 2 auto's naar 1 auto, de auto van mijn vrouw gaat dan ook weg en dan ruilen we beide in op een andere.Omdat mijn wederhelft een hoge auto met automaat wel ziet zitten en het budget niet veel toelaat, lijkt mij een gebruikte Outlander wel interessant. We hebben er ook al even in gereden en ik vond het vermogen niet zozeer tegenvallen.Ik schrik echter wel van jouw relaas...

nvr78

Reed je in ECO toen je de 130km/h met moeite haalde?