Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

voorstellen onze eerste outlander.

Filluar nga Bacardiboy, Shtator 18, 2016, 08:35:20 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Bacardiboy

beste forum leden.
wij hebben een outlander uit het jaar 2011 gekocht.
het doel is er lekker met de caravan eropuit te trekken.
ik heb een aantal vragen.
1 is het mogelijk om een achteruit rijcamera op mijn MMCS aan te sluiten?
2 is het eenvoudig om mijn navigatie systeem up-date te maken?
3 de kofferbak is door de vorige eigenaar flink gebruik en wil de zijpanelen vervangen door nette panelen kan ik ergens onderdelen nummer vinden of kan ik ergen een garage boek vinden waar alle onderdelen nummers in staan.

ik hoop dat jullie mij opweg kunnen helpen

Waterkastanje

#1
Welkom op het forum.
Het navigatiesysteem is inderdaad makkelijk te updaten.
Bij de Mitsubishidealer de recentste software bestellen, dat kost je ongeveer 220€
Over de achteruitrijcamera zou hier wel ergens al een draadje lopen, maar ik dacht niet dat dit onmogelijk was.(gek, je heb de Instyle versie, net zoals ik, daar zit de camera normaal gezien standaard moeten opzitten)
De paneelnummers/panelen kan je wel bij de dealer vinden.
Welke caravan ga je trekken, en ken je het max gewicht van je caravan?
Montage van hulpveren achteraan, maakt het rijden met cv wel prettiger. (+/-250€)

Succes

Bacardiboy

hallo Waterkastanje.
bedankt voor u berichtje.
er was mij nog niet verteld door de garage dat er een achteruit rij camera op dit model zit.
we gaan een hobby excellent met een maximaal toegestaand gewicht van 1350 KG trekken mogelijk gaan we de caravan naar maximaal 1500 Kg zetten zodat we iets meer mogelijkheid hebben om de caravan uit te breiden met  een mover BV.
hulp veren maakt dat de auto niet een stuk stugger? ik neem aan dat met hulpveren de eventuele krachten vanuit de caravan opgevangen kan worden.

ik hoop dat u mijn nog iets informatie kan geven.
de auto staat nog bij de garage hij moet nog afgeleverd worden.


alvast bedankt

Waterkastanje

Normaal gesproken is de Instyle versie de top versie, standaard uitgerust, zeg maar full option,voorzien van een achteruitrijcamera.
Een gewichtsverhoging van je cv tot 1500kg is met de Outlander een prima combinatie.
Zelf trekken we een hobby 495 Ufe Prestige van 1500kg en dat is voor de Outlander die 2000kg mag trekken geen enkel probleem.
Zorg wel dat je kogeldruk rond de 80-85kg zit, en..geen fietsen achteraan de caravan! (of op de dissel)
Wat de hulpveren betreft daar zijn twee types van , de progressieve veren en de gewone, bij onze wagen zitten er gewone hulpveren onder van MAD en die volstaan.
Wij hebben niet de indruk dat de wagen echt veel stugger of oncomfortabel wordt.
Zorg bij het rijden met de caravan dat je bandenspanning achteraan de wagen tussen de 2.6 en de 2.8 bar zit. (Indien je zomerbanden de maat 225 55 18 hebben liefst xl=extra load of versterkte wang)
Welke cv type Excellent heb je precies?

Bacardiboy

hallo,
wij hebben een hobby 460 ufe heb net bericht van hobby gekregen dat onze caravan niet meer mag worden verhoogd tot 1500Kg  volgende de eu regels die zins 2010 van kracht zijn.
onze outlander heeft helaas geen standaard achteruitrijcamera net nagevraagd bij de garage.
onze wagen mag max 1600Kg geremd trekken.
aanstaande dinsdag kunnen we de wagen ophalen en woensdag de caravan ophalen uit de stalling.
we gaan rustig aan beginnen.
waar we wel voor gaan kijken is nieuwe kofferbak panelen deze zijn flink beschadigd.


oeps hoor net op het weerbericht vanaf dinsdag herfst weer >:(


@Waterkastanje bedankt voor U informatie