Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Outlander 2.4i mivec met 6 versnellingen

Filluar nga RuudW, Gusht 31, 2016, 06:59:47 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

RuudW

He hallo collega Mitsubishi eigenaren,


Ik ben een tevreden eigenaar van een Outlander 2.4 mivec 4wd uit 2010. Een uitloopmodel van model 2, vol met allerlei fijne extra's.
Ik ben dik tevreden met deze heerlijke auto, maar zou er eigenlijk 3 verbeteringen op aan willen brengen:


1 - Een 6 versnellingen bak.
Wegtrekken op een steile heuvel met volle bepakking kan beter. De kortere 1e versnelling die een 6-bak heeft zou wel schelen. Ook bij hogere snelheden zou een 6e versnelling wel lekker zijn. Wie kan me helpen een 6 versnellingen bak te kopen en in te bouwen, of evtl. zelfs complete motor uitwisselen?


2 - Betere koplampen/Bi-Xenon koplampen.
De standaard verlichting is bij hogere snelheden op onverlichte weggetjes niet echt geweldig.
Xenon koplampen zouden wel een serieuze verbetering zijn denk ik.
Wie weet of er voor de after sales markt Xenon verlchting te koop is voor dit model?


3 - Usb ingang om n telefoon of op de Rockford Fosgate aan te sluiten. Kan dit?


4 - Grotere remschijven.
Ik kan merken dat bij volle bepakking en dan afdalen in de bergen de schijven heel af en toe beginnen te faden. En ja...ik hou wel van een beetje opschieten, dus dag gaat niet altijd in 'n slakkegangetje.
Iemand tips?


Wie o wie kan mij helpen of doorverwijzen naar mensen die me kunnen helpen m'n Mitsu te upgraden en de bovengenoemde minpunten te verhelpen.
'T lijstje is in volgorde van grootste ergernis.   


Ben benieuwd of ik reacties krijg.


Mvg


RuudW

[verwijderd door de beheerder]

Ario

Hallo Ruud
ik kom dit oude bericht van je tegen en je hebt er nooit een reactie op gehad. Toch ben ik benieuwd hoe het is afgelopen met die zesde versnelling? Zit die er al in? Ik heb de Outlander 2 2.4 met 5bak. Zou best een zesde versnelling bij kunnen inderdaad.


Ario

Hier net zo, ben sinds half jaar eigenaar van de Outlander 2.4 mivec met 4wd en 5 versnellingen. Prima wagen, zeer tevreden maar inderdaad een zesde versnelling had hier best ingekund. Onbegrijpelijk waarom ze dat niet meteen hebben bedacht. Mijn grootste ergernis is het kraken van de vering bij het nemen van drempels e.d. Wie heeft daar nog meer last van?


Ario

Overigens, er zit toch bi-xenon op? Bij mij wel geloof ik. En een usb ingang heb ik in het middenvak. Daar laad ik mn Iphone aan op. Ik weet nie tof die ook toegang geeft tot de geluidsinstallatie.

Woudenp

Ik heb 2 outlanders. Beide automaat en op LPG. Het kraken heeft mijn outlander uit 2004. Maar alleen bij een langere tijd droog weer. Hij heeft ook 351K gelopen nu. Dus misschien de leeftijd. Ik kraak ook soms. Mijn andere uit 2007 met 190K heeft dit verschijnsel niet. Leeftijd of verbeterde techniek? Ik weet het niet. Maar het zijn beide heerlijke auto's. Zeker niet zuinig (1 op 8 a 9), maar op lpg is dit weer gecompenseerd.

Nico Outlander

Dat kraken had ik ook, is op te lossen door de reactiestang bij je achteras te smeren met grafietvet. De stang zit bevestigd met rubbers, wrijving tussen staal en rubber veroorzaakte bij mij het kraken.

Ario

Hallo, hier ook een zeer tevreden eigenaar die met dezelfde vragen-problemen zit. Sprak al eens met de dealer over de zesde versnelling. Dat gaat je niet lukken, zei hij. Mitshubishi maakt amper zesbakken. Er is niks passends voor te krijgen. Het kraken is een producteigenschap, heeft te maken met de samenstelling van het rubber. Je kunt het insmeren - doet de dealer bij mij bij elke beurt - maar het komt toch weer terug.
Die van mij heeft nu 160.000 gelopen. Hoe hoog zijn jullie kilometerstanden en welke grote problemen kunnen we verwachten bij de 2.4 mivec motor op leeftijd?


Tom84

Wij hebben onze Outlander met 45.000 km gekocht in februari 2014, inmiddels staat de teller op 198.000 km. 1 keer is de radio kapot gegaan en dit jaar begaf de originele accu het, voor de rest is het buiten het onderhoud starten en rijden. En ik verwacht dat dat de komende jaren niet anders gaat worden, bij de volgende beurt zal ik eens vragen hoe de technische staat en verwachting van de auto is. Het is meer cosmetisch dat dingen wat minder beginnen te worden zoals de koplampen, velgen, krasjes/deukjes enzo.
Op gaspedaal staan er zat met 250.000 km of meer en een enkele met 315.000 dus wat betreft de 2.4 hoef je je denk ik geen zorgen te maken. Buiten het heel af en toe wat olie bijvullen.