Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Hallo ,even voorstellen en een vraag over de raambediening.

Filluar nga Aad, Qershor 17, 2016, 10:49:38 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Aad

Ik ben Aad en sinds kort in het bezit van een Mitsubishi Outlander 2.4 MIVEC 4WD automaat  bj 2006 met 130.000 km.
Heerlijke wagen

Net terug van vakantie met caravan waarbij de auto het perfect deed.


Ik heb alleen even een vraag.
De raambedieningsknop van de bestuurderskant  gaat in schokken van 4 cm naar beneden en omhoog en ook nog eens omgekeerd, knop naar beneden gaat het raam omhoog en omgekeerd.


Heb inmiddels een andere unit op de kop getikt maar moet je het hele deurpaneel losmaken of is de schroef in de handgreep losmaken voldoende om de unit te kunnen vervangen ?


Graag info a.u.b.


Zal proberen of ik binnenkort een foto kan plaatsen.


Met vriendelijke groet
Aad




Marcuz77

De schroef zou volgens mij al genoeg moeten zijn, platte schroevendraaier tussen bekleding en schakelaar en met een klein wipje schiet hij los

Aad

Ga ik proberen, bedankt voor je reaktie.

Aad


Hoi, ben even bezig geweest met de raambediening.Om de knoppenbediening van het raam van de linker voorportier te vervangen moet je dus de binnenbekleding demonteren , schroef in de handgreep los en nog een schroefje losdraaien bij het hendeltje waarmee je de deur opendoet,binnenbekleding los trekken en stekker losmaken  dan kan je de armsteun/handgreep losschroeven en dan nog een paar schroeven los en dan kan de unit met de bedieningsknoppen er uit.
Andere unit erin gedaan maar het resultaat blijft hetzelfde, raam gaat in schokken van circa 5 cm omhoog en omlaag waarbij als je de knop omhoog trekt het raam omlaag gaat en de knop naar beneden drukt gaat het raam omhoog. Dit geldt alleen voor het bestuurdersraam , de rest werkt goed. 
Wat is er aan de hand ?
Iemand enig idee ?


Aad

skunk

Ligt aan de motor geloof ik. Hadden wij ook. Motor en rest laten smeren en weer gangbaar maken bij de garage. Daarna probleem opgelost.

Aad


Van de week raam naar beneden  en wilde toen maar tot de helft omhoog.
Paar keer geprobeerd maar ging niet hoger dan halverwege.
Toen de deur een keer flink dichtgeklapt en hoorde toen een luide tik/knak toen ik het raam omhoog deed maar het raam ging wel stukje voor stukje dicht.


Ga eerst de boel maar weer open halen en kijken wat er aan de hand is met het raammechanisme en de boel maar smeren , volgens mij is dat zelf wel te doen denk ik.


Maar nog bedankt voor je reaktie.


Aad

Chaoth

Als het raam steeds maar een stukje (paar cm) omhoog en/of omlaag wil, dan heeft de unit zijn uitgangswaardes waarschijnlijk nog niet. Wat je dan moet doen is net zolang tikjes omhoog/omlaag doen totdat raam helemaal dicht/open is en dan even vasthouden. Dan leert hij in en moet het raam daarna gewoon omhoog en omlaag willen.

Aad