Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Welke schroefset te kiezen

Filluar nga Chupie, Qershor 30, 2018, 04:46:59 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Chupie

Na wat wikken en wegen heb ik besloten om eerst de wegligging van mijn CZT te verbeteren voordat ik de pk's aan pak.


Verlagen is de eerste gedachte maar gezien de huidige veerschotels nogal eens willen kraken met name bij kouder weer is een schroefset een betere optie lijkt mij.


Maar dan: TEIN, BC Racing, Bilstein,........?


TEIN flex Z serie ziet er goed uit, deze set is wel wat duurder, de vraag is nu of dit de moeite waard is.


Tevens vraag ik mij af of er iemand ervaring heeft met het vervangen van het rubberwerk in de ophanging door poly bussen, is dit de moeite waard en wat heb ik allemaal nodig. Als ik de boel ga demonteren voor de schroefset kan ik dit eventueel gelijk meenemen.


Tips, trucs en wie weet zelfs hulp (je weet het maar nooit) zijn welkom.


Een gebruikte set is ook welkom.

Leo

#1
Ik heb zelf gekozen voor bc racing.
Tussen tein en bc zit niet heel veel verschil.
Bilstein is volgens mij zonder topmounts.

Ik heb de BR serie (zwart/goud) met de zachtere 4/3kg veren.

De set is in 30 standen hardheid verstelbaar maar blijft wel stug.
Is compleet incl topmounts met camber instelling.
Voor de vooras gebruik je een verlengstukje tbv de hardheid instelling welke je op de demper schroeft.
De schokdempers bevinden zich namelijk volledig onder de ruitenwissers.

In 1.5 uur was bij mij rondom alles gewisseld.
Ik zal nog wat fotos plaatsen in mn topic.

Tip: als je je auto laat uitlijnen vermeld dan dat je een schroefset hebt en maakt je ruitenwissers incl. motor thuis alvast los.
Anders stellen ze wielvlucht (camber) niet af.

Ik heb al meedere autos voorzien van PU bussen.
Mijn advies is pas op pu over te stappen als het betreffende onderdeel aan vervanging toe is.
Je levert namelijk veel in op comfort.

De schroefsets gebruiken de oem rubbers op de achteras.
Als deze slecht zijn kun je ze vervangen door pu

https://www.dynodazeperformanceparts.com/shop/mitsubishi/mitsubishi-colt-czt/mitsubishi-colt-czt-ralliart-superpro-poly-rear-shock-top-mount-kit-spf4015k/

Chupie

Thanks voor de input.


Goed om te weten dat poly niet alleen steviger maar ook stugger is, ik had het zelf ook wel kunnen bedenken (achteraf gezegd).


Het monteren maak ik me inderdaad niet echt zorgen over.