Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Vervangen koplampen

Filluar nga Tijgerke, Nentor 12, 2017, 10:03:05 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Tijgerke

Hallo iedereen,

betreft:  MITSUBISHI CARISMA (DA_) 1.8 16V GDI (125Pk)

Ik ga mijn beide koplampen vervangen maar heb al gezien dat de voorste bumper verwijderd moet worden.
Ik heb de meeste vijzen en klemmen verwijderd maar krijg de bumper er nog niet af. Zitten er soms nog ergens verborgen
bouten of klemmen die ik niet heb gevonden? Hij blijft nog wat geklemd zitten onder de koplampen??

Graag jullie hulp, heeft iemand een beschrijving of tekening van deze?

Alle hulp is welkom.
alvast bedankt

mvg

Chaoth

In de wielkasten zal hij waarschijnlijk ook vast zitten met een bout, schroef o.i.d. Dit zit vaak achter de wielkastbekleding.

Tijgerke

Bedankt, deze heb ik ook gevonden, tis enkel nog aan de lampen dat hij vast hangt, durf niet goed doortrekken, hangt hij vast met klemmen of met boutjes dat ben ik nog aan het onderzoeken.

mvg

unreal4u

Heb je hier al naar gekeken? https://www.justanswer.com/mitsubishi/4wr4z-mitsubishi-carisma-gdi-remove-headlamps.html

Als je het eenmaal hebt opgelost, laat even weten hoe, ik moet die klus voor mei volgend jaar ook een keertje doen :)

Tijgerke

Oke, zal ik doen, is wel een omslachtig gedoe, zeker met die oude pluggen

Tonnetje

waarom de koplampen niet laten polijsten kost de helft als nieuwe
was 75,00 kwijt man was er 2uur mee bezig resultaat als nieuw
is nu 9 maanden geleden voor mij nog steeds als dag1 na polijsten.

stormfox

Ik was vorige jaar zelf bezig met het demonteren van mijn carisma koplampen, maar moest opgeven, omdat ik niet alle bouten en pluggen los kon krijgen.
na 17 jaar is het zo oud en breekbaar geworden, dat ik geen vertrouwen had dat ik dit weer netjes kon herinstalleren.

Uiteindelijk heb ik voor 24 euro mijn koplampen via een groupon deal kunnen polijsten en waren mijn lampen weer goed.
Mogelijk dat ik dit over een jaar weer moet laten doen i.v.m. dofheid.

GilianvanNeck

Citim nga: stormfox ne Dhjetor 27, 2017, 03:53:19 MD
Ik was vorige jaar zelf bezig met het demonteren van mijn carisma koplampen, maar moest opgeven, omdat ik niet alle bouten en pluggen los kon krijgen.
na 17 jaar is het zo oud en breekbaar geworden, dat ik geen vertrouwen had dat ik dit weer netjes kon herinstalleren.

Uiteindelijk heb ik voor 24 euro mijn koplampen via een groupon deal kunnen polijsten en waren mijn lampen weer goed.
Mogelijk dat ik dit over een jaar weer moet laten doen i.v.m. dofheid.

Waar heb je dit laten doen? Mijne zijn onderhand ook wel aan de beurt. Ook moet ik nieuwe rubbers vinden voor tussen de koplampen en de motorkap/zijpaneel. Maar die kan ik niet vinden..

paul apeldoorn

ik heb gezien dat sommige wasstraten die koplampen service doen, voor ergens rond 35-50 euro.

GilianvanNeck

Oh dat valt mee. Ik zal eens verder gaan zoeken.