Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Voorstellen CvW - 8G V6-24

Filluar nga CvW, Mars 05, 2012, 12:18:55 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 2 Vizitore po shikojne kete teme.

proditaki

Knappe Galant.
Blijven mooie wagens.

CvW

Hoe het nu met deze 8G is? Hartstikke goed!!  :)

Een week geleden is de Galant voorzien van een verse APK. 14 maandjes geldig! Ja, ik was te vroeg, maar wilde tijd genoeg hebben in het geval er zaken in orde gemaakt moesten worden. Dat was dit jaar dus niet aan de orde. Zonder op/aanmerkingen en reparatiepunten zo door de APK. Inclusief gemonteerde Xenon verlichting (dus staan de lampen goed afgesteld en is het lichtbeeld in orde).  ;D

Er stond nog een restpunt van een eerdere lagervervanging op de actielijst. Het lager is anderhalf jaar geleden vervangen, maar daarbij is de wielhub dermate mishandeld dat die niet meer recht was. Gevolg: de remschijf krijg je niet recht gemonteerd waardoor hij keer op keer krom trekt. Dus is er nu een nieuwe wielhub gemonteerd en heb ik aan de rechtervoorkant ook gelijk een rechte remschijf gemonteerd. Heerlijk weer allemaal. Alleen jammer dat je niets ziet van zo'n prachtig glimmende nieuwe hub.  8)



Deze week staat er nog een onderhoudsbeurtje op de planning. Materialen zijn besteld en komen er dus aan. Engine foam, Engine flush, een vers oliefilter en 5 liter nieuw vloeibaar goud staan op de planning om verwerkt te worden.

Wieger

Hey Cees , goed nieuws dat hij weer een verse APK heeft ;)
Okee ik moest zelfs me LEDjes uit het kenteken verlichting halen bij de mitsu dealer :s
Hoeveel K xenon heb je erin zitten dan ?

Space Star 1.6

waarom moest je leds verlichitng uit halen ? het mag toch wel ?

CvW

#34
Ik heb er 6000K in zitten. Gekocht via een GalantFans.nl Trader. Is echt wit, kijk maar naar onderstaande foto. Kun je de mistlampen en groot gedimd vergelijken qua kleur.




Ik had voorafgaand aan de keuring wel gevraagd wat wijs was om te doen; Xenon of gewone pitjes. Ik kreeg als antwoord: "Als het lichtbeeld van de xenon goed is dan is het voor de APK ook in orde. Xenon is geen APK afkeur mits deze wel op de originele koplamp hoogteregeling werkt."
Voor de rest heb ik gewoon standaard lampjes gemonteerd.

DannyColt12v

hoogte regeling is dacht pas vanaf 2005 verplicht..
maar meestal is het met reflector lampen zo dat ze niet de licht hoeveelheid aankunnen waardoor het niet mooi geprojecteerd worden.
maar mocht dat wel zo zijn is er niks aan de hand.


en led kenteken verlichting mag gewoon,ben er zelf ook mee door de keuring gekomen bij de rdw ;)

Wieger

Ik heb ook een perfecte lichtbeeld met mijn 8000K setje , Ik begreep altijd als er een hoogte regelaar in de auto zit moet hij ook werken !
Bij mij werkte hij helemaal niet dus de monteur heeft het bedieningspaneel eruit gehaald . 

Chaoth

Inderdaad! Knopjes eruit slopen! Heb ik ook gedaan bij de mijne. Aftermarket hebben geen hoogteregeling, dus heb ik de schakelaar verwijderd :P

CvW

#38
Ah, is dat het. Tsja, ik heb werkende hoogteregeling op de koplampen. En de lampen projecteren de lichtbundel prachtig voor de auto inclusief het juiste lichtbeeld.

Ben vanavond ook nog even bezig geweest, want als er zo'n automobielbranche gerelateerde doos bij mij thuis afgeleverd wordt en ik weet wat er allemaal in zit, dan begint het bij mij acuut te kriebelen. Zo'n doos vol Amsoil produkten kan ik gewoon niet laten staan.   ;)
En laat dit nu net vandaag gebeuren. Tuurlijk wist ik dat het er aan kwam; zelf besteld.

Laatste technische onderhoudsbeurtje is exact een jaartje en 15k km's geleden. Kan een paar kilometer schelen, maar niet veel. Dus vanavond eerst de foam door het brandstoftraject van de motor gestuurd. Nou, dat zie je echt wel op een windstille avond.  ;D Inspuiten die handel en 10 minuten wachten. Daarna starten en ............ hoppa, niets meer te zien achter de auto en in de rest van de straat.   ;D ;D  Na een paar minuten een rondje gereden. Dan blaas je de laatste resten uit de uitlaat. Even gas geven en Oeps!! De auto's achter je gaan direct van het gas, want waar komt die mist ineens vandaan?  Nou ja, het is al snel vrijwel weg en dus tijd voor de volgende stap, de motorblokflush.

De olie was niet nieuw meer, maar zeker niet zwart. Zo'n beetje donkerbruin. Omdat het de eerste keer is dat ik het blok flush was ik benieuwd naar de kleur van de olie na de behandeling. Dus flesje Amsoil er in en 15 minuten stationair draaien. Daarna de 8G naar binnen en de olie aftappen. Wat een bagger levert dat op zeg. Gitzwarte olie.  :o En als je dan door dat gat van de olievuldup kijkt naar het kleppendeel van de voorste cylinderbank dan zie je heel mooi schone kleppen en veren. Ik heb echt de indruk dat er een flinke schoonmaakbeurt aan de binnenkant van het motorblok is uitgevoerd. En alleen die indruk vindt ik het geld voor dat flesje al waard.  ;) Uiteraard is er een nieuw oliefilter op het blok gezet en een lading verse Amsoil olie in gegaan. 
En wat loopt het dan allemaal weer lekker soepel als je daarna een rondje rijdt. Mjammie, genieten. Ook voor de oortjes.......  :-*
De 335.000 km staat nu op de teller. Op naar de 350.000 km voor het volgende beurtje.  :)

CvW

Mijn 8G is begin 2013 te zien in Autoweek's "Klokje Rond" bij km-stand 336621. Nog even wachten dus..........  :)

[verwijderd door de beheerder]

KNOEI 8G


Super Top

Hele mooie foto Cees! Maar dat had ik op FB ookal laten weten.
Ik ben benieuwd naar het stuk in de autoweek. Die zie ik wel verschijnen.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

4Koen63

Vet! Inderdaad erg lekkere foto!
Dat wordt een Autoweekje die ik wel ga kopen ;)

Evo driver

Gaaf man ! Hoe vonden ze de galant ?

CvW

Een dikke duim van Henny, de keurmeester.

Tuurlijk zijn er zaken geconstateerd. Dat kan ook niet anders bij deze km-stand. Maar het oplossen daarvan is tientjeswerk.........  ;D