Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

bestaat er zoiets als aftermarket/piraat onderdelen voor een canter fuso

Filluar nga canter, Tetor 24, 2021, 04:17:34 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

canter

hallo beste ,


na lang eindeloos zoeken probeer ik het hier eens ik ben nieuw hier maar ook forums zijn me vreemd dus excuseer me als ik misschien ook zo overkom :) .


Ik vind maar geen aftermarket onderdelen ( piraatstukken in de volksmond)  voor een Mitsubishi canter , ik had normaal de gewoonte om men stukken te bestellen online omdat ik zelf alles vervang en onderhoud komt dit vaak goedkoper uit dan originele stukken te kopen in een erkende garage.


Maar sinds ik men canter heb , ben ik al iedere keer naar de garage moeten gaan om wisselstukken of onderdelen te kunnen krijgen , welke dan ook nog eens vrij kostelijk zijn ondanks ik zelf de montage of herstellingen uitvoer. Ook hebben ze in de garage het zeer moeilijk om me de OEM nummers te bezorgen want ze vinden dat ik ze maar daar moet kopen maar dat vind ik niet zo eerlijk en het voelt aan als chantage of machtsmisbruik .


Veel antwoorden op men vragen hoe het komt dat het zo moeilijk is om aftermarket onderdelen te vinden voor de canter of dat er misschien iets bestaat online waar je deze kan opvragen heb ik ook niet gekregen, en ik heb alvast niks online gevonden, geen workshop manuals,  geen OEM parts number catalogus , zelfs geen repair manual boek .


Heeft dit te maken dat het een Japans merk is , of eerder met exclusiviteit en monopoly ? Of zoek ik het allemaal te ver ?
Gezien ik bezig ben met de canter volledig in orde te zetten vind ik het handig dat ik de OEM nummers kan bekijken om op voorhand een idee te hebben wat ik volgens mijn budget ga en kan vervangen en als er dan een hele lijst is met nummers die ik moet bestellen en ik moet daar iedere keer voor naar de garage dan betaal ik me blauw en moet ik op een scherm over de desk hangen om aan te duiden wat ik allemaal nodig heb . Ik doe dit liever in de comfort van men eigen woning en liefst geen dure OEM stukken


alle tips en antwoorden zijn meer dan welkom om te begrijpen hoe het juist zit en of dit herkenbaar is en ik er me moet bij neerleggen of of jullie raad hebben voor mij .


Alvast bedankt mvg benji

canter

jammer dat er niemand eens heeft geantwoord op men post , hopelijk reageert er toch nog eens iemand .

tekkel

www.mitsubishionderdelen.nl             

vraag het hier eens


tekkel

Nee,maar al vaak onderdelen gekocht daar.


zijn Mitsubishi expers voor onderdelen.

canter

beste tekkel ,
[/size]
[/size]bedankt voor je reactie , ik zal dat eens proberen .
[/size]
[/size]mvg benji
[/size]

Nevolution6RSII

Citim nga: canter ne Tetor 24, 2021, 04:17:34 PD
Heeft dit te maken dat het een Japans merk is , of eerder met exclusiviteit en monopoly ? Of zoek ik het allemaal te ver ?
Een Canter is toch meer een bedrijfswagen dus ik kan me voorstellen dat je daar weinig voor kan vinden...

Mijn beste gok zou zijn om de naam van zijn Japanse tegenhanger op te zoeken en als die er is om dan daarvan onderdelen te bestellen ;)

Eventueel een tegenhanger van Proton uit Maleisië of zo kan ook!

Succes met de zoektocht! ;D