Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

volvo v/s40 vs colt/carisma/space star

Filluar nga tijs, Mars 24, 2013, 08:31:40 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

tijs

ik heb gezocht, maar kon nergens echt een duidelijke lijst vinden wat hiervan nou uitwisselbaar is. en dan vooral ook tot werlk bouwjaar. nu ben ik vooral opzoek naar een schroefset, maar kan me voorstellen dan er meer is.
ik begreep namelijk dat alleen de 1e serie v/s40 gelijk zijn op het onderstel, maar tot wanneer is dat bijvoorbeeld?

Space Star 1.6

#1
http://en.wikipedia.org/wiki/VDL_Nedcar

hier staat een tabel. welke welke auto samen op lopende band is geweest.

vanaf 1998 begon met 3en. volvo, carisma en space star tot 2003

tijs

hoewel dat natuurlijk wel een sterkte indruk geeft dat bijvoorbeeld een schroefset zou moeten kunnen passen (visueel lijken ze ook wel erg veel op elkaar qua voorpoten) is het natuurlijk geen garantie.
en er zijn vast mee onderdelen? die evt te wisselen zijn?
dat ze van de zelfde productie lijn af komen, maakt het natuurlijk nog niet 2 dezelfde auto's... denk bijvoorbeeld niet dat die volvo's een renault bak zullen hebben ??

weet niet of iemand het gewoon ooit eens uitgezocht heeft, op onderdeel nummers bij automaterialen zaken ofzo?
soms zijn delen van een ander merk gewoon beter beschikbaar, of goedkoper (als lijkt me dat laatste bij een volvo sterk ;) ) dan is het fijn dat je weet dat je meer keuze hebt om ergens iets te bestellen

Space Star 1.6

ik zou het niet weten. zie ook niet veel informatie over onderdelen van space star en volvo.

steekmaat van carimsa is ook anders dan van space star. dus niet alles is zelfde onderdelen.

kaya design

ik weet dat een gozer in Engeland een schroefset voor een Volvo s40/v40 95-99 onder z'n CJ colt heeft gezet.
had dat topic gelezen, die gozer zei dat ie alleen de 'top mount' van zijn CJ over te zetten op de dempers van de Volvo en klaar.


precies het zelfde als Colt/Carisma/Lancer.


de Volvo s40/v40 zijn op het zelfde platvorm gemaakt als Carisma, wat weer het zelfde platvorm is als Colt.


verdere onderelen weet ik ook niet of het past.
ziet er wel naar uit dat het blok er het zelfde in ligt.


miss leuk daar een 4G63T in hangen whahahah

proditaki

Ik heb het interieur van een S40 (stoelen en achterbank) in mijn carisma geschroeft. Past prima  :)  Achterbank staat alleen heul ietsjes van de hoedenplank af, moet ik nog iets aan doen.