Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

mijn auto: mitsubishi RVR X3

Filluar nga ruud1968, Tetor 19, 2007, 08:46:45 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

ruud1968

een tijd geleden had ik een vooraankondiging gedaan toen ik de auto gekocht had, nu heb ik hem 2 weken (de vorige info was verloren gegaan in de databasecrash).

hier is tie dan:
Mitsubishi RVR Sports Gear X3 (in Belgie, waar ik woon, geregistreerd als Mitsubishi X3), een Space runner met EVO VI motor + onderstel (4WD), 230PK, tiptronic, Xenon, airco, open dak, MMCS (alleen radio/cd werkend). Ik heb een poging gedaan om hem in te schrijven als kampeerauto ivm belasting maar dat is niet gelukt, de spullen zitten er wel in. Hij rijdt subliem!

Het verbruik is astronomisch (16l/100 km) bij pittige/normale rijstijl. Ik ben op zoek naar LPG voor deze auto, iemand advies waar ik dit kan doen. In Belgie heb ik een adres (2 jaar garantie, inclusief Belgische papieren voor de keuring voor EUR 2500,-), maar zijn er alternatieven in nederland (regio Eindhoven liefst ivm werk).

Zie foto's:
http://img227.imageshack.us/my.php?image=rvr2editzb4.jpg
http://img227.imageshack.us/my.php?image=rvr3editwj7.jpg
http://img258.imageshack.us/my.php?image=rvrbinnenmf4.jpg

groeten,

ruud

ggiesberts

#1
Schitterend model!

Voor gasinbouw: http://www.gasfx.nl.

Helaas ben je net te laat voor de actie, ze hadden in eindhoven tot 31 augustus een actie met 400 Euri korting, ging er voor ca. 1600 euro een LPI installatie in je auto. LPI van Vialle heeft het voordeel dat je blok minder heet wordt en dat het brandstofverbruik minder omhoog gaat. Mitsubishi NL werkt ook samen met gasFX, mitsublokken schijnen in de regel goed op gas te kunnen lopen.

Groeten, succes
GJ

GHINO

#2
Voor het eerst dat ik zo wagen zie.... ziet er erg apart uit.
welkom op het forum, have fun :mrgreen:

MD

#3
gaaf zo'n auto.
leuk ook 4x4 2.0 turbo.
op zo'n auto.
ik zag ze ook staan in japan

alleen een hele kleine terleurstelling voor je (denk ik).
Het is geen evo blok.
een evo heeft 280 pk.
Het opzet is het zelfde alleen heeft dit blok andere zuigers en andere nokkenas.
en je hebt geen 16G turbo maar een 14G turbo.
Daardoor is het vermogen een stuk minder.
Maar verder is hij het zelfde, maar helaas geen evo blok
Je kan wel heeeel makkelijk die onderdelen vervangen van een evo6 blok.
gewoon 1 op 1 overzetten en dan heb je wel een evo blok.
een kleine wijzeging in de ECU  en klaar is kees.

ruud1968

#4
Citim nga: "MD"alleen een hele kleine terleurstelling voor je (denk ik).
Het is geen evo blok.
een evo heeft 280 pk.
Het opzet is het zelfde alleen heeft dit blok andere zuigers en andere nokkenas.
en je hebt geen 16G turbo maar een 14G turbo.
Daardoor is het vermogen een stuk minder.
Maar verder is hij het zelfde, maar helaas geen evo blok
Je kan wel heeeel makkelijk die onderdelen vervangen van een evo6 blok.
gewoon 1 op 1 overzetten en dan heb je wel een evo blok.
een kleine wijzeging in de ECU  en klaar is kees.

nou, ik wist wel dat ik 'maar' 230 pk had en dat er een kleinere turbo td04 ipv td05 op zat. dat is makkelijk te vervangen, ook tmic ipv fmic. ik heb wel het vermoeden dat door deze kleinere turbo (en tmic?) het rijcomfort een stuk verbeterd is (350 nm koppel nu beschikbaar bij 2500 toeren ipv 3500). in combinatie met tiptronic kun je heel relaxed mee rijden maar toch -onverwacht- snel acceleren indien nodig. dat rustig rijden is ook wel nodig want hij verbruikt echt veel te veel.

MD

#5
ik bedoel het niet lullig mijn kant tekening.
tis meer opbouwend/tip of info net hoe je het noemen wilt.
En dat "maar" 230 pk van jouw  :?  :?  :|
de meeste hebben het niet.

Betreft dat hij met een kleine turbo meer comfort bied dat klopt je hebt een heel klein turbogat en bij lage toeren komt de turbo al in.
hoe groter de turbo hoe later hij in komt, en hoe groter de klap is.
Maar daar in tegen ook veel meer pk.

en betreft het benzibne verbruikt:  sorry ook niet lullig bedoelt, maar kom bij mij daar niet mee aan.
je weet van te voren als je zo'n auto koopt dat hij meer verbruikt dan een gemiddelde auto.
en dat een turbo verslavend is dat weet iedereen die wel eens een turbo heb gereden of rijd.
en als je een turbo hebt dat je automatisch ook steeds een beetje meer gaat trappen.
dus meer verbruik.

mijn mening (maar dat is mijn mening) wil je laag zitten met je benizeverbruik koop dan niet zo'n auto.
weet waar je aan begint.

aapje

#6
Zo'n mooi 4G63T blok van LPG voorzien is overigens ook vloeken in de kerk. Volgens mij komt dat de betrouwbaarheid en levensduur van zo'n geblazen motor ook niet ten goede  :roll:

MD

#7
Citim nga: "aapje"Zo'n mooi 4G63T blok van LPG voorzien is overigens ook vloeken in de kerk. Volgens mij komt dat de betrouwbaarheid en levensduur van zo'n geblazen motor ook niet ten goede  :roll:


en daar wou ik nou net over zwijgen.
 ;)  ;)  ;)
dat heb ik al een paar keer gezegt maar.........
ik heb een vermoeden dat als je lpg rijd dat je dan ook lpg moet promoten
hahahahahaha ;)  ;)  :D  :D

op zo'n turbo blok is het niet verstandig.

MaRco2

#8
Ik neem aan dat er geen LPi voor een EVO bestaat. :mrgreen:

Op een SEATje Leon 20VT 180 kun je wel prima LPi laten monteren, gebeurt ook erg veel trouwens. ;)

sp1046mhs1

#9
Citim nga: "MD"ik heb een vermoeden dat als je lpg rijd dat je dan ook lpg moet promoten
Wie riep mij??!?  :mrgreen:

MD

#10
Citim nga: "sp1046mhs1"
Citim nga: "MD"ik heb een vermoeden dat als je lpg rijd dat je dan ook lpg moet promoten
Wie riep mij??!?  :mrgreen:

hhahahahah ik wist het

sp1046mhs1

#11
Hûhh??!?  :mrgreen:

ruud1968

#12
Citim nga: "aapje"Zo'n mooi 4G63T blok van LPG voorzien is overigens ook vloeken in de kerk. Volgens mij komt dat de betrouwbaarheid en levensduur van zo'n geblazen motor ook niet ten goede  :roll:


ok, zou ik ook denken, maar heeft iemand daar (objectieve) ervaring mee? wie heeft het al eens eerder gedaan?

ik vraag me ook af of zo'n investering (2500 euro is toch een boel geld) niet ten nadele van je restwaarde is. 120.000 km op benzine geeft een hogere restwaarde dan op LPG, vermoed ik, zeker voor zo'n type auto?

de auto is overigens uit '98 en kilometerstand is nu 61.000, dus kan er nog lang plezier van hebben, als ik wil. Overigens is het brandstofverbruik -inderdaad- erg afhankelijk van je rijstijl. met (te) rustige rijstijl is 10/11 liter per 100km wel mogelijk, ben nu bezig met een zuinigheidstest (tot 3000 toeren). Ik had gehoopt dat ik zo'n verbruik zou kunnen hebben bij een 'normale' rijstijl, inclusief af en toe gas geven.

ggiesberts

#13
Citim nga: "MaRco2"Ik neem aan dat er geen LPi voor een EVO bestaat. :mrgreen:

Op een SEATje Leon 20VT 180 kun je wel prima LPi laten monteren, gebeurt ook erg veel trouwens. ;)

LPi schijnt een blok in thermisch opzicht nauwelijks meer te verdampen omdat het gas vloeibare gas geinjecteerd wordt.
Het verdampen van het gas onttrekt warmte en compenseert daarmee de warmte ontwikkeling.  Misschien wel verstandig om een goede olie te gebruiken en die op tijd te verversen. (Betere smering EN BETERE WARMTE AFVOER)

Succes

Eclipse4Life

#14
Welkom,
Hit the roads zou ik maar zeggen dan  :P
Greetz