Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Nieuw Lid steld zich voor!!

Filluar nga ginotjeze, Korrik 17, 2013, 05:35:51 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 4 Vizitore po shikojne kete teme.

ginotjeze

Dankjewel voor snelle reactie,

Ja heb beetje online gekeken naar fto twinturbo en kwamen wel wat voorbij maar wel goeie om naar te kijken want hier kijkt de rdw er ook weer naar..

Hmm zal wel even rond kijken dan!

Eclipse2G

Importeren is niet zo moeilijk en denk dat je beter fto twin/turbo kan kopen als een galant bloke erin omdat dat nog best wat werk is!

ginotjeze

Dank u wel voor de reactie,

Ik heb een fto gezienbdie ik naar nederland wil halen.

Maar het klopt niet dit kan geen gpx volgens mij is het een gr.

http://www.sacartraders.co.uk/used-cars/mitsubishi-fto-2-0-v6-200-ps-gpx-2dr-birmingham-201334529742211


Super Top

Ik heb hem gister ook voorbij zien komen toen ik even aan het kijken was op de britse autotrader.
Mooie groene facelift. Weet niet of dit een originele kleur is.



Dit is inderdaad een GR. De GPX Mivec hebben de olievuldop aan de distributie kant zitten.
GR's worden heel vaak geadverteerd als GPX terwijl dat niet zo is. Omdat een leek het verschil niet ziet. Je moet weten waar je op moet letten om ze uit elkaar te houden.


Zo'n Galant VR-4 blok erin hangen is wel een behoorlijke klus. Weet niet hoeveel je zelf kunt doen. Als je het moet uitbesteden is het misschien goedkoper een Turbo FTO te importeren.
Voordeel van een complete Galant VR-4 swap met kabelboom en ECU is wel dat je turbo's bij de motor horen en de ECU daarop is afgesteld.
En je niet de hele ECU moet herprogrammeren en dat soort dingen om genoeg brandstof in de motor te krijgen.
Anders kun je alleen maar hele lage druk rijden. Met hoge opbrengst brandstof pomp, FPR en grotere injectors. En zal je vermogenswinst beperkt blijven.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

ginotjeze

Dankjewel voor snelle reactie,

Heb al contact met de adverteerder het is een garage en ze kunnen deze auto voor me vast houden tegen een aanbetaling van 200 pond. En deze is uit 2003 maar ik dacht dat fto gr tot 2001 gemaakt waren..

En verder zat er geen roest en heeft de auto vorige week een grote beurt gehad!

En is rijklaar.

En heb met de vorige eigenaar gesproken van de fto die ik had.

En die heeft me verteld dat het makkelijk is om te importen dus ik ga met een aanhanger die kant op om de auto op te halen en dan gewoon zonder afspraak tussen 10 en 12 naar de rdw om me auto te laten keuren. Kan zijn dat ik me lampen en uitlaat moet laten aanpassen maar verder doen ze er niet snel moeilijk om.


Super Top

De laatste FTO's zijn in 2000 van de band gerold en in 2001 op kenteken gezet.
Kan zijn dat deze FTO in 2003 naar Engeland gekomen is.


Op de FTO wikipedia pagina staan nog wel een paar goede tips.
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_FTO
Zoals controleer de productie periode op de labels aan de gordels. Aangezien bumpers van een facelift FTO makkelijk over te zetten zijn op en pre-facelift.
En zeker bij deze onbekend is van welk productie jaar hij is. Want in 2003 werden er inderdaad geen FTO's meer gebouwd.
Ik zag ook dat er een GX uitvoering is geweest met de zelfde motor als de GR maar dan met 10 pk meer.


Donker groen is wel een FTO kleur. Timber Green (G13) als ik de pagina moet geloven. Die kleur had ik nog niet eerder gezien.
En wees er zeker van of de kilometer stand in mijlen of in kilometers is.
Wat ik nog wel eens zie is dat ze een mijlen schaalverdeling over de originele heen plakken. Dan eindigt de schaalverdeling bij zo'n 110 mijl per uur.
De totaal kilometer teller blijft dan wel gewoon in kilometers tellen en niet in mijlen.
Maar het kan ook zijn dat ze er een converter van kilometers naar mijlen er tussen hebben gezet. Dan kan gewoon de originele kilometer teller gebruikt blijven worden.
En eindigt de schaalverdeling bij 180. De totaal teller telt dan wel in mijlen.


Koplampen om laten bouwen is een kwestie van opsturen naar headlightconversions in Den Helder. Zij fixen het lichtbeeld voor je zodat die voor nederland goed is.

Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

ginotjeze

Dankjewel voor de snelle reactie,

Oke oke egt dankjewel voor de tips.

En verder kreeg ik net een berichtje terug over die 200 pond was voor een week vast houding nou dat ga ik niet doen keek op autotrader.co.uk zijn er meer sites met meer ftos kom er namelijk niet zo heel veel tegen..

Super Top

Dat weet ik niet. Op autotrader.co.uk stonden gisteren 21 FTO's.
Je zou kunnen kijken op pistonheads en dat soort sites.
http://www.pistonheads.com/classifieds?M=-1&M=458&Option=1


Weet niet of er in de UK een FTO owners club is.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

ginotjeze


MiTsU

Hier vind je alle verschillen tussen de FTO modellen: http://www.myfto.co.uk/fto-specs.htm

Zo ziet de MIVEC er uit. En in Engeland proberen ze inderdaad vaak GR-en te verkopen als GPX-en. Ierland heeft ook een grote FTO club.





ginotjeze

Hmm beetje rond gekeken kom nergens een fto tegen die handgeschakeld is en met mijn wensen spijtig..

Verder heb ik mijn fto die schade heeft te horen gekregen dat ik hem kan behouden maar duurt lang voor het geld er op staat ben al 6 weken verder nog niks uitgekeerd maar als mensen interesse hebben en onderdelen kunt u mij persoonlijk mailen gino-honkbal@hotmail.com dan heeft u per direct antwoord van mij

Mvg

MiTsU

Bij een garage "van Boven" in Erica (Nederland) staat een GR te koop. Geen automaat maar staat wel al een hele tijd te koop en staat nog niet op kenteken! In de advertentie staat GSX maar het is een GR want dat heb ik eens nagevraagd.

http://www.autofirst-vanboven.nl/occasions

ginotjeze

Bedankt voor de reactie maar tis wel een automaat.. helaas -,- zonde!!

MiTsU

Foutje van mijn kant. Ik bedoelde eigenlijk dat het geen handbak is maar automaat.

ginotjeze