Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Sleutel Colt werkt niet meer....

Filluar nga Eagle1982, Shtator 13, 2018, 03:16:52 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Eagle1982

Vorige week was de Colt van het ene op het andere moment niet meer te starten.Het lampje van de immobilizer licht op bij gebruik van de sleutel met actieve transponder, in deze afstandbediening zit ook de bediening van de CV, welke nog wel werkt.
De reserve sleutel is alleen uitgerust met een passieve transponder, deze werkt wel.We kunnen dus starten, maar het is natuurlijk niet de bedoeling om met 2 sleutels op pad te gaan.
Hebben hier meer mensen problemen mee gehad en kunnen op lossen, zonder tussenkomst van een dealer die belachelijk hoge prijzen hanteert voor het herprogrammeren van een sleutel? Ik vraag me af of het mogelijk is dat de code ineens verdwenen is, het lijkt mij wat sterk namelijk.
We kunnen ons in ieder geval voorlopig redden, maar een goede oplossing is natuurlijk van harte welkom. (en dan bedoel ik niet iets van transponder van de reservesleutel overzetten).

Entharion

#1
Citim nga: Eagle1982 ne Shtator 13, 2018, 03:16:52 MD
Vorige week was de Colt van het ene op het andere moment niet meer te starten.Het lampje van de immobilizer licht op bij gebruik van de sleutel met actieve transponder, in deze afstandbediening zit ook de bediening van de CV, welke nog wel werkt.
De reserve sleutel is alleen uitgerust met een passieve transponder, deze werkt wel.We kunnen dus starten, maar het is natuurlijk niet de bedoeling om met 2 sleutels op pad te gaan.
Hebben hier meer mensen problemen mee gehad en kunnen op lossen, zonder tussenkomst van een dealer die belachelijk hoge prijzen hanteert voor het herprogrammeren van een sleutel? Ik vraag me af of het mogelijk is dat de code ineens verdwenen is, het lijkt mij wat sterk namelijk.
We kunnen ons in ieder geval voorlopig redden, maar een goede oplossing is natuurlijk van harte welkom. (en dan bedoel ik niet iets van transponder van de reservesleutel overzetten).


Heb dit vaker voorbij zien komen, helaas kan alleen de dealer de transponder voor de startonderbreker configureren...

Eagle1982

Hmmmm...... das knap bagger.Ik vraag me alleen af hoe het mogelijk is dat de code er van het ene op het andere moment weg is.Lijkt mij vrijwel onmogelijk, we hebben het naar mijn weten over een statisch geheugen, dus wanneer de batterij leeg is zou de code niet weg raken.

Chaoth

Kan wel dus. Vorige week ook een auto die niet wilde starten met de sleutel.

Kijkmaarff90

Heb dit probleem ook gehad dat mn colt niet wou starten.
Heb dit met pure alcohol op sleutel en die in mn contact steken.
Bij mij was het miscontact tussen transponder en contact.