Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Even voorstellen

Filluar nga DID, Dhjetor 31, 2017, 07:49:14 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

DID

Hallo ik ben Fons en rij al jaren (20 jaar) Mitsubishi.
Ik ben gaan rijden in een Mitsubishi Carisma 1600 moter en was gelijk overtuigd dat dit mijn merk zou worden!!
De Carisma was een fijne auto maar de 1600 was te licht voor mijn caravan, dus deze Carisma verkocht.
Ik heb toen een Mitsubishi Space Star DID gekocht uit 2004 een ex politieauto met 90.000 km op de teller waar ik wel altijd mijn twijfels aan heb gehad of de km stand wel klopte.
Wel de normale onkosten aangehad zoals de remklauwen-remschijven-homokneet-distrubitieketting etc etc, maar daar tegenover was hij wel enorm zuinig 1 op 18 zonder caravan en 1 op 12 met caravan en een zeer goede caravan trekker.
Maar naar 120.000 km wil je wel eens wat anders, in oktober 2017 de Outlander uit 2007 met 82.000 km op de teller.
Heerlijke auto en heb er veel plezier mee, even wennen aan het gebruik gemiddeld 1 op 10/12 en even afwachten of hij de caravan van 1000 kg beladen net zo goed aan kan als de Space Star.
Maar daar mag ik wel vanuit gaan omdat hij 1500 kg mag trekken.

Groetjes Fons

CvW

#1
Veel plezier met de Outlander Fons. Ik rij in eenzelfde Outlander uit 2007 met 226.000 op de teller dus je kunt nog even vooruit.
En die caravan van 1000 kg trekt de Outlander met 2 vingers in de neus. Dat ding kan geen andere kant uit als achter de Outlander aan.

Achter mijn Outlander hangt met regelmaat een caravan van 1400 kg en 7,5 mtr lengte. Daar heb ik afgelopen zomer 3700 km mee rondgetrokken door Europa en dat doet die Outlander verdomd goed. Verbruik ligt dan wel iets hoger, maar ach, er moet iets te klagen blijven.  ;D Cees


[verwijderd door de beheerder]

Jan


DID

Citim nga: CvW ne Janar 01, 2018, 10:53:15 PD
Veel plezier met de Outlander Fons. Ik rij in eenzelfde Outlander uit 2007 met 226.000 op de teller dus je kunt nog even vooruit.
En die caravan van 1000 kg trekt de Outlander met 2 vingers in de neus. Dat ding kan geen andere kant uit als achter de Outlander aan.

Achter mijn Outlander hangt met regelmaat een caravan van 1400 kg en 7,5 mtr lengte. Daar heb ik afgelopen zomer 3700 km mee rondgetrokken door Europa en dat doet die Outlander verdomd goed. Verbruik ligt dan wel iets hoger, maar ach, er moet iets te klagen blijven.  ;D Cees

Hallo Cees bedankt voor uw reactie.
De caravan van u is wel een grote jongen, als uw outlander die caravan goed kan trekken dan ben ik zeker niet bang om met ons pietepeu caravantje (Dethleffs 420) dit jaar via Millau naar Spanje te reizen.
Groetjes Fons


CvW

Ik denk dat het perfect gaat lukken Fons. De gewichtsverhoudingen Auto/caravan zijn bij jullie heel goed. Dit model Outlander staat stevig op zijn (veer)poten waardoor je niet snel een slingering in de combi krijgt. En de auto is ook nog eens hoog waardoor de rijwind niet direct op de caravan beukt.

Mijn vorige auto was een Galant V6-24. Met de Wilk achter de Galant kon ik niet harder als 95 rijden, dan ging de caravan er met de auto vandoor in de vorm van slingeren en onrust. Nu met de Outlander ligt de combinatie heel rustig op de weg, van slingeren is geen sprake (meer). Met een gerust hart rij ik (in Duitsland op de langere afstand) 100 km/u GPS snelheid. Zo'n goede combi scheelt heel veel inspanning kan ik je zeggen.

Op vlakke wegen is het goed mogelijk in de 5e versnelling te rijden met ruim 1400 kg aan de haak. Kom je meer in de heuvels of bergachtig terrein terecht dan moet je naar de 4e of soms 3e versnelling terug. Met het 2.0 blok is dat lang niet altijd een straf, want hij blijft het trekken als er voldoende toeren zijn. Afgelopen voorjaar zijn we met deze caravan en de Outlander naar Duitsland geweest. De camping was Landal Warsberg en je rijd daar naartoe over een weg met 10% stijging en ongeveer 12 haarspeldbochten. Ik heb mij zitten verbazen hoe goed die Outlander dat voor elkaar kreeg.

Laat je verrassen dus! Alvast veel plezier.   :)


DID

Citim nga: CvW ne Janar 01, 2018, 09:38:42 MD
Ik denk dat het perfect gaat lukken Fons. De gewichtsverhoudingen Auto/caravan zijn bij jullie heel goed. Dit model Outlander staat stevig op zijn (veer)poten waardoor je niet snel een slingering in de combi krijgt. En de auto is ook nog eens hoog waardoor de rijwind niet direct op de caravan beukt.

Mijn vorige auto was een Galant V6-24. Met de Wilk achter de Galant kon ik niet harder als 95 rijden, dan ging de caravan er met de auto vandoor in de vorm van slingeren en onrust. Nu met de Outlander ligt de combinatie heel rustig op de weg, van slingeren is geen sprake (meer). Met een gerust hart rij ik (in Duitsland op de langere afstand) 100 km/u GPS snelheid. Zo'n goede combi scheelt heel veel inspanning kan ik je zeggen.

Op vlakke wegen is het goed mogelijk in de 5e versnelling te rijden met ruim 1400 kg aan de haak. Kom je meer in de heuvels of bergachtig terrein terecht dan moet je naar de 4e of soms 3e versnelling terug. Met het 2.0 blok is dat lang niet altijd een straf, want hij blijft het trekken als er voldoende toeren zijn. Afgelopen voorjaar zijn we met deze caravan en de Outlander naar Duitsland geweest. De camping was Landal Warsberg en je rijd daar naartoe over een weg met 10% stijging en ongeveer 12 haarspeldbochten. Ik heb mij zitten verbazen hoe goed die Outlander dat voor elkaar kreeg.

Laat je verrassen dus! Alvast veel plezier.   :)

Hallo Cees
Het schakelen hoort erbij no problem en als je 10% kan pakken met zo'n zware caravan dan moet het zeker bij ons lukken.
We kijken er al naar uit om op pad te gaan we zijn benieuwd.
Groetjes Fons  8)

DID

Citim nga: Reismaatje ne Janar 03, 2018, 03:53:14 MD
Hallo Cees
Het schakelen hoort erbij no problem en als je 10% kan pakken met zo'n zware caravan dan moet het zeker bij ons lukken.

We kijken er al naar uit om op pad te gaan we zijn benieuwd.
Groetjes Fons  8)