Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

monochroom display werkt niet met orginele navi radio

Filluar nga bob00105, Korrik 25, 2020, 06:49:24 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

bob00105

Goedendag,


Ik heb een space star aangekocht met een orginele navi radio waarbij het info display het niet doet.
Bij het uit elkaar halen blijk het om een monochrome versie te gaan.
Waar zou het aan kunnen liggen dat het display niet werkt?


Naast de originele radio is wel een carkit ingebouwd, zou deze hier wat mee te maken hebben?

DennisN

Het monochrome scherm heeft bedieningsknoppen onder het scherm, het kleuren scherm heeft dat niet. Verder zou je moeten kijken of alle kabels aanwezig en aangesloten zijn. Wat ook zou kunnen is dat de backlight niet werkt, maar dan zou ik verwachten dat je wel "iets" op het scherm zou zien.

bob00105

Ik heb het scherm uitgebouwd en daar stond het typenummer van het monochromescherm op, deze heeft inderdaad bedienknoppen onder het scherm.
Ik heb de kabels in en uit het info display geplugd, maar dat loste weinig op.
Zelfs met extra licht op het scherm valt ook niets te zien.


Ik heb hier ergens iets gelezen over "de zwarte draad met de connector verbinden", maar dat zegt mij weinig.

Nobodie14

Een originele navi radio heeft een kleuren display nodig.
Als je die navi radio (geen nieuwere kaarten dan 2008 meen ik) dan moet je op zoek naar een kleuren display


Als je een aftermarket radio wilt inbouwen, dan moet je op zoek naar een ander monochroom display.
Ik denk dat deze overleden is. Er zou op z'n minst tijd en temperatuur in moeten staan.

bob00105

Duidelijk, maar een monochroom display zou dan in principe gewoon moeten werken dus?


Dan ga ik van de week even langs de sloop om te kijken. De connectoren hangen er nu los bij, dan zie ik het snel geoeg

bob00105

Langs de sloop geweest en 2 verschillende monochrome displays geprobeerd, maar deze gaven allebei geen beeld.
Het lig dus zeer waarschijnlijk ergens anders aan.
Iemand nog ideeën waar het aan kan liggen? Kan ik dingen nameten aan de display connector?

bob00105

Connector nagemeten en er lijk helemaal geen spanning op te staan. Zwarte draad is ook niet doorverbonden aan het chassis.
Weet iemand hoe en waarnaartoe de kabelboom voor het info display loopt? Misschien kan ik daar nog iets aan zien.
Alle zekering (zowel onder het stuur als in de motorruimte) doorgemeten, maar deze zijn allemaal nog heel.

Nobodie14

Zou het misschien kunnen dat de display (nog) niet aangestuurd wordt omdat de auto 'denkt' dat er nog een fabrieksradio in zit?


Probeer dit eens:

1. De knop links op het display indrukken en ingedrukt houden.
2. Contactsleutel op ACC draaien (Accessoire-stand).
3. Met nog steeds de linker knop ingedrukt, met de andere hand de meest rechter knop op het display indrukken (en loslaten en opnieuw indrukken en loslaten enz.).
Daarmee kan worden gekozen tussen momentaan verbruik, gemiddeld verbruik en de nog resterende actieradius.
4. Als de gewenste aanduiding is gekozen, de linker knop loslaten (eindelijk...)
5. de contactsleutel terugdraaien en uit het contactslot nemen.
Bij de volgende keer starten zou de gewenste aanduiding in het display moeten verschijnen.


bob00105

JIJ GENIE, dit heeft het inderdaad opgelost.
Ik had dit eerder geprobeerd, maar blijkbaar niet correct.
Nu werkt het display eindelijk naar behoren!


Blijkbaar krijgt het display dus inderdaad geen voeding als de ECU denk dat er geen display meer is aangesloten

Nobodie14

Blij voor je dat het nu werkt!


Dit forum is toch bedoeld om elkaar te helpen.