Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

space star na 3 dgn en 248 km van achter aan gereden

Filluar nga berefoef, Tetor 05, 2013, 10:03:36 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

berefoef

nou eindelijk weer eens tijd om iets te schrijven dus onze space star werd dus van achter gekust ,
en kon meteen weer naar de garage om gerepareerd te worden ,de schade viel gelukkig mee foto`s  komen waarschijnlijk nog .
na 2 dagen was de space cake al weer klaar om weer opgehaald te worden.
en kort daarna de stripping erop laten zetten . (de foto`s komen spoedig aan)
in het weekend ben ik binnendoor over 80km ver ( N wegen) richting Belgie Turnhout en daarna via  de snelweg  110km ver via Eindhoven naar Roosendaal  terug  gereden .
en de benzineprijs in Turnhout 1.43,4   :D was .
(hoe en wat met de benzinetankmeter in het navi scherm moet ik nog uitdokteren.
wat ik wel raar vind is dat als je koud weg rijd er  in het km scherm staat bv  15,8 /100km en als je dan verder rijd deze langzaam gaat dalen naar normale waarde tussen de 4,9 en 6,3 /100km.


Chaoth

Ik denk dat dat komt door de automatische choke. Dan verbruikt de auto meer brandstof.

Eagle1982

Heeft inderdaad te maken met de koude start.
Zolang de lambdasonde niet op temperatuur is kan deze geen waarden naar de ECU sturen.
Tot die tijd loopt de motor op een rijk mengsel en ligt het verbruik logischerwijs hoger.
Wanneer de lambda waarden naar de ECU begint te sturen gaat de motor uit de "koudstartmodus" vandaan en berekent de hoeveelheid brandstof die ingespoten moet worden.




Wel weer jammer dat er nog altijd mensen zijn die niet uitkijken of gewoon niet kunnen rijden :(