Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

mitsubishi eclipse gsi klein probleem en voorstellen. :)

Filluar nga Eclípse-dude77, Qershor 17, 2012, 11:55:53 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Aozora

Ik hoop dat het probleem snel opgelost is en je kan genieten van de Eclipse.
De twijfels slaan bij nog steeds toe of ik hem moet verkopen of niet, ben nog erg gehecht aan de wagen
en het moc forum is werkelijk fantastisch als je hulp nodig hebt!  ;)

Mocht je het onderhoudsboekje/manual willen kopieëren dan zou ik hier ook heel blij mee zijn!  ;D

Ik zie trouwens ook dat je dezelfde type versnellingspook hebt als de mijne, er zijn er ook met een
lange soort.. weet ff niet hoe ik het uit moet leggen haha!  :P maar bij deze advertentie kun je het zien:
http://link.marktplaats.nl/568446744

4Koen63


Eclípse-dude77

#32
idd een behoorlijke pook,

wegdoen? ik ben blij dat ik hem net heb en ga hem goed gebruiken....  :-\ :P
Het lijkt mij een hele uitgebreide auto voor weinig geld met weinig mankementen.
Aangezien ik allemaal kmstanden lees van boven de 200k, loopt het beestje prima. [denk ik dan]

dat kopieren van het boekje moet ik ff kijken wanneer, maar lukken/geen moeite is het sowieso.
Tegen die tijd post ik het zeker.  :)

[het boekje zit helemaal in mekaar gelijmd, dus om dat netjes te doen gaat tijd in zitten met +/- 100blz]

Aozora

Haha lol, dat lange ding is net zo'n joystick pook! :P

Maar ik weet nog niet zeker of ik um ook kwijt wil, het probleem is dat ik nog dit jaar mijn motor rijbewijs
wil halen maar woon net 4 maanden samen en we hebben nu ook 2 auto's. Mijn Eclipse heeft net 228.000km,
rijdt verder prima en sinds ik de olie 4000km geleden heb ververst naar Castrol edge 5w30 hoef ik nog steeds
niks bij te vullen. De elektronica werkt verder ook prima behalve de antenne, deze wou niet meer naar beneden
terwijl het motortje maar bleef draaien. Omdat het op zo'n klote plek zit en mijn gasdempers van de kofferbak
leeg zijn is het een rotklusje om langdurig in de kofferbak bezig te zijn!

Als je tijd hebt gevonden om het boekje te kopiëren dan lezen we het wel!  ;)

Aozora

Citim nga: 4Koen63 ne Qershor 19, 2012, 04:35:52 MD
Jah ik heb ook die dildo pook :D

Haha denk er goed om als je met een vrouwtje gaat toeren, laat haar dan niet alleen achter!!!  :P

Eclípse-dude77

#35

:D
kleine update;

ik heb inmiddels de spullen besteld voor de Eclipse, deze zijn morgen binnen en haal ik dan op,  8)

oliefilter
luchtfilter
bougiekabelset
bougies 4x
olie 5W30


dus morgen [of overmorgen] aan de knutsel 



en verder had ik nog te melden dat de gebruiker-manualsvoor de Eclipse 1G klaar zijn en liggen te wachten op een nieuwe eigenaar, een 5 stuks.  ;D
Deze zijn professioneel gekopieerd van het origineel/bijeengebonden/harde kaft,  en worden verstuurd in een gesealde A4-envelop.
ik heb hier wel enige kosten voor moeten maken/was meer werk dan verwacht 


ik vraag inclusief verzending wel een kleine vergoeding/onkosten voor 1 exemplaar,
mail me even als je een exemplaar wilt, en dan handelen we het af.



beste groeten allemaal!   ;)

4Koen63

Lekker bezig :)
Zulke kleine dingetjes zullen 't motortje veel goeds doen denk ik ;)
En je hebt PM!

Eclípse-dude77

PB is verstuurd, meer liefhebbers? 


Maaak me los  8)  :D

Eclípse-dude77

#38
Citim nga: Eclípse-dude77 ne Qershor 18, 2012, 07:55:27 MD
We zijn eruit,  :P
Na ff sleutelen is het probleem zelfs hoorbaar  ;D
Het probleem is doorgeslagen kabels/doppen en bougies ws ook kapot. [Tik tik tik tik ]
Vandaar ook de rare klank ineens in de motor.


Verder ziet alles er netjes uit, geen geblazen koppakking oid.

Kan je die doppen/kabels  overal bestellen of puur alleen bij de merkdealer?



Alvast bedankt.  :D



nou, lekker gesleuteld maar het "oude"probleem is er nog steeds, hetzij in veel mindere mate.  :-\

wat hebben we gedaan,


als eerste alle bougiekabels+doppen+bougies vervangen. [hij vonkt als een malle dus geen bougie/vonk/bobineprobleem, >  100%]
daarna het gasklephuis schoongemaakt, [redelijk vies]
volgende stap het luchtfilter vervangen en luchtmassameter getest, toen we de motor startten zonder de connector aan te sluiten op de luchtmassameter gaf ie een [engine-storing] op de dash. Dus werkt die luchtmassameter met mijn boerenverstand.......  :P ::)
verder de luchtslang dichtgetaped omdat daar breuk inzat.


nu: de motor start veel beter/pakt beter op/ rijdt gewoon voluit/ alleen bij stationair lopen hikt ie nog een beetje.
dus we zijn nu behoorlijk opgeschoten maar nog geen [helemaal] bevredigend resultaat.  ::)

het motorblok is gewoon in orde,
of het ligt aan de stationairsensor,
of het ligt aan het injectiesysteem. [ik rook een sterke benzinegeur tijdens idle draaien]  :-[



en omdat ik daar net íets minder kaas van heb gegeten ga ik zaterdag [of morgen] naar een kennis die dat wel heeft.
iddg alvast bedankt voor de technische ondersteuning, heb je een idee/oplossing eventueel.....
schroom niet om deze hier te ventileren,  :-\ :P



laters gasten,  8)

Eclípse-dude77

Nou, in middels zijn we wat verder.

Vandaag is de auto naar de specialist geweest en heeft verschillende tests gedaan waaronder;

een compressietest, per cilinder 15 bar,  :P   dus blokkie is oké  :D
Bougietest, vonken als een malle of toch niet helemaal? ........... daarna tijdens draaiende motor heeft ie de bougiedoppen erafgetrokken en dat gaf een wat afwijkend resultaat...

de motor liep al bokkig maar als ie dop 1/2/4 erafhaalde viel ie bijna uit alleen bij dop 3 gaf het bijna geen resultaat,

AHA!!  ;D


daarna de lamp erbij gepakt om vonk te zien en daarbij gaf bougie 1 en 3 een afwijkend resultaat bij verschillende toerentallen en af en toe zat er ff een dood moment in de flits,

daarom ben ik en de specialist er vrij zeker van dat het de bobines zijn, [ik schijn er 2 te hebben  :P ]


vraag; wat kost zo'n bobine en waar te krijgen?
hij wilde ze voor me bestellen maar voor dat ie dat ging doen zou hij me eerst even bellen voor de prijs.  8)

Eclípse-dude77

Nou ff contact gehad, die bobines gaan 150euri's per stuk kosten dus dat gaan we maar niet doen...
vooral niet omdat we niet eens zeker weten of het dan is opgelost :P


ik heb nu een afspraak gemaakt om de distributieriem/veensnaar/balansasriem na te kijken en vervangen.





korte vraag:   Hoe en waar haal ik 2 bobines voor de eclipse1G vandaan? Er is mij verteld dat je ook bobines uit een ander type dan een Eclipse kan halen?
is dit waar en haal ik die op de sloop, 2e hands>> wat mogen ze dan kosten, heeft eventueel iemand nog een set liggen etc etc.



kortom, info wil ik graag svp  ;D

bij de weg; ik heb nog steeds 4 drukken liggen van de gebruikersmanual in het Nederlands voor de 1G. 

Eclípse-dude77

#41
.

Eclípse-dude77

#42
ik weet inmiddels dat de waardes goed zijn van de bobines.

Eclípse-dude77

bobines en Power Transistor Unit te koop!!   8) :P :-\


allebei werkend en met kassa bon + 3 maanden garantie!
http://link.marktplaats.nl/582090549

Eclípse-dude77

#44
We zijn eruit, na uitvoerig gespeur van wat nu de storing is van onregelmatig lopen etc nadat ik hem op z'n staart had getrapt... ook nog laten uitlezen en geen storingen in ECU aangetroffen..

kreeg ik gisteren nadat Bobines en PTU vervangen waren en nog niet hielp.... een helder idee  ::) ::)
zou die van tijd af staan?? >>> je raadt het niet wat we tegenkwamen bij de distributieriem....


Door het oog van de naald gekropen! gelukkig staat ie net een tandje verkeerd [of 2] naar de goede kant zodat er geen kleppen krom zijn etc... lees; geen zuigers geraakt!
gisteren nog 200km/u gereden met deze riem..........  :o :o :o

ongelofelijk....  :P 8) ;D    vandaag is m'n geluksdag  ;D ;)