Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

mitsubishi eclipse gsi klein probleem en voorstellen. :)

Filluar nga Eclípse-dude77, Qershor 17, 2012, 11:55:53 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Eclípse-dude77

We zijn eruit,  :P
Na ff sleutelen is het probleem zelfs hoorbaar  ;D
Het probleem is doorgeslagen kabels/doppen en bougies ws ook kapot. [Tik tik tik tik ]
Vandaar ook de rare klank ineens in de motor.


Verder ziet alles er netjes uit, geen geblazen koppakking oid.

Kan je die doppen/kabels  overal bestellen of puur alleen bij de merkdealer?



Alvast bedankt.  :D


Eclípse-dude77

#17
Interieur  8)



evodave

ten aller eerste welkom hier!
ook de eclipse 1g begint hier weer wat groter te worden :)

voor onderdelen moet je ff contact opnemen met de jongens van MD-performance ;)
info@md-performance.nl

geen dank richard en remco dat ik ff reclame voor jullie maak :P

Eclipse2G

Allereerst welkom leuk weer een eclipse erbij!
Gelukkig is je probleem opgelost en veel veilige km's gewenst!
Uit eigen ervaring bij mijn 2g erg dealer gebonden kwa onderdelen,

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

Eagle1982

Ook van mij nog een welkom hier,
Wat een activiteit hier zeg.


Mooie wagen trouwens.


Gelukkig is het probleem niet zo groot en komt het gewoon neer op wat achterstallig onderhoud dat makkelijk te verhelpen lijkt te zijn.


Voor onderdelen zou ik gewoon trouw blijven aan het Merk.
Qua prestaties beter en over het algemeen houden de originele onderdelen het ook langer vol.
Je zult merken dat je met goedkopere imitatie onderdelen (indien beschikbaar) toch duurder uit bent.


Zorg voor goede olie in je blokkie als je toch ff lekker wilt doortrekken ;)
Het adres is al eerder gegeven.




Heel veel plezier van je ride en uiteraard hier op het forum.

Evo driver

niet zomaar met remmenreiniger aan de gang gaan ! Gewoon op een doek spuiten en dan netjes schoonmaken. Gasklep met de hand openen en dan met de doek de rand wegwrijven.

Koppakking geloof ik ook niet in.
Ik zou meer richting je ontsteking kijken.

Wat je zou kunnen doen maar is lastig bij te komen is om de borg clipjes van de injectoren af te halen dan dan er weer op te zetten zonder de borg.
Dan met draaiende motor 1 voor 1 een injector los trekken. Dan merk je gauw genoeg welke cilinder niet lekker meedraait. Heb je opeens 1 die je lostrekt en je hebt geen verschil in draaien van de motor dan zit daar het probleem. Dan kan je proberen om een bougiekabel te wisselen van een andere cilinder en dan weer hetzelfde manier met de injector stekkers loshalen. Is je probleem verplaatst zit het in je kabels.
Injectoren verwisselen kan ook maaar is ook wat rotwerk ivm benzine troep en met rubbers die waarschijnlijk scheuren door de oudheid.

Gr. remco

Evo driver


Evo driver

Zooo moguhhh :D moet ook eerst de 2de tabblad lezen maar je bent er al uit dus. Ik zou zowiezo voor orgineel gaan past goed en je hebt kans dat deze ook gewoon weer ruim 10 tot 15 jaar mee zal gaan.

Eclípse-dude77

#24
@ Evo,

bedankt voor alle goede tips, ik ga ook zeker voor origineel,  ;)


nu haast heel de auto volledig org. is kan de rest niet achterblijven natuurlijk.
zelfs de afstb van de centrale portiervergr. zit erbij en alles functioneert.  ;D
ik was allang blij dat het electrisch was, dat kan ik tenminste zelf nog fixxen. Ben geen automonteur oid, maar vind het ook leuk om [een beetje] te sleutelen.

ik heb zelf 2 oldskoolmotoren waaraan ik ook zelf sleutel,  ;)

Eclípse-dude77

#25
Citim nga: Eagle1982 ne Qershor 18, 2012, 10:11:39 MD
Ook van mij nog een welkom hier,
Wat een activiteit hier zeg.


Mooie wagen trouwens.


Gelukkig is het probleem niet zo groot en komt het gewoon neer op wat achterstallig onderhoud dat makkelijk te verhelpen lijkt te zijn.


Voor onderdelen zou ik gewoon trouw blijven aan het Merk.
Qua prestaties beter en over het algemeen houden de originele onderdelen het ook langer vol.
Je zult merken dat je met goedkopere imitatie onderdelen (indien beschikbaar) toch duurder uit bent.


Zorg voor goede olie in je blokkie als je toch ff lekker wilt doortrekken ;)
Het adres is al eerder gegeven.




Heel veel plezier van je ride en uiteraard hier op het forum.


yep, idd had ik gelezen dat ie zich lekker voelt met zwarte goud,

8W38 $$  ::)
of de wat goedkopere 5W30.
Maar sowieso krijgt ie binnenkort een vloeistoffen beurt, en worden alle olieén vervangen+ oliefilter en misschien luchtfilter.


en.......... een goede kennis van mij heeft een tuningbedrijf gespecialiseerd in Jappen.
ik vertelde hem van deze Eclipse,
"ik moest zeker ff langskomen" > heeft van alles liggen voor deze waggie.  :-\



ff kijken hoe we dat weer allemaal gaan inplannen  [en wanneer....  :-\ ]



[ik heb trouwens geen link hier neergezet van dat bedrijf, wat is de policy hier betreft bedrijven-links?]

Eclípse-dude77

trouwens,

ik las nog iets over het org onderhoudsboekje/manual wat bij de auto hoort?

heb ik, :)  en kan hem kopieren desgewenst.  8)
[het is een boekje die opnieuw is gemaakt, maar wel in het Nederlands]


verder; Ik heb al een beetje "geklusd" aan deze auto en weet te melden dat de stadslichten heel makkelijk te vervangen zijn door het middenpaneeltje [met logo] los te schroeven/klikken en daarna kan je bij de stadslichten-houder, die losschroeven en eruit klikken.  ;D


later! zzzzzzzzz


4Koen63

Blij dat je 't probleem waarschijnlijk gevonden hebt :)
En ook bedankt voor de tip wat betreft de stadslampjes.


Als je de gebruikershandleiding zou willen inscannen/kopieëren zou ik wel heel blij mee zijn! ;)
Mocht je heir een keer tijd voor hebben stuur je me maar een PM'etje ofzo :)

Eclípse-dude77


Prowler

Welkom op het forum en leuke Eclipse heb je!


Veel spam plezier hier :)