Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

mitsubishi eclipse gsi klein probleem en voorstellen. :)

Filluar nga Eclípse-dude77, Qershor 17, 2012, 11:55:53 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 4 Vizitore po shikojne kete teme.

4Koen63

Goed bezuuug! En ja dat van die zuiger van de rem moet je ook maar net weten :P
Is inderdaad speciaal gereedschap voor haha.

Super Top

Dat van die achterrem zuigers staat hier op het forum daar ben vrij zeker van.
En anders had je het antwoord vrij snel gehad als je de vraag gesteld had.


Maar kan me goed voorstellen dat als je niet vaak achterremmen vervangt dat het een lastig probleem is.
Bovendien heb je ook een soort van overwinning als je het zelf uit doktert.
Mooi dat het gelukt is. En dat er weer een verse apk op zit. Kan ie er weer een mooi jaartje er tegenaan!
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Eclípse-dude77

joh, daar denk je helemaal niet aan als je zo in de weer bent.  ;)

overwinning? valt wel heel erg mee, ik heb nu al zoveel gehad met deze auto dat dit niet zo heel erg schokkend was.
het mooie is dat ik op veel meer fora zit, onmogelijk om alles bij te houden.
daarnaast drukke hobby's/ baan en pc's ;)


maar ik vergeet dit niet meer.  8)

Super Top

Ja dat snap ik. Je bijt je er zo in vast dat je er niet meer aan denkt om het ergens op te zoeken.
Dat ken ik wel. :P


Ik was in het verleden ook op veel meer fora actief. Maar dat heb ik nu ook terug gebracht tot een stuk of 4.
Ja er gaat onverhoopt een boel tijd in zitten.  ;)


Nee dat is het voordeel dit blijft je wel bij.  ;D
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

Eclípse-dude77

nu komt het volgende eraan met de auto.
deze moet er weer netjes bijgezet worden>> lak bijgewerkt, in de was zetten [Mequairs bv] em de velgen wil ik zwart hebben.
ook moet die lelijke doffe plek op 't dak weggewerkt worden en de bumper bijgelakt.

black als de knightrider  :D 8) ;)

Eclípse-dude77


Eclípse-dude77


4Koen63

Ik heb er maar 3 gevonden :P Vraag me niet waar die laatste is :P


Maar ik had ze hier besteld:


http://link.marktplaats.nl/766703075


Kost geen drol. Wel moet je ze een klein beetje bijschuren want ze zijn in doorsnee echt 1 of 2 mm te groot.
Ik had het Mitsubishi logo rood gemaakt met een lakstiftje :)

Eclípse-dude77

#218
Hallo mensen en autoliefhebbers!


Na een hele tijd afwezig te zijn geweest en een auto te hebben gehad die gewoon goed rijdt heb ik nu wat meegemaakt;
de voorkant zit behoorlijk in elkaar door iemand die met 30km/u achteruit reed...

het hoe en waarom is niet belangrijk, laten we het erop houden dat de ander aansprakelijk is door ineens een stuk achteruit te rijden in BBK op een doorgaande weg terwijl ie eerst al gestopt was en op die manier voorrang dacht te verlenen aan een lijnbus > die al helemaal geen voorrang had doordat die bus om een geparkeerde auto heen moest die over de rijbaan stond..] En daar stond ik achter toen degene dat besloot....  boem. krak en zijn achterkant schoof over mijn voorbumper voordat ik het in de gaten had en kon reageren...  :o   :o


maar het feit is dat ik nu onderdelen nodig heb. :/

wat zit er kapot/verbogen?


 

       
  • subframe van voorbumper in elkaar geduwd
  • voorbumper is vervormd
  • stadslicht aan de passagierkant is glas gesprongen, licht doet het nog
  • middenlicht/transparante mitsubishi eclipse logokapje zit een scheur in.
  • dimlicht aan de passagierkant staat licht naar binnen
  • motorkap is iets vervormd en gaat aan de voorkant niet goed langs het rechterdimlicht. [schraapt]
wie kan mij helpen en/of heeft er goed advies wat nu de volgende te nemen stappen zijn.
reparatie ga ik zelf doen met een maat, de auto wordt NIET in een werkplaats met bijpassend uurloon gezet.
Misschien bij Remco van MD, maar daar ben ik nog niet uit, of deze 2 rechterhanden moeten dit klusje gaan klaren  ::)  ahum.


bruikbare tips mensen, please ;)  de auto moet voor begin volgend jaar zijn APK...
wat MOET zeker goed zijn wil hij de APK doorlopen?





4Koen63

Altijd vervelend om zulke dingen te lezen, maar het gebeurt nou eenmaal.


Ondanks dat het pijnlijk is, zou je misschien een fotootje kunnen posten ter verduidelijking?


Ikzelf heb een anderhalf jaar terug ook zoiets gehad, toen stond de auto er zo bij:





Aan je lijstje te zien kan ik je alleen helpen aan het Mitsubishi logo wat tussen je stadslichten in zit. Die wil ik wel voor je op de post doen als je alleen ff de verzendkosten overmaakt ;)


Succes ermee!

Eclípse-dude77

Citim nga: 4Koen63 ne Dhjetor 01, 2014, 10:21:37 MD
Altijd vervelend om zulke dingen te lezen, maar het gebeurt nou eenmaal.


Ondanks dat het pijnlijk is, zou je misschien een fotootje kunnen posten ter verduidelijking?


Ikzelf heb een anderhalf jaar terug ook zoiets gehad, toen stond de auto er zo bij:





Aan je lijstje te zien kan ik je alleen helpen aan het Mitsubishi logo wat tussen je stadslichten in zit. Die wil ik wel voor je op de post doen als je alleen ff de verzendkosten overmaakt ;)


Succes ermee!


hallo Koen, tijdje geleden alweer he.


foto's heb ik morgen en zal ik dan posten, bij mij is de schade behoorlijk gelijk aan de foto van jou alleen dan met het verschil dat het bij mij precies in spiegelbeeld is/de rechterkant is.

de foto zal wel duidelijkheid geven.
middenpaneeltje met logo is alvast verkocht, verzendkosten zijn voor mij. :)

top!


4Koen63

Ahh zonde man! Kan helaas gebeuren :)
Dat Mitsubishi-paneeltje is prima.


Die kan ik wel pas donderdag opsturen. Ik stuur je even een privéberichtje ;)

Eagle1982

Balen man, je hebt er altijd van die piloten bij zitten.
Maar hoe is het verder verzekeringstechnisch geregeld, ik bedoel wanneer jij stil staat ben jij niet fout, wanneer iemand achteruit rijdt verricht deze een bijzondere manoeuvre en is deze ten alle tijden fout.


Verder moeten voor de APK de volgende punten hersteld zijn:
- Alles in het kader van verlichting, dus ook de evt. afstelmogelijkheid ( als bijv. 1 lamp niet wil stellen haal dan de schakelaar uit het dashbord )
- Er mogen geen scherpe ( uitstekende ) delen aanwezig zijn
- Subframe mag niet dermate beschadigd zijn dat het ten nadele is van de sterkte ervan (een krasje of een deukje maakt niet uit)




Hopen dat je gunstig aan de benodigde onderdelen kunt komen.


Sterkte met het herstel in ieder geval...

Eclípse-dude77

Bedankt eagle,  :)



op het schadeformulier staat aangevinkt;
ik stond stil/ tegenpartij reed achteruit.

waar?
doorgaande weg met gemarkeerde enkele rijbanen.
tegenpartij is dus volledig aansprakelijk gesteld en heeft dat ondertekend, dat gedeelte is geregeld.




en...... ik kreeg zojuist een idee, EBAY  ???