Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Even voorstellen; 1997 Reclipse

Filluar nga Reclipse, Shkurt 29, 2012, 07:47:37 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Reclipse


Hallo Allemaal,


Ik heb onlangs een '97 Eclipse GS gekocht, en ook al ziet de wagen er verbluffend goed uit, de prestaties vallen mij toch een beetje tegen (ja ik had misschien wat beter op moeten letten tijdens de proefrit).


Nou heb ik al heel wat rondgekeken op internet, en lijkt iedereen het erover eens te zijn dat de non-turbo 4g63 motor niet de moeite is om te upgraden. Ook een engine swap zou de moeite niet zijn. De consensus lijkt dat je dan beter een 4g63T kan zoeken.


Maar: een heleboel van die sites komen uit Amerika, en de non turbo 4g63 is daar nooit geleverd. Voor de GS stopten ze daar de 420a motor van Chrysler in (dacht ik). MAW die mensen zijn amper bekend met de 4g63 motor.


Dus: wat is nu waar? valt er echt niks te doen aan de 4g63 motor, en moet ik maar zoeken naar het turbo-model (waar er hier dus niet zo veel van lijken te zijn). Of is er wel wat mogelijk om de 4g63 naar zo'n 200pk te krijgen/een sterkere motor in te bouwen?


Groet,


Reclipse

jesse2g

Aller eerst gefeliciteerd met je aankoop. 4G63 kennen ze zeker wel, maar dan inderdaad als turbo motor. Hier heb je genoeg 4G63 onderdelen: http://www.dsmparts.com/customer/home.php

Het is echter niet verstandig om het blok te bouwen en dan niet te turbochargen, als je meer PK wilt moet je ook een forced induction op de motor zetten. Supercharger of turbo. Als je het blok bouwt ga je er echt geen 200pk uit halen zonder Fi..

Eclipse2G

Gefeliciteerd met je aankoop!

We zijn dol op foto's! ;D

en wat nfx zegt kom je echt op turbo of iets uit en dat kan een hoop kosten .
En de onderdelen zijn best prijzig (goed spul dan) maar de moeite waard! De eclipse is gewoon en hele mooie en goede auto!

sibreneclipse2G

Hee


Gefeliciteerd met je aankoop! Ben erg benieuwd naar hoe die eruit ziet. Waar heb je hem gekocht? want ik ken zo'n beetje alle advertenties met de 2g's van afgelopentijd  ;)


Succes met tunen 8)




4Koen63

Welkom :D


Proficiat met je nieuwe aanwinst! :D
Als je echter een snellere non-turbo Eclipse wilt hebben had je een 1G moeten kopen 8)

Reclipse


Bedankt voor de reacties! Ik geloof direct dat je een turbo nodig hebt om rond de 200pk te kopen, maar ik heb begrepen dat het gewone 4g63 blok daar minder voor geschikt is dan de turbo versie (anders zat daar natuurlijk ook geen turbo op). Ik heb dus gelezen dat je daarom ook maar beter kan zoeken naar een 4g63t, dat zou makkelijker en goedkoper zijn. Maar ik vraag me dus af of dat klopt. (en ook hoe zinvol een swap zou zijn, en welke motor dan geschikt is (die van de FTO?))


Iets anders: Op de Engelse sites lees ik ook veel over crankwalk, wat me niet helemaal duidelijk is of dat alleen kan voorkomen bij het 4g63T blok, of ook de non-turbo.


@4koen63 Ik vind de 2G toch ook wel mooier (als is inhoud eigenlijk wel belangrijker dan vorm!), bovendien wil ik ook niet een te oude auto. Maar de 1G is vast ook sneller omdat ie lichter is?


Evo driver

Hoi welkom hier

Wat je zou kunnen doen is een evo 1-3 motor er in lepelen. De bak kan je gewoon gebruiken. Wel heb je alle toeters en bellen nodig voor een intercooler kit.
Krankwalk tsja daar zijn de meningen echt onder verdeeld. Mijn theorie is gewoon de motor starten zonder de koppeling in te trappen.
Sommige motoren gaan al snel stuk maar mijn evotje heeft er inmiddels 272.000 km op de teller staan en totaal geen last van krankwalk.

Gr. remco

jesse2g

FTO blok is ook niet geweldig, is een leuk blok maar een eclipse is te zwaar voor een high-rev blok. 4G63 kun je prima turbochargen, je hebt alleen geen standaard koelvloeistof toevoer en return. Ja het 4G63T blok heeft nog wat kleine dingetjes, maar ik neem aan dat je geen 1,5 bar wilt gaan draaien? Dan kun je prima je NA blok gebruiken. Crankwalk is 2% van alle blokken.. gewoon goed met je blok omgaan en optijd de lagers vervangen.

En wat Remco zegt, gewoon je auto in z'n vrij starten, niet de koppeling in duwen.

Azrael

Ps: non turbo 4g63 werd wel degelijk geleverd in Amerika, sterker nog er werden er daar een helehoop van gebouwd.

4Koen63

Het zou op papier 0,2 seconde schelen naar de 100, dus verwaarloosbaar :D
Maar nou las ik gisteren op Autoweek.nl een test met de Eclipse 2G, en zij haalden de 100 niet in minder dan 10,3 seconden (t.o.v. 9,4 wat de fabriek zegt) en mijn eigen 1G zit in ietsjes meer dan 9 seconden op de 100.
Qua gewicht / pk / koppel scheelt het eigenlijk verwaarloosbaar veel.
1G is 25 kg lichter, heeft 5 pk meer en 7 Nm koppel minder  :P

4Koen63

@ Remco kun je een 1G N/A versnellingsbak (zoals die op de mijne) "moeiteloos" koppelen aan een 4G63T van EVO 1/2/3?

Eclipse2G

Jep

Sent from my LG-P990 using Tapatalk

Evo driver

Dat kan maar het zou wel kunnen zijn dat deze niet het eeuwige leven heeft met zoveel vermogen.....
Las wel ergens een bak van een spacerunner diesel dat die wel sterk genoeg zou zijn maar dat is wat ik gelezen heb

Reclipse


Hoe meer ik er over lees, hoe meer ik denk dat dit veel te hoog gegrepen is voor mij.
ik ben namelijk helemaal geen automonteur, weliswaar 1,5 jaar in een garage rondgelopen, dus op zich  weet ik wel wat alles doet (en kan ik jullie verhalen ook goed volgen). Soms ook wel een (klein) beetje meegeholpen in die garage, maar echt sleutelen kan ik niet. Ik kreeg gister niet eens de luchtfilter los!  :(  En daar komen goed gereedschap en een plaats om te werken dan nog bij  :-\


Nou zou ik dit wel heel graag willen leren, is daar een mogelijkheid voor, behalve een beroepsopleiding autotechniek? Het lijkt me echt een super voldoening geven om een auto te hebben die je helemaal naar eigen wens hebt aangepast (dat is misschien nog wel meer lol dan gewoon een vette bak). Maar ja, dat lijkt voor mij echt heel ver weg.






[size=78%] [/size]

Eclipse2G

Er zijn wel genoeg opties die makkelijk uit te voeren zijn maar grote vermogens moet echt je blok uit elkaar...
(Luchtfilter is ook klote :p)

Al foto's?? ;D

Sent from my LG-P990 using Tapatalk