Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Galant 1983 problemen met carburateur specialist gezocht !!

Filluar nga Marin_12, Maj 16, 2021, 10:43:37 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Marin_12

Hallo Allemaal,


sinds een jaar heb ik een Galant gekocht uit 1983 van de 4de generatie, mooie auto in goede staat. Ik heb al veel aan de auto gedaan, de auto is momenteel voor 2 jaar gekeurd en start schakelt naar behoren. Echter regelt de carburateur zichzelf niet goed en blijft de auto als resultaat continu stationair veel te hoog lopen. Hierdoor kan je eigenlijk niet echt met de auto rijden want hij loopt echt te hoog, ik heb met mijn reguliere monteur ernaar laten kijken maar die werd er niet veel wijzer van en hij heeft mij aangeraden op zoek te gaan naar iemand met kennis van deze carburateurs om na te gaan wat er mis is.


Mijn vraag aan jullie: wie o wie heeft ervaring met deze carburateurs en kan hier iets mee ? of weet een goed adresje waar ik de auto kan wegbrengen. Uiteraard beide opties tegen gepaste betaling :) ik hoor het graag !

Willem

Als je zeker weet dat het aan de carburateur ligt en niet (bijvoorbeeld) aan je distributie door een onbalans onder je contactpunten kun je het proberen met een revisie-setje op te lossen ( https://www.carburateurwinkel.nl/contents/nl/d196_Mitsubishi_Galant_Carburateur_Onderdelen_en_Revisie_Sets.html ) een stroeve chokeklep of vastzittende sproeier of lekke vlotter of een lek drukmembraam zijn makkelijk te vervangen. Ook een lekke pakking kan voor verassingen zorgen, van 83 dus het een en ander vergaat gewoon. Wees niet bang om hem uit elkaar te halen het is erg simpel en ik neem aan dat er genoeg instructievideo's te vinden zijn. Het is ook zeer bevredigend om zelf te doen.

Marin_12

@Willem bedankt voor je reactie ! Ik ben blij met alle hulp op dit moment een beetje te einde raad. de auto heeft voor mij heel lang stil gestaan, toen ik de auto kocht starte de auto niet. Uiteindelijk bleek dat de distributieriem versprongen was en deze is daarna op tijd gezet waardoor de auto weer liep. Echter sloeg hij af doordat het chockeklepje zichzelf niet regelt, er was hier dan ook een schroefje in gedraaid zodat hij continu open blijft staan en de carb is op dat moment wat hoger afgesteld om af slaan te voorkomen. Weet jij hoe we zeker kunnen weten dat het niet de riem is, is daar nog een foefje voor. Voordat we beginnen aan een carb revisie ? En bedankt voor de link is dit ook echt de revisie set voor mijn Galant denk je ?


Ik hoor heel graag van je !


MVG,
Marin.