Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

remproblemen Galloper

Filluar nga maarten628, Korrik 12, 2015, 12:09:21 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

maarten628

Al enkele maanden ben ik met de monteur op zoek naar het probleem. Op 10 april moest mijn auto apk gekeurd worden. Eind februari dit jaar ben ik met de auto naar het keurstation gegaan om hem voor te keuren. Daaruit kwamen wat kleine dingen die zo waren opgelost. Kenteken verlichting en wat ander klein spul. Ook kwam er naar voren dat de remmen niet goed werkten. Hij verloor remdruk en het pedaal zakte weg. Hieronder in chronologische stappen wat er inmiddels is gedaan:

Na het afklemmen van de voorste remleidingen bleek het rempedaal hard te blijven. Voorste remleidingen vervangen, mogelijk waren ze wat oud waardoor de remdruk verloren ging omdat de remleidingen als balonnetjes wat opbliezen. Na vervangen alleen geen effect. Remdruk bleef wegvallen.

Alle remklauwen en leidingen vervangen.. geen resultaat.

Abs pomp vervangen. Geen resultaat.

Andere rembekrachtiger.. geen resultaat.

Vacuumpomp nagekeken. Bleek wat olie in te zitten. Alles schoongemaakt en weer in elkaar gezet. Alles is van binnen mooi glad en de pomp trekt een goed vacuum. Geen resultaat.

Hoofdremcylinder vervangen. Geen resultaat.

Als de motor uit is  blijft het pedaal keihard. Zodra de motor loopt zakt het pedaal weg.

Nu zit er tussen de vacuumpomp en de rembekrachtiger een terugslagklepje in de slang. Hoort dit ook zo te zijn bij deze auto? Is deze bedoeld om overdruk te compenseren om te voorkomen dat de rembekrachtiger te ver wordt vacuum getrokken? Of is dit bedoeld om nog wat druk te houden als de motor uit staat?

Het is echt een vreemd verhaal. Met het luchtvrij krijgen van het remsysteem hebben we elke keer een pulserende pomp gebruikt om echt alle luchtbellen er uit te krijgen.

We komen op dit moment echt niet verder.. we hebben het idee dat al onze ideeen op zijn, maar ik vind het zo zonde. De Galloper is echt een superfijne auto en zeker omdat ik af en toe nog wel eens een flinke aanhangwagen nodig heb voor mijn bedrijf een ideale auto.

Heeft er iemand suggesties? Graag zouden we wat meningen horen om uit te proberen. Tot die tijd staat de Galloper op de werf tenzij we ons vervelen..

Alvast dank voor de reacties!

Groetjes,
Maarten

maarten628

is er in twee maanden tijd helemaal niemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

Marcuz77

Ik ga het toch proberen, aangezien dat ik niet thuis ben in dit type.
Als je remt, gaat die van hard naar zacht?
Remt hij bij een korte pedal aanraking goed en bij lang inhouden voel je hem minder worden?
Wat je met het terugslagklepje bedoeld , zou ik niet weten.
Maar als ik nadenk, zou ik voor je eerste suggestive gaan.