Hallo allemaal,
Zie toch best wel veel eclipse rijders hier, dus maar ook even voorstellen. Mijn naam is danny en ik heb sinds 5 jaar een usdm 2G mitsubishi eclipse gst. Winter 2014 de kans gehad om deze om te bouwen naar awd met de onderdelen van een kennis die jullie misschien kennen als forum naam spyderman. Die auto is helaas door brand totallos gegaan. Maar goed, eind mei had ik hem weer op de straat en dan merk je wat je al die tijd gemist hebt met fwd 8) . Ik schijn afgelopen jaar 1 van de 5 in europa te zijn die deze ombouw heeft gedaan. Ombouw is goed te doen mits je de tijd en onderdelen hebt. Benaming wordt dan ok gst-x :P
Dit winter ga ik eindelijk het vermogen upgraden want eigenlijk hield mij de fwd tegen qua grip. Door een forged motorrevisie twee jaar terug en de awd swap waar een TRE stage 3 versnellingsbak bij zat, heb ik ondertussen een basis voor 500pk. Voor degene die een spec lijst willen zien kan ik dat wel even posten. Ik heb ondertussen een fp68HTA aangeschaft en hoop hier richting de 400 op de krukas mee te gaan rijden.
Als er vragen / opmerkingen zijn dan hoor ik dat wel 8) .
Dit is de eclipse
(https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xfp1/v/t1.0-9/1546077_10151911858802810_658065966_n.jpg?oh=65a8c90ab50540eec075920d812c79cf&oe=55142C11&__gda__=1423414603_f0aee390fb46f75478edc0acaf10d1aa)
(https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/10482388_10152240245517810_8031841970864215490_n.jpg?oh=130eca2771e0853a6ef274c8918f8d55&oe=54E1377F&__gda__=1427935786_c94610235504f28da882cd4c213906f3)
Yoo Danny, welkom hiero :D
Beetje overbodig om te zeggen want dat weet je toch al, dikke Eclipse :D
Maar gooi die speclist hier maar eens neer ja :P
Greetz Koen
Welkom
Dikke eclipse zeg! 8)
Yo Koen, bij deze het gros :P .
USA import 2G Mitsubishi Eclipse GS-T '97 AWD swapped
4G63T 7bolt
Engine:
Shortblock: Slowboy Racing custom made shortblock
STG II 2.0l DSM 7 bolt
OEM crankshaft 88 mm stroke
Mahle .020" over pistons 8.5:1
Manley H beam rods
ARP 2000 bolts
Clevite main and rod bearings
Balanced rotating assembly
Head:
Complete rebuilt head
ARP head studs
Evo 9 valve springs and retainers
Turbo:
FP68HTA
1G BOV recirculate
Exhaust:
FP manifold
Apexi n1 decat
Intake:
FP 4 inch intake
MAF setup
FMIC 2.5 inch rvs Slowboyracing
SMIM Venom
Fuel:
Walbro 255 LPH
FIC 1250CC blue max
Suspension:
Polyurethane engine bushings
Koni yellow with H&R springs
Transmission:
TRE stage 3 with 4 spyder LSD diff (full specs http://www.teamrip.com/DSM_AWD_STAGE3_REBUILD_SERVICE.html (http://www.teamrip.com/DSM_AWD_STAGE3_REBUILD_SERVICE.html))
Southbend SS/TZ clutch (full kevlar disc)
Brakes:
EVO 8 brembo front & rear
EMS:
ECMLINK V3
AEM failsafe wideband / boost
forced performance turbo, awd swap, fully build 4G63T, 400 pk dsm :) No we are talking business ;) Goed bezig, zeg
uit eigen ervaring ik kan het wel bevestigen dat fwd maakt grote pk getalen zinloos, 270-280 op motor en eerste versnelling is volledig nuteloos, het wordt tijd voor een Quaife LSD voor mij
Aardige speclist, wel allemaal goeie shit ej!! ;D
Citim nga: trancedrift ne Nentor 20, 2014, 12:06:06 PD
forced performance turbo, awd swap, fully build 4G63T, 400 pk dsm :) No we are talking business ;) Goed bezig, zeg
uit eigen ervaring ik kan het wel bevestigen dat fwd maakt grote pk getalen zinloos, 270-280 op motor en eerste versnelling is volledig nuteloos, het wordt tijd voor een Quaife LSD voor mij
Thanks :). AWD is andere dimensie qua rij beleving en wegkomen. Gave lancer heb je daar, wist niet dat die sedan ook in turbo versies waren. Exhaust / intake toegevoegd.
Heeft ie zelf gebouwd ^^