Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Benzineverbruik Outlander 2.4 2WD

Filluar nga rjhvangemert, Qershor 01, 2012, 03:41:34 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 2 Vizitore po shikojne kete teme.

Wat is het gemiddelde benzineverbruik van een Outlander 2.4 2WD?

< 1:10 (>10l/100km)
3 (37.5%)
1:10 - 1:11 (9,1-10l/100km)
2 (25%)
1:11 - 1:12 (8,3-9,1l/100km)
3 (37.5%)
1:12 - 1:13 (7,7-8,3l/100km)
0 (0%)
> 1:13 (<7,7l/100km)
0 (0%)

Shuma e Votuesve: 1

rjhvangemert

Mlieutechnisch gezien is de Outlander 2.4 een foute auto met een CO2 uitstoot van 220 gram en een F-label. Toch ben ik benieuwd hoe zuinig wij met deze auto kunnen rijden. Meestal is het zo dat auto's onzuiniger zijn dan hetgeen de fabriek ons wil doen geloven, maar kan het ook anders? De fabrieksopgave van de Outlander geeft een gemiddeld verbruik op van 9,2 liter op (1:10,87).

KissMyExhaust

2.4 motor.. Zware auto..
Heeft wat nodig om vooruit te komen..
Lange afstanden 1 op 12/13 zal je wel redden denk ik..
Korte afstanden ga je schrikken :P

Als mijn 2.0 Galant al 1 op 8 kan aantikken.

Eagle1982

Misschien valt er een beetje winst te behalen in de brandstofkeuze.
Wanneer er standaard 95 getankt wordt zou je eens een paar tankjes 98 kunnen overwegen en kijken of het verschil maakt.
Een keer of 3 98 tanken en dan kijken hoeveel het verschilt, na 1 tank kun je het eigenlijk niet zeggen.
Na 3x pak je een mooi gemiddelde van de routes die je doorgaans per maand rijdt.


robsel

Ben momenteel met een lange vakantie door Zuid Frankrijk en heb er nu 2300 km op zitten op de tolwegen, bergen en dorpswegen.
Op de tolweg met wind mee 1: 13 met wind tegen 1: 10,5.
In de bergen gebruikt hij gemiddeld 1:10
Op de duitse autobaan heb ik over een lange afstand bij 140 km en geen wind 1:14 kunnen rijden.

Al met al met zo zware motor ligt het puur aan je rijstijl niet te snel en lang doortrekken.

Tip: mijn bandendruk opgevoerd naar 2.6 voor en achter!

Groeten uit St. Tropez  :P

OutlandEric

Hé, daar was ik een paar weken geleden ook, maar dan op de motor  ;)

Het verbuik van onze Outlander 2.4 was het afgelopen (bijna) jaar en 12.000 km 1:9,75 met als uitersten 1:10,75 en 1:8,68 (veel korte ritjes). De 1:10,75 vol beladen, maar zonder aanhanger o.i.d vanuit Frankrijk naar huis over de autosnelweg. Met mijn vrouw naast me, dus keurig 130 km/u max.  ;) en redelijk constante snelheid.

rjhvangemert

#5
Vandaag mijn eerste ritjes gemaakt met de Outlander. Eerst de auto afgetankt (euro 95) en de boardcomputer gereset. Daarna wat korte ritjes gemaakt met de airco aan. Na een kleine 100km geeft het display 8,4-8,5 l/100km aan (1:11,8). Niet verkeerd dacht ik zo ervan uitgaande dat de boardcomputer redelijk nauwkeurig is. Deze waarde haal ik met vlot rijden maar wel tijdig schakelen en anticiperen. Voor mijn gevoel moet er meer inzitten op langere afstanden.


rjhvangemert

Zojuist een collega gesproken van wie de vader ook een Outlander 2.4 2WD heeft. Deze meneer haalt een verbruik van 1:15! De collega zegt er wel bij, dat zijn vader rijdt als een bejaarde en structureel 10 km onder de advies snelheid rijdt  ???

rjhvangemert

Update: Na 150 km geeft boardcomputer 7,8l/100km (1:12,8) aan.  ??? 

Space Star 1.6

Dat is een mooie voor zo'n zware wagen !
Ik rij zelf 1 op 12 gem  :P  1135 kg , een space star  ;)

OutlandEric

Citim nga: rjhvangemert ne Qershor 07, 2012, 07:57:45 MD
Update: Na 150 km geeft boardcomputer 7,8l/100km (1:12,8) aan.  ???
Ik ben blij voor je, maar ben benieuwd hoe het verbruik straks over een veelvoud daarvan is ;)

rjhvangemert

#11
Na een ritje met de nodige stoplichten en drempels van ongeveer 25km:


OutlandEric

Ik geloof je wel hoor  ;)

Een 2.4 2WD en een 2.4 4WD CVT zou wel iets verschil uit mogen maken (zie: http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=46931&id2=46929), maar niet zoveel en jouw verbruik is ook een stuk gunstiger dan volgens fabrieksopgave

rjhvangemert

Hoi Eric,

Volgens mij zit het verschil tussen 2WD en 4WD vooral in het gewicht (+200kg) en natuurlijk de interne overbrengingen/verliezen. Om 1:13 te kunnen halen, heb ik niet echt mijn best gedaan, gewoon met het verkeer mee. Wel anticiperen en op tijd gas los wanneer je gaat stoppen en rustig optrekken. De toerenteller laat ik niet boven de 3000 tpm komen, dat is trouwens ook niet echt nodig om vlot te rijden. Het blok heeft voldoende koppel bij lage toeren. Op langere afstanden moet er voor mijn gevoel nog meer inzitten, we zullen zien...

OutlandEric

Volgens de gegevens bij Autoweek (zie hyperlink vorige bericht) zou het verschil slechts 35kg zijn. Voor een goede vergelijking is mijn verbruik overigens ook vrijwel altijd gemeten bij 2WD gebruik. De toerenteller komt ook vrijwel nooit boven de 3000 tpm, daar zorgt de CVT wel voor. Bij constante snelwegsnelheden draait de motor met CVT zelfs ruim 1000 tpm minder dan met een handgeschakelde versnellingsbak en zou dus en stuk zuiniger moeten zijn ??? . Wat overigens weer wordt gecompenseerd bij acceleratie, want dan moet de motor in dat geval van diep(er) halen.