Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Water onder bestuurders stoel en passagier zit links achter

Filluar nga Arnoudius, Qershor 28, 2022, 06:01:51 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Arnoudius

Beste Outlander eigenaren,


Hallo allemaal ik zit met een water probleem in de auto. Er verzamelt op de een of andere manier water onder de bestuurders stoel en op de grond voor de achterbank. Het blijft beperkt tot de linkerzijde. Rechts is kurk droog. Het is zeker veel water dat ik het probleem in de gaten kreeg omdat ik water zag glinsteren en horde klotsen onder de bediening van de tank klep.


Iemand tips of suggesties hoe dit op te lossen voordat ik met corrosie problemen te maken krijg.


Bedankt voor de aandacht👍🏼👊🏼


MitsuRik

Een vriend van mij had enkele jaren terug hetzelfde fenomeen bij zijn L200 ...
Het is misschien niet van toepassing op een Outlander maar het loont misschien de moeite om het even te bekijken ...
Wat was het probleem?
Op het diepste punt van de vleugel (dus zo laag mogelijk bij de straat) is een soort drainage-gat om het water af te voeren dat in de vleugel terecht komt. Na verloop van tijd begint er zich vuil op te stapelen in de vleugel en het drainage-gat komt vol te zitten. Als er dan een fikse regenbui is kan het water niet meer weg.
Wat gebeurde er vervolgens: hoe harder het regende, hoe voller de vleugel kwam te staan. Na een tijdje liep het water via een kabeldoorvoer (door het tussenschot) in de kabine met als resultaat dat de ganse vloer onder water kwam te staan.
Dus de oplossing: effe kijken of het drainage-gat nog open is (of vragen aan je garagehouder om het even na te kijken)
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder kan vliegen
Mitsu Story: Cordia (240000km) - L200 (Iris Blue 185000km) - L200 (Red 90000km) - Outlander (Titanium Grey 205000km) - Outlander (Orient Red)

gkberghuijs

Ik heb net hetzelfde probleem ontdekt bij mijn ASX uit 2013.

Een vraag die ik nog heb is: hoe krijg ik de bekleding van de bodem uit de auto zodat ik het natte spul eronder kan laten drogen

Ik ga maandag naar de garage om te vragen of ze het lek kunnen verhelpen.

Keezx

Even kijken waar er eventueel een naad of overgang van 2 delen van de vloerbedekking bevindt en alles aan meubilair ervoor eruit schroeven....Waarschijnlijk een hoop werk, maar wel het beste dat je kan doen, anders blijft het nattig en kan het gaan schimmelen of erger...