Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Project Evolution II 2.0

Filluar nga Evo driver, Gusht 10, 2012, 12:08:08 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 3 Vizitore po shikojne kete teme.

DannyColt12v

Rust is lighter then carbon :))


Maarre wel ernstige shit zeg... Carterpannetje vraagt erook om :D

StoneColt

Goeie bezigheid! Ben jaloers op je werkruimte en gereedschap ! Keep up the good work!!!!!

Evo driver

De motor gaat uit elkaar en gaan de klepveren vervangen door versterkte van Piper. Heb er vanaf december scherpere nokkenassen in zitten maar de orginele veren kunnen het soms niet bijbenen. Ook worden de klepseals vervangen en de kleppen even opnieuw ingeslepen.

De zuigers gaan er ook uit om te controleren of de zuigerveren of olieschraapveer niet gebroken is wil ook wel eens voorkomen.
En de ARP drijfstang boutjes komen er in.
De krukas hoofdlagers en drijfstang lagers en balansas lagers even een een grondige inspectie op loslaten en dan weer in elkaar zetten. Hier en daar een vers lakje er over heen en de boel ontroesten.

En thanks voor de reactie's !

Chaoth

Goed bezig Remco! Groot gelijk om meteen alles goed na te kijken nu het er toch uit ligt :)

Wordt dan één van de beter (misschien wel de beste) onderhouden evo 2 bij ons op de weg :D

KNOEI 8G

Ik denk dat er idd weinig mensen zijn die zo veel liefde geven aan een EVO II met over de 250K op de klok......
Keep up the good work remco!!! 8) 8) 8)

Prowler

Respect voor wat je gaat doen kere!

Heel veel klus plezier met je Evo :)

kaya design

je gaat dus de hele wagen restaureren.

lkkr bezig

Evo driver

Yep wordt een complete restauratie :D

Maar weer een update !

Maar gisteren weer druk bezig geweest en damn wat was het warm maar ach gewoon doorgaan !!!!!
Ook meteen een aardig eind kunnen komen. Ditmaal was de achterzijde aan de beurt.

Complete wielophangingen er af gehaald remleidingen etc etc etc
Alleen zaten de bouten waamee je de sporing en camber afsteld aan de achterzijde lekker vastgerot in de bussen van de draagarmen dus helaas de slijper er in en nieuwe bestellen.
Maar dan kan iig de auto weer snaarstrak op de weg gezet worden. Want waarschijnlijk maar denk wel is tijdens het uitlijnen de bussen gedraaid in het rubber en in loop der tijd weer terug gedraaid en dus de auto weer helemaal scheef stond. Ook te zien aan mijn achterbanden trouwens.

Ook alle draagarm rubbers en ophanging van het achterdiff helemaal vergaan en nu even op zoek naar polythuraan bussen of gewoon orgineel. Eens zien wat de prijzen doen.
Nou foto's zeggen meer dan woorden en over 2 weken gaan we weer verder met het motorruim bedrading er uit en dan kan het plaatwerk aangepakt worden.



De auto op de brug gezet en begonnen met de langsdragers er af te halen.



Tank en diff etc zit er nu nog onder.







Tank, subframe en diff weg.






Toen de voorzijde leeghalen subfram er af halen en de brandstof en remleidingen er af halen




Tsja het is even vloeken op een mitsu forum maar heb in de tussentijd een peug 106 met een dikke 1.1 L motor aangeschaft en is een mooie vervoers auto wat ook niet verkeerd rijdt voor een normale auto maar ik denk dat er weer een wereld open gaat als ik weer met de evo ga rijden :D :D




De evo weer op een pallet weer naar buiten naast een galant waar hij mag staan. Tot over 2 weken en dan weer aan de slag met de rest van het motorruim leeg te trekken.



Weltrusten :D

Gr. remco


KissMyExhaust

Lekker bezig hoor..
ben erg benieuwd hoe het resultaat gaat worden..

En dat je een stokbrood koopt, gaat een beetje te furrrrrr !!!

Evo driver

Whahaha ik weet maar het is wel rete zuinig !!!! en de verzekering ook !

StoneColt

Peugeot? Dat is toch die van de pepermolens?


Wel beter voor je draaicirkel, die kleine wieltjes en ingekorte wielbasis onder je evo ;)

Eagle1982

Lekker bezig Remco.
Hoe voelt dat als je je wagen nu zo ziet staan?
Lijkt me toch knap lastig.

Evo driver

@ stone colt : tsja zeker een korte draaicirkel en geen stuurbekrachtiging maar met de bandjes op 3 bar gaat het prima :D De evo heeft een draaicirkel van een vrachtwagen tov de peugeot

@ HC : ja dat is het idd maar waarom denk je dat er een hoes omheen zit :D hahaha


StoneColt

Citim nga: Evo driver ne Gusht 19, 2012, 11:58:49 MD
@ stone colt : tsja zeker een korte draaicirkel en geen stuurbekrachtiging maar met de bandjes op 3 bar gaat het prima :D De evo heeft een draaicirkel van een vrachtwagen tov de peugeot

Had het eerder over het karretje waar je je evo op gezet hebt :P

Evo driver

Owww hahah die kan nu 360 graden :D en op 1 plek blijven