Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Nieuw Lid steld zich voor!!

Filluar nga ginotjeze, Korrik 17, 2013, 05:35:51 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 3 Vizitore po shikojne kete teme.

AMP

#30
moest je hem zou mogen houden ben ik opzoek naar het volgende:
bestuurders stoel (met geen of zo min mogelijk instap schade)
bestuurders deur
spatbord bijrijderskant
rem servo (compleet)
alternator
en op de foto's zie ik dat je plasma dials in je dashboard hebt daar krijg ik bijna wel een natte broek van.

ginotjeze

Jaa zodra ik meet weet van de verzekering en of ik hem mag houden wil het zelf namelijk wel.. laat ik je het weten :) en  btw de deur van de bestuurders kant is door de klap na achter getikt dus zit er aan de deur hapje uit bijna niet te zien zodra ik weer bij mijn auto kom maak ik erbeen foto van en all het intrieur is nog in takt/bijna geen gebruikers sporen

Prowler

Damn... Klote om te zien wat er is gebeurd!


Heel veel succes met de afhandeling hiervan :(

ginotjeze

Ja dankje wel komt goed moet wel weer een fto voor weer komen

AMP

laat maar iets weten, de mijne heeft namelijk een lelijke deuk rond de handgreep en mijn stoel zit vol gaten... en de velgen was ik vergeten als die nog goed zijn ben ik ook wel kandidaat koper, met de velgen die ik er bij mij onder heb staan kom ik niet door de Belgische versie van de APK
check zeker autoscout24 daar staan een paar leuke Mivecjes te koop voor weinig geld.

Super Top

Damn.. Dat moet een harde klap zijn geweest.
Ik hoop dat het allemaal gunstig voor je uit pakt.
Achterin iemand rijden ookal heeft de tegenpartij schuld bekent wil nog niet altijd zeggen dat je de schade vergoed krijgt.


Goed om te horen dat er weer een FTO voor terug komt.


Ah er is al een gegadigde voor de velgen. Anders heb ik er wel interesse voor, voor op m'n RVR.


Heel veel succes met de afhandeling. In ieder geval.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

ginotjeze

Oke.. de velgen zijn nog intakt. En heb de auto altijd goed onderhouden en alles aan deze auto is nog standaart. Verder is het moterblok totaal schade vrij dat pakt ook gunstig voor me uit en als er mog meer mensen zijn die opzoek is naar dingen voor zijn fto hoor ik het wel.

ginotjeze

Vandaag of morgen komt de expert kijken na de auto of die totaalloss is..

AMP

ja een deel van mijn wishlist ken je nu al maar ik durfde niet alles opnoemen dat ik eigenlijk nog zoek want dan kan ik beter gewoon heel de auto komen ophalen  ::)
in mijn midden console zit een scheur die zou ik eigenlijk ook willen vervangen, de speaker cover achteraan bij mij mist een haakje waardoor hij aan één kant trilt bij bepaalde frequenties van geluid, enzovoort enzovoort, allemaal dingen die wel op ebay te vinden zijn maar als ik dan alles koop aan ebay prijs + verzending uit het buitenland wat vervangen moet worden dan krijgt het lederen geldbeursje in mijn achterzak spontaan een hartaanval!  :P

ginotjeze

Ja dat snap ik haha.. ik moet even afwachten hoe en eat met de verkering voor ik zomaar dingen uit de auto kan haken voor je hahah

Super Top

Ik vrees voor je dat de schade de dagwaarde zal overschrijden.
Als ik zie dat de hele motorkap verschoven is aan de vouwen ook rechts boven op de foto te zien.
De chassislangsbalk rechtsvoor is vol gepakt. Ik durf niet te zeggen wat een schade bedrijf daar nog van kan maken.
De auto zal in elk geval gericht moeten worden. Dan komen alle onderdelen die je nodig gaat hebben er nog bij.
De kleur die je hebt is weliswaar een redelijk voorkomende FTO kleur. Althans de onderdelen die ik op marktplaats voorbij heb zien komen waren zilvergrijs. Dus misschien kom je met spuitwerk nog wel aardig weg dan.
Maar ik ben bang dat de boel stevig is ontzet.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

ginotjeze

Ja de expert is net langs geweest..

Nu moet ik alle papieren van me auto + raporten naar hem toe sturen zodat de taxateur een vergelijkbare auto waarde terug kan vangen!

Verder is die waarschijnlijk totaal los en koop de verzekering de auto van me over wat ik eigenlijk niet wil!!.

Heb een moterblok er in liggen met 100.000 km op de teller. En de auto was nog alles standaard aan egt alles vindt er nog maar zo een die dat is! Dat gaat lastig worden dacht ik zo! Heb beetje rond gekeken maar kon de zelfde auto niet vinden met weinig km en goed onderhouden en gewoon geen of weinig gebruikers sporen!


Verder heb ik een vraag stel ik krijg geld van de verzekering en het is rond de 2000 euro zou ik genoeg hebben om zelf eentje uit Engeland te halen of is het een heel gedoe!


Super Top

Op Marktplaats staat op dit moment een GPX met 102.000 km op de teller voor 3750 euro.
Die zou ik niet kopen die is al van een forumlid hier geweest en die auto is erg doorgeroest op diverse plaatsen.
Zie daarvoor ook >>dit<< topic.
Maar dat zou een globale indicatie kunnen zijn. De meeste FTO's die in Nederland rijden zijn GPX-en volgensmij.


Op dit moment staan er 1 GS en 3 GPX-en te koop op marktplaats.
http://www.marktplaats.nl/z/auto-s/fto.html?query=fto&categoryId=91


En nog een GR zonder kenteken op autotrack.
http://www.autotrack.nl/tweedehands/mitsubishi/fto/9831411


In engeland lopen de prijzen heel erg uit een.
Houd er dan wel rekening mee dat er dan kosten bij komen van de keuring alleen al. Is 250 euro.
Afhankelijk van het bouwjaar komt er misschien nog een percentage BPM bij.
Kosten van ombouw van koplampen en dergelijke.
Weet niet of de auto een individuele type goedkeuring nodig heeft of dat het type FTO al is goed gekeurd en de auto bij wijze van spreken alleen een schouwing nodig heeft.
Weet niet hoe het precies zit. Maar volgens mij is het inderdaad minder werk om er één uit engeland te halen dan uit japan.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

ginotjeze

Ja supertop dank u wel voor je post.

Maar ben egt weer opzoek naar een mitsubishi fto gr.
Vindt zelf een mivec blokje niks heeft wel iets meer pk maar daar blijft het ook bij pff haha

Mja ik denk dat ik er een uit engeland ga halen dan als dat een optie is en geen maanden duurt want dan vlieg ik zelf na engeland en ga verschillende garages af en rij ik hem zelf naar nederland.

Een lid had volgens mij ook een post gedaan dat hij de 29ste ftor was misschien dat hij het weet hoe dat zit.

Wil egt weer een fto gr en het liefst met turbo die heb ij namelijk ook gezien haha.


Super Top

Origineel zijn ze niet geleverd met turbo.
Als je dat wilt moet je kijken of je uitlaatspruitstukken en turbo's van een Galant VR-4 7G of 8G erop kunt zetten.
Of eventueel een complete motorswap naar 2.5 Twin Turbo uit een 8G Galant VR-4. Die motorblokken worden af en toe nog wel eens aangeboden. En is misschien nog wel de makkelijkste weg om te bewandelen.


Een turbo FTO uit engeland halen weet ik niet of dat handig is. Kan zijn dat je daar dan weer een individuele typegoedkeuring voor moet doen omdat die auto zo niet eerder naar nederland is gehaald.


Op diverse plaatsen is er wel info te vinden over het importeren van auto's uit engeland en japan.
Gebruik de zoek functie hier op het forum dan vind je het vast wel want dit soort dingen zijn eerder al eens ter sprake geweest.
Anders staat zowiezo op het GalantFans forum een uitgebreid topic over importeren van auto's.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top