Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Space star 2003 afstandbediening CPV werkt niet meer na accu leeg

Filluar nga paulus51, Dhjetor 14, 2018, 06:53:11 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

paulus51

goedendag allemaal,


mijn centrale deurvergrendelings afstand bediening werkt niet meer, nadat mijn vrouw per ongeluk het licht aan had laten staan, auto de volgende dag gestart met startkabels en direct lopen , toen ik daarop volgend mijn centrale deurvergrendeling wou gebruiken deed deze het niet, lampje om open en dicht te doen brand wel als je op ene knop druk maar er gebeurd niets ,


hoe krijg ik dit weer werkend, inleren of iets dergelijks


ik ben benieuwd hoe jullie dat opgelost hebben


ik zie het al voor me als je je accu wilt vervangen dan gaaan dr accu polen ook los dus dan zou de afstandsbediening ook niet meer werken is dit simpel op te lossen ?



paulus51

kan iemand van de admin mijn profiel aanpassen ik zie dat ik het jaartal fout heb van mijn auto er staat 2001 maar hij is van 2003 !  ;D

jankik

Kun je zelf, boven aan de pagina profiel aanklikken, dan overzicht dan profiel wijzigen.

Nobodie14

Als je een accu verwisselt, dan hoef je normaal gesproken de sleutels (EN de ECU) niet overnieuw in te regelen.
Er blijft wat spanning in zowel de ECU als in de Keyless Entry Receiver om die tijd zonder accu te overbruggen.
Wanneer je de accu echter volledig leeg trekt door bv je verlichting aan te laten staan, dan trek je ook dat kleine beetje spanning uit die modules.

Ook als je reserve afstandsbediening lange tijd met lege batterijtjes gelegen heeft, zul je die overnieuw moeten aanmelden.

Dit is de procedure voor een originele afstandsbediening:
Remote Key FOB inleren
1.Draadje tussen pin 1 en pin 4 van OBDII connector
2.Alle deuren sluiten, maar niet op slot
3.Sleutel in ACC positie en weer terug
4.De deursloten zullen automatisch openen en sluiten ter bevestiging dat de 'Program Mode' van de Keyless Entry Module aan staat
5.Knopje 'Open' op de afstandsbediening 3x rustig(!!) indrukken
6.De deursloten zullen automatisch openen en sluiten ter bevestiging dat de afstandsbediening geregistreerd is
7.Als er een 2e afstandsbediening is, dan binnen 1 minuut na het inleren van de eerste afstandsbediening, 3x het knopje 'Open' van die 2e afstandsbediening indrukken
8. Draadje weer verwijderen

Er zijn tot 4 remotes mogelijk.

Het lijkt veel werk, maar ik doe het zelf (nadat ik het veel keren heb moeten doen ivm ontbreken originele afstandsbediening van mijn Space Star) in nog geen 3 minuten.

Mocht je een aftermarket Keyless Entry hebben, dan zul je op zoek moeten gaan naar een gebruiksaanwijzing voor dat merk / type.

Normaal gesproken zou je de ECU ook in moeten regelen.
Heb je geen last van onregelmatig stationair draaien van de motor?

paulus51

"[size=0px]Normaal gesproken zou je de ECU ook in moeten regelen.[/size][size=0px]Heb je geen last van onregelmatig stationair draaien van de motor? "


nee totaal geen last van hij loopt gewoon super netjes en regelmatig




het punt wat ik hier boven beschreven vind is dat ik het een beetje eng vind om pinnen  te verbinden ik wil niet dat de ecu beschadigd raakt vandaar , en anders zou ik naar een garage moeten gaan om hem in te leren


de odb2 stekker hang toch ondersteboven ?
welke twee moet je dan verbinden dat is me niet helemaal duidelijk[/size]


klopt dit plaatje maar dan hang die ondersteboven


en dankjewel voor je reactie


[edit] oja ik heb wel een orginele afstandsbediening met een wit en rode knop ,

Nobodie14

Je moet pin 1 en pin 4 met elkaar verbinden met een paperclip of draadje.
Als je mijn schema aanhoudt, dan werkt het gegarandeerd!
Van het weekend heb ik bij GVN zijn Carisma mijn reserve afstandsbediening in nog geen minuut op die manier ingeleerd.

En ja: de OBDII aansluiting hangt ondersteboven dus even goed opletten dat je de juiste pennetjes door verbindt.
Geen idee waarom ze dat gedaan hebben.
Het is niet logisch..