Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Egenlijk niet Netjes

Filluar nga M.Lahaye, Shkurt 01, 2008, 11:51:52 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

M.Lahaye

Beste Forum en Club leden.

Ik lurk al enkele jaren hier mee en heb links en rechts ook wat discusies mee gevoerd en leden van wat informatie voorzien.
Echte kwam ik vandaag tot de ontdekking dat ik mij nooit echt heb voorgesteld, das niet netjes, dus bij deze.

Mijn voornaam is Marc.
Wat heb ik met Mitsubishi, in een woord, Alles.

Ik ben ruim 15 jaar werkzaam geweest bij de Mitsubishi organisatie, 8 jaar als Technicus en 7 jaar als werkplaats chef.
Helaas ben ik agv een failisement 3 jaar geleden buiten de organisatie terecht gekomen.
2,5 jaar bij BMW gewerkt en nu als Werkplaatschef bij Skoda.
Als ik de 3 merken even mag beoordelen op kwaliteit:

1 Mitsubishi
2 Skoda
hele tij niets
9 BMW

Mijn eerste Mitsubishi was een Galant G5 van 87.
Het was een 1800 GLX-TD die ik had voorzien van een sapporo interieur.
Hij was zwart-grijs en ik heb hem 4 jaar gereden.
De kenners hoor ik nou denken "zwart-grijs", dat bestond niet.
Klopt, ik heb de Galant destijds zelf in deze twintone laten spuiten, zal later wat foto`s plaatsen

Toen ik wp chef werd heb ik de Galant verkocht (spijt) omdat ik een auto van de zaak kreeg, de Galant had toen inmiddels 400.000 KM op de teller. De Collega die hem kocht heeft hem na 2 maanden total-loss gereden.

Sind 3 jaar ben ik in bezit van een G7 galant.
Het betreft een 2.0 V6

ik lees zeer weinig hier over deze auto, Er van bewust zijnde dat dit model niet Mitsubishi`s beste Galant was moet ik tocht melden dat ik er zeer tevreden over ben.

Helaas heeft mijn vriendin die een 1.0 106 gewend is hem 4 weken geleden een stukje korter gemaakt.
Met optrekken een Hyunday Santa Fe 5 meter naar voren geduwd.
Inmiddels is hij met delen van Tony van Deyne en vele uren richten weer bijna de oude.

Zodra hij klaar is zal ik ook hier wat foto`s van plaatsen.

Hoop in ieder geval hier wat meer contact te krijgen met andere eigenaars van V6 93 - 96.
En mochten er vragen zijn dan stel ik mijn ervaring graag ter beschikking.
Heb bovendien nog alle wp documentatie van alle modellen van 88 tot 04.

Gr, Marc

MarkSanne

#1
Hoi Marc,

Leuk dat je je hebt voorgesteld hier! Geweldig ook om mensen met zoveel kennis en ervaring hier rond te zien lopen.

Over 7G galant... ze zijn wel het meest ondergeschoven model in de Galantreeks, ook op het GalantFans.nl forum, maar dat verandert alleen maar als er natuurlijk ook mensen iets over schrijven, er iets mee doen, laten zien met foto's, enz! Een paar echte 7G die-hards zijn er overigens wel, die erg bijzondere dingen met hun galant hebben gedaan!

Hoe dan ook: top zo'n voorstel-topic, ook al is het een aantal jaar na dato!

Anonymous

#2
Hallo Marc,

Leuk en tof dat je je alsnog even aanmeld hier op het MOC forum. Ik meen dat wij in het verleden eens met elkaar hebben gecommuniseerd hier op dit forum over de GDI motor, klopt dat? Ja en dan dat rijtje wat je hebt samengesteld, op nummer 1 Mitsubishi, daar heb ik absoluut niets aan toe te voegen. Ik zelf rij als vanaf 1977 Mitsubishi, en heb daar nooit enige spijt van gehad. Wij zijn één grote Mitsubishi familie, zelfs de oudste zoon is 1e automonteur en APK keurmeester bij een grote Mitsubishi-dealer. Wat betreft de 7G Galant, ook ik behoor tot die groep die ons minder voelt aangetrokken tot dit type Galant, ik denk dat het één van de mindere Galant modellen is geweest die Mitsubishi de afgelopen jaren heeft gemaakt, ik doel dan voornamelijk op het model. Natuurlijk zullen er mensen zijn die hier een andere meneing over hebben, en daar is niets mis mee hoor. Je brengt in iedergeval een stuk kennis en ervaring mee op het forum, en om die reden mag je eigenlijk ook niet ontbreken op het GalantFans forum. Een jong forum maar met een enorme uitstraling en het aantal leden en postings stijgt gestaag. Een gouden greep dus. Dus ik zou zeggen Marc, je hebt je nu officieel voorgesteld hier bij het MOC forum, een kleine stap is nu je ook aan te melden op het Galantfans forum, dat zullen vele op prijsstellen, zeker degene die in een 7G Galant rijden, maar ook alle andere Galant rijders!!!!!!!!!!!

Mvg Hans (GTI-tje)

M.Lahaye

#3
Klopt Hans, wij hebben het een tijdje geleden inderdaad over de GDI gehad.
Wat je zegt over de G7 klopt inderdaad, zelf viel mij de auto zeker de sedan ook altijd zwaar tegen wat betreft model maar ook qua rijeigenschappen. Dit werd bij mij hoofdzakelijk veroorzaakt door de zeer remoerige motoren.
Toen ik echter de V6 HB zag vond ik mede door de andere bumpers en sideskirts de auto wel iets hebben, de sedan heeft me echter nooit kunnen bekoren.
De rijeigenschappen van de V6 icm de luxe van de auto bevallen me wel.
Mijn Galant heeft inmiddels een kleine 3 ton op de teller.

Toen mijn partner 6 weken geleden een aanrijding kreeg was mijn bedoeling de auto niet meer te maken.
Aangezien ik wel verknokt ben aan de funtinaliteit van de hb en het model (lees V6) ben ik op zoek gegaan dezelfde auto.
Na een lange speurtocht vond ik op internet een soortgelijke V6 met +/-200.00 KM op de klok en 10 maanden jonger.
Mijn bedoeling was om mijn huidige Galant te houden als donor auto.

Na een reisje naar het noorden des lands van 320 km bleek de betrefende verkoper niet helemaal eerlijk te zijn geweest.
De volgens hem super strakke auto met een klein krasje op een scherm vertoonde nogal wat mankementen.
Na de proefrit en een technische controle kwamen de volgende punten naar voren:

-RV scherm grote schade met roest, puiten noodzakelijk.
-Achterbumper ontzet, Had hij nog niet gezien.
-Kromme remschijven
-Sterke roestvorming aan dorpel
-Gehele voorfront aangetast door roest aan. (Hestellen nodzakelijk)
-Tikkende klepstoters (bekend)

Ik heb de betrefende verkoper toen 2500 geboden ipv de 3000 die hij vroeg, nadat ik onderbouwd had waarom werd hij al minder vriendelijk. Hij was ervan overtuigd de 3000 voor de auto te krijgen en wilde niets van de prijs af doen.
Uiteindelijk hebben we toen besloten de auto niet te nemen, beide partijen blij want dezelfde dag had hij hem inderdaad telefonisch verkocht voor € 3000,00.

We hebben toen besloten dat we met die € 3000,00 ook makkelijk onze eigen Galant konden herstellen.
Via de onderdelenlijn heb ik toen bij van Deijne de meeste delen gekregen.
Helaas bleek bij aankomst wel de bumper fout te zijn, V6 bumper is gebruikt niet uit te halen en nieuw vond ik geen optie.
Van Deijne heeft me wel nog kosteloos een voorbumperlip nagestuurd te compansatie van de vergissing.
De binnenbumper is wel hetzelfde dus toen ben ik aan `t repareren geslagen van de cover.
Na 3 dagen lijmen, plamuren en schuren is de cover samen met de schermen en de frontplaat gespoten bij onze spuiterij.
Omdat een collega van mij de nodige gereedschappen heeft voor te richten heb ik dat zelf gedaan.
Samen met een grote beurt, nieuwe remschijven en blokken voor, achter nieuwe schokbrekers, 2 nieuwe banden en een draagarm voor heb is hij voor € 1200,00 weer de oude.

Vandaag nog even de puntjes op de i gezet door hem helemaal te polijsten in zie het resultaat.
http://www.mijnalbum.nl/Album-DO8ONAMP-Foto's-in-Brunssum-Foto's-van-Auto's-Mitsubishi.html
Zag wel op de foto dat de kenteken plaat voor scheef zit, morgen even rechtzetten.

Blij toe dus dat ik de Galant uit Drachten niet gekocht heb, € 1800,00 over en een auto die vele malen beter is.

Ik ga me zeker ook aanmelden bij het Galantfans Forum, ben er al een paar keer op geweest.

Groetjes, Marc

Evo driver

#4
Hoi Welkom hier

ps. hans jullie hebben toch ook een galant gti 7G gehad een blauwe volgens mij (was in de begin tijd bij wiersema en van wouwe)

gr. remco