Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Dubbeldin radio in een Colt Z30 uit 2010

Filluar nga JoieColt, Qershor 15, 2023, 11:00:24 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

JoieColt

Hallo,
Sinds kort de trotse eigenaar van een Colt Z30 uit 2010.
Nu wil ik graag de radio upgrade naar een 2-din systeem. Na uren zoek werk op internet ben ik er nog niet uitgekomen, dus nu de vraag hier.

Is het mogelijk om een 2-din radio in de auto te plaatsen zonder knip/zaag/sloop werk uit te voeren? En zo ja, wie weet welk frame ik daarvoor kan bestellen?

Zie de foto voor de huidige situatie

Soprano

Alleen mogelijk als je een aanpassing doet in dashboard. Helaas moet je een gedeelte zagen. Dat vakje onder radio moet eruit. Op Youtube staan meerdere filmpjes.
Tevens staat er veel info op dit forum. Op je gemak ff doorspitten.
Verleden:
Colt CZ5 1.3 Cleartec 2009 Zwart

Nobodie14

Je kunt op Google gaan zoeken naar 'Mitsubishi Colt 2-din facia frame'.
Wel op je bouwjaar letten.
Uiteraard bij Aliexpress te koop, maar ook bij bol.com.

Het blijft nog wel 'sloopwerk' in de zin dat je het bestaande 1-din radioframe, radio en ophangbeugels moet demonteren.
Dan de 2-din beugels erin, 2-din radio inbouwen en facia plate er overheen klikken.

Je kunt hetzelfde (veel goedkoper) bereiken door het bestaande 1-din radioframe aan te passen.
En dan beugels maken / kopen om de 2-din te kunnen monteren.

Groeneklodder

Ik heb recentelijk ook een poosje nagedacht over een dubbeldin in mijn Lancer wagon, echter zie ik berichten op internet dat deze een hogere diefstal gevoeligheid hebben, mede doordat het scherm er niet af kan. Uiteindelijk maar een Pioneer MVH-X580DAB enkeldin aangeschaft waar dus gewoon het front vanaf kan, maar wel met flink veel toeters en bellen. (voor mij was ook belangrijk hoeveel versterker uitgangen beschikbaar waren, 2+sub out dus) Wat ik hiermee wil zeggen is dat je dit ook even meeneemt in je dubbeldin wens ;)

Overigens:

https://nl.aliexpress.com/item/1005001291038080.html

Nobodie14

Er is nog een andere oplossing tegenwoordig: een 1-din headunit waar tot een 9 inch scherm aan kan worden 'geklikt'.
Het scherm kan er dus vanaf.
Nadeel: er moeten geen knoppen achter de schermen terecht komen.
Je kunt iets naar boven of beneden schuiven, maar dat is maximaal 5 cm.
En enkele graden kantelen.

Inbraak gevoeligheid valt mee.
De tegenwoordige auto's hebben 9 of 10 inch schermen van fabriekswege.
Die leveren VEEL meer op dan aftermarket 2-din radio's.
Die koop je tegenwoordig nieuw al vanaf 80 euro voor een cheap china.