Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Even voorstellen en gelijk een vraag

Filluar nga Ladyofshadows, Maj 01, 2020, 10:11:36 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Ladyofshadows

Goedenavond allemaal. Sinds 2 maanden heb ik een zwarte Colt CZC 1.5 limited edition bouwjaar 2008 en ik was/ ben er superblij mee tot vanavond.
Ik startte mijn auto en reed er een km of 10 mee, zette hem uit en wilde na 5 minuten weer vertrekken.
Hij ging nog wel open maar met starten deed hij helemaal niets.
Een kennis van mij heeft even gekeken en heeft de computer gereset zei hij.
Hij startte ook meteen weer en ik ging nog even langs mijn ouders die 800 meter verder wonen en hoopte dat hij het daarna nog zou doen. Gelukkig startte hij meteen en ik reed de 10 km terug om bij aankomst en parkeren te merken dat ik hem niet meer op slot kon doen met afstandsbediening! Ik heb hem ook gelijk weer geprobeerd te starten maar dat kon ik ook vergeten! 😢
Weet iemand misschien wat er zou kunnen zijn?  Ben er echt ziek van! 😭

Nobodie14


Ik vermoed dat het 2 aparte problemen zijn.
Het niet kunnen openen/sluiten van de deuren met de afstandsbediening zou aan de batterij(en) van de afstandsbediening kunnen liggen. Is het een originele Mitsubishi afstandsbediening of een van een alarm?
Het niet kunnen starten (draait de startmotor wel rond?) bij warme motor zou aan de krukas sensor kunnen liggen.

Ladyofshadows

Het batterijtje van de sleutel (originele) heb ik net vernieuwd omdat ik dacht dat het misschien daaraan zou liggen, maar dat was vergeefse hoop.
Hij is ook echt conpleet dood, geen lampjes, ratels of andere geluiden, het dashboard blijft ook helemaal uit.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.

wooley

Accu, zekering... Als je de wagen open maakt met sleutel gaat dan centrale vergrendeling in etc... Alles systematisch nalopen.

Nobodie14


Compleet dood is een ander verhaal.
Vergeet maar wat ik geschreven had.
Dan zit het inderdaad in accu / zekering(en) zoals wooley stelt.


Ik zou beginnen bij de accu.
De accupolen even losdraaien, heen en weer draaien op de polen (zodat het een beetje schoon geschuurd wordt) en weer vastzetten.
Dan de massakabel van de accu loshalen en deze naar het chassis volgen.
De aansluiting op het chassis loshalen, schoonschuren en weer bevestigen.
Uiteraard weer de massakabel weer aansluiten op de accu.
Hiermee kun je voor 90% uitsluiten dat het aan de aansluitingen van/naar de accu ligt.


In de oude Space Star zit een zekeringblok met 3 zekeringen in de zekeringkast onder de motorkap.
Als die er niet goed in zit (of de aansluitingen verweerd zijn), dan gaat de auto ook vreemde verschijnselen vertonen.
Ik heb geen idee of de Colt ook zo'n blokje zekeringen heeft.


Ik meen me iets te herinneren van de 12 volt aansluiting vanaf de accu naar die zekeringkast die problemen gaf.
Dat komt nagenoeg nooit voor, maar vermeld het toch even.


Ladyofshadows

Jullie zijn kanjers 😍, had al naar de polen van de accu gekeken en zo op het oog zag het er prima uit! Pas na loshalen zag ik dat er een hoop viezigheid tussen de accu en accukabels zat waardoor ze als ik door een hobbel reed geen contact meer maakten. En dat schijnt op de een of andere manier toch noodzakelijk te zijn! 😁
Paniek voor niets dus!!!
Super bedankt, ik ga genieten van de zon met mijn dak naar beneden!
Hele fijne zondag!!!

Nobodie14


Mooi dat het opgelost is!


Het blijft voor mij de vraag hoe het mogelijk is dat er een dusdanige corrosie tussen de accupool en de klem is ontstaan dat de auto compleet dood valt.
Dat zou niet mogelijk mogen zijn.
En ik ben dat ook nooit tegengekomen in mijn automonteur tijd noch al die jaren daarna.
Maar goed: geniet van de zon als deze schijnt.
En van een auto die weer te vertrouwen is.

Ladyofshadows

Helaas weet ik zogenoemd niets van auto's en weet niet of dat wel of niet normaal was, het was in ieder geval niet het zweten of lekken van de accu, zoveel weet ik nog wel.
Het enige wat ik weet is dat zodra de polen waren schoongemaakt en weer vastgezet hij het weer deed en gelukkig nog steeds! 🎉🎉🎉
Nogmaal heel hartelijk bedankt en ik hoop hier voortaan alleen nog voor leuke dingen langs te komen.