Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

How to: Transponder inbouwen in een goedkope sleutel...

Filluar nga Eagle1982, Tetor 29, 2014, 07:26:36 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Eagle1982

Hoe vaak gebeurd het dat je een occasion koopt waarbij 1 van de sleutels stuk is en dat er alleen dat rubber/kunststof deel van de sleutel nog aan het bosje hangt omdat daar de transponder in zit en met een goedkope bijgemaakte sleutel niet gestart kan worden.

Hier een How to over een transponder in een standaard sleutel bouwen.



Ik heb in dit voorbeeld de sleutel van onze Colt gebruikt.

We beginnen met een gewone gekopieerde sleutel:


Bekijk waar je de transponder zou kunnen plaatsen in de sleutel.
Bij deze sleutel paste hij vanaf de bovenkant verticaal naast het ringgat.

Op de plaats waar de transponder geplaatst gaat worden boor je precies in het midden 2 gaatjes naast elkaar van max. 4mm ( ik heb 3.7mm gebruikt, maar deze zal niet iedereen hebben liggen).
Denk om het metaal van de baard, als je hier niet recht op komt loop je de kans dat de boor er naast schiet en heb je een gat in de sleutel op een plek waar dit niet gepland was.



Als het gat geboord is, kijk dan eerst of de transponder er ver genoeg in past, in mijn geval moest ik een klein beetje van het metaal weg boren.
Als de transponder past, verwijder dan de transponder en doe voor de zekerheid een druppeltje lijm in het gat en druk de transponder in de sleutel.


Vervolgens kun je met een soldeerbout en een stukje zwart kunststof ( ik heb hiervoor een ty-wrap gebruikt ) de ruimte die overblijft dicht smeren end e transponder wegwerken.


Daarna met een stukje schuurpapier de ronding terug brengen.


En om het geheel af te werken een laagje blanke lak erover heen.


De afwerking kan uiteraard een stukje netter, maar het gaat even om het idee.

tekkel


robsel

Netjes.
Weer wat bijgeleerd , zal je maar een keer nodig hebben!

gr
Rob

robvdb43

hallo medelid/-leden,
ik heb me als nieuw lid op dit forum aangemeld om een oplossing voor een gelijksoortig probleem te vinden. van mijn space star (1.8 mpi aut. bj. 06-2005) beginnen de sleutel steeds losser in de kunststof knop te zitten en inmiddels is ook het zendertje in ongerede geraakt. prijsopgave voor herstel van sleutels en transponder leverde bij een delftse dealer een bedrag op van ca. 120 eur/per sleutel; een nieuwe afstands-zendertje was nog duurder.
wellicht weet iemand op dit forum een aantrekkelijker alternatief.
bij voorbaat dank voor de aandacht en evt. nadere info!
m.vr.groet,
rob vd bijl

frheerlen

In Geleen zit een bedrijf dat sleutels als bijvoorbeeld van de Spacestar namaakt. De sleutels zijn van het merk Silca en in de sleutel zit een gaatje waarin een rood dopje wordt ingeschoven en in dit dopje wordt de transponder geplaatst. deze werd bij mij netjes uit het rubber van de oude sleutel gehaald. toen dit klaar was werd de baard eraan geslepen.


Voor een voorbeeld zie: http://www.steenhauer.nl/files/Silcalookalike.pdf


of: http://klusbedrijffrederic.nl/img/6/627/1.jpg