Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Colt 2007 deurpaneel en achterpaneel verwijderen ivm. luidsprekers. en welke?

Filluar nga Roel, Mars 19, 2017, 05:11:04 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 3 Vizitore po shikojne kete teme.

Roel

Hallo Mensen;

Mijn cz3 hardbeat heeft een redelijke Pioneer 4x 45w radio maar ik wil de luidsprekers controleren en misschien vervangen.

Hoe demonteer ik de deur panelen (video) en hou demonteer je het achterpaneel.

Zijn er front speakers met tweeters  die passen.....

Tips algemeen altijd welkom.

JW

Toevallig heb ik dit weekend het deurpaneel verwijderd van de voordeur van mijn Colt!

Bij deze een aantal stappen:
1. Raam volledig omlaag zodat deze in de deur zit.
2. Er zijn 3 aanhechtingspunten: bij het deurmechanisme (afdekkapje er af halen), in het midden (verborgen achter een klepje), en helemaal onderaan zitten twee schroeven.
3. Bovenste kapje (driehoekig) langs de spiegel loshalen.
4. Vervolgens zorg je (met behulp van een demontageset) ervoor dat je de klikpennetjes loshaalt die het deurpaneel vasthouden.
5. Zodra deze los zijn duw je het paneel omhoog van onderuit (maar pas op want er zijn nog draden verbonden met het paneel).

De speakers zijn 13cm (onderin) met een maximale inbouwdiepte tussen de 5 en 6 centimeter.

Dit is alles wat ik tot dus toe weet. Hoop dat je er wat aan hebt!

Soprano

https://www.youtube.com/watch?v=1q1cFu3n5GI&t=49s

https://www.youtube.com/watch?v=qHHPshmvrQk

Het dopje bij de deurhendel gaat er niet heel gemakkelijk van af. Probeer het met een scherpe satéprikker o.i.d. Ik heb kleine beschadegingen door een kleine schroevendraaier.
Verleden:
Colt CZ5 1.3 Cleartec 2009 Zwart

Soprano

Er zijn kant en klare setjes met adapterringen te koop op EBAY bij onze Duitse buren. Ben er zelf zeer over te spreken. Speakers voor heb ik vervangen. Ging vrij makkelijk. De speakerkabel met een zwart lijntje is de -. Deze dus verbinden met de - van de nieuwe speaker.

Achterin is me nog niet gelukt vanwege de raamslingers. Kom erop terug.
Verleden:
Colt CZ5 1.3 Cleartec 2009 Zwart

Soprano

Het is me niet gelukt om de raamslingers eraf te krijgen van de achterdeurpanelen. Heb geen omega-ring kunnen constateren. Iemand tips?
Verleden:
Colt CZ5 1.3 Cleartec 2009 Zwart

Soprano

Die omega ringen zijn niet te zien. Met een haakje eruit halen gaat niet. Uiteindelijk met de handdoekmethode is het me gelukt om de raamslingers achter weg te halen. Gebruik een wat dikker doek. Het ging niet zo makkelijk als onderstaand filmpje. Gewoon flink heen en weer halen. Ik heb de slinger naar beneden gewezen en de handdoek van onder naar boven gewerkt. Dit is eigenlijk nog het moeilijkste gedeelte. Het achterpaneel verwijderen is een fluitje van een cent.

https://www.youtube.com/watch?v=jqv8A2jakOg
Geluid is met 4 Clarion speakers al een hele verbetering. Geen dank hoor mensen  :) :D ;D
Volgend project is standaardradio vervangen mbv van een fascia paneel en behoud van stuurcommando.
Verleden:
Colt CZ5 1.3 Cleartec 2009 Zwart

Ricardinho

Citim nga: Soprano ne Nentor 22, 2018, 01:44:14 MD
Die omega ringen zijn niet te zien. Met een haakje eruit halen gaat niet. Uiteindelijk met de handdoekmethode is het me gelukt om de raamslingers achter weg te halen. Gebruik een wat dikker doek. Het ging niet zo makkelijk als onderstaand filmpje. Gewoon flink heen en weer halen. Ik heb de slinger naar beneden gewezen en de handdoek van onder naar boven gewerkt. Dit is eigenlijk nog het moeilijkste gedeelte. Het achterpaneel verwijderen is een fluitje van een cent.

https://www.youtube.com/watch?v=jqv8A2jakOg
Geluid is met 4 Clarion speakers al een hele verbetering. Geen dank hoor mensen  :) :D ;D
Volgend project is standaardradio vervangen mbv van een fascia paneel en behoud van stuurcommando.
Hoi Soprano,


Ik wil de speakers van mijn Colt uit 2007 vervangen en heb gister deze speakers online besteld: [size=78%]https://www.bol.com/nl/p/jbl-stage2-604c-16-5-cm-speaker-2-weg-compo-210w-70w-rms/9200000119367536/?bltgh=hx-kEzzH0rlJeXQxxHFI8Q.1_4.5.ProductTitle[/size]


Nu heb ik hier helemaal geen ervaring mee en weet ik eerlijk gezegd ook niet of deze zullen passen in mijn auto. Kun je jij me hier meer over vertellen. Gaan deze speakers passen of moet ik eerst nog (bijvoorbeeld) adapterringen kopen?

Soprano

Volgens mij zijn deze te groot. De maat die je moet hebben is 13 cm.
Ik heb de afgelopen jaren eea veranderd aan mijn Colt en ik heb goede ervaringen met ebay. Aanbieders uit Engeland en Duitsland hebben een complete winkel op ebay met duidelijk info. Ik vind het aanbod in NL mbt de colt echt tegenvallen en wat ik tegenkom is duur.  Ik heb een complete kit aangeschaft inclusief adapterringen. Ze werden per tweetal aangeboden dus x2 besteld. Ik was voor 4 speakers + ring inclusief verzending in totaal 93 euro kwijt.

De originele speakers zijn zo flut dat elke andere speaker zelfs met behoud van de originele radio een verbetering is.

Verleden:
Colt CZ5 1.3 Cleartec 2009 Zwart

Ricardinho