Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Colt / FF voorstellen en gelijk een vraag.
« Laatste bericht door fenama Gepost op Gisteren om 02:19:04 pm »
Hallo ik ben Hans en al jaren in het bezit van een Colt 1400 GT.
Hallo ik ben Hans en al jaren in het bezit van een Mitsubishi Colt 1400 GT
Mijn eerste Colt heb ik met pijn in mijn hart weggedaan toen de kinderen kwamen. De ruimte achterin was te klein voor de benodigdheden van destijds.
Mijn laatste aanwinst is een Colt 1400 GT uit het jaar 1983, deze heb ik overgenomen van mijn vader.
In het verleden is er veelvuldig met deze auto gereden maar de laatste jaren rijdt die alleen nog maar van APK- naar APK keuring.
Ik overweeg dan ook om deze Colt van de hand te doen.
Maar hoe bepaal je nu de waarde van zo'n auto?
Iemand een idee?
2
Eclipse / Mitsubishi embleem voor neus van 1998 eclipse
« Laatste bericht door a3aerts Gepost op september 17, 2021, 09:59:55 pm »
Hallo allemaal,
ik ben al een tijdje op zoek naar een Mitsubishi embleem voor in de neus van mijn 1998 Eclipse.
Heb gezocht op marktplaats en ebay maar kan niet echt de juiste vinden.
Kunnen jullie me helpen?


Graag jullie reacties,


Groet,
Ad
3
Space star / Re: Nieuwe Space Star rijder
« Laatste bericht door Nobodie14 Gepost op september 16, 2021, 07:07:31 am »
Ik had in mijn vorige auto's op LPG altijd speciale LPG bougies laten monteren. Het argument van NGK is dat LPG een hogere verbrandingsgraad - en sterkere vonk nodig heeft.
Die kosten rond de 100 euro per setje bij de garage en zouden 90.000 km mee moeten gaan. In de praktijk begonnen die na +- 50.000 km problemen op te leveren. Niet alleen de bougies, maar ook bobines.

Goede tip van de koplamp polijst set! Ga ik misschien ook nog een keer doen. Vooral dat laatste stapje met sealing van het plastic van de koplamp is interessant. Nu poets ik ze eens in de 6 maanden met Brasso en een harde wax.

Mijn buren hebben vorige week de condensor van hun 2 jaar oude auto moeten laten vernieuwen.
Die was lek geraakt door steenslag en dat viel daardoor niet onder garantie.
Schade: een rekening van de dealer a 450 euro waarbij hij geen (ahum..) arbeidsloon berekend had omdat hij het toch wel sneu vond.
Ik heb hen ook het advies gegeven om 'racegaas' te laten monteren.
Dit hebben ze inmiddels laten doen, want ze willen niet nog een keer zo'n rekening.
4
Space star / Re: Nieuwe Space Star rijder
« Laatste bericht door Keezx Gepost op september 15, 2021, 02:23:15 pm »
Goede tip voor de bougies, ik heb weinig tot geen ervaring (meer) met bougies e.d.Vergat nog te vermelden dat de koplampen goed opgeknapt zijn met een HBM setje van 10€ https://www.hbm-machines.com/producten/acties/hbm-koplamp-polijst-set-compleet?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=surfaces-across-google&gclid=Cj0KCQjws4aKBhDPARIsAIWH0JUwxzlatEzI3HVBIQJUsFnYG2bW7OU_8bujLNA_bs8AkBAIVDS_fWYaAsxeEALw_wcB
5
Space star / Re: Nieuwe Space Star rijder
« Laatste bericht door Nobodie14 Gepost op september 14, 2021, 04:33:16 pm »
Goede beslissing om de distributiesnaar te vervangen. En mooi dat het gelukt is!
Ik vind de advance velgen wel mooi, maar teveel werk om ze schoon te houden.


Als je de bougies gaat vervangen, ga dan niet voor speciale LPG bougies.
Die zijn veel te duur en vragen meer van je bobines waardoor deze eerder kapot gaan.
De standaard NGK BRK6E-11 (2756) bougie (ong. 4 euro per stuk) doen het erg goed op LPG.


Probeer om met ongeveer een halve tank benzine te rijden.
De benzinepomp zit in de tank.
Als er te weinig benzine in de tank zit, wordt die niet genoeg gekoeld en gaat kapot.
Ik tank 15 liter E10 RON98 als de tank op 1/4 staat.


Mijn verbruik is ong. 1:11 op LPG.
Komt waarschijnlijk omdat de mijne een automatische versnellingsbak heeft.
 
6
Space star / Re: Nieuwe Space Star rijder
« Laatste bericht door Keezx Gepost op september 14, 2021, 12:34:07 pm »
Maar weer een update: Bezig geweest met het wegwerken van achterstallig onderhoud,distributie incl. waterpomp vervangen, het werd me toch te riskant hiermee door te rijden.Kwam uiteindelijk neer op een dag werk omdat de bout waarmee de dubbele riempoelie vastzit zo ontzettend vast zat dat de hele trukendoos open moest, maar uiteindelijk bleek ik toch weer sterker dan een Japans blok....(ik heb geen impact driver , dat had misschien 2 uur bespaard).De riem die eraf kwam na ruim 90000 km zag er overigens prima uit, maar dat zegt weinig.
Inmiddels rij ik op Volvo V40 classic wielen, de Avance velgen waren me TE vuilgevoelig en heb ik verkocht.Nog te doen wat klein onderhoud, bougies checken (hij start overigens nog lekker vlot) en LPG filtertje opsnorren, dat is een niet heel courant model in een koker waar ook de druksensor van het systeem zit.We hebben in 2 maanden 3200 km gereden en het verbruik op LPG is pakweg 1 op 11,5, heb inmiddels ook 3 of 4 x een paar liter benzine erin moeten gooien.Hij verbruikt iets olie , maar zo weinig dat ik me daar niet druk over maak.
7
Te koop aangeboden / TE KOOP: Space Star 2004
« Laatste bericht door eicherwijs Gepost op september 12, 2021, 11:24:55 pm »
Wegens aankoop andere auto staat mijn trouwe Space Star te koop. Het is een Space Star Shogun 1.6i
Auto heeft me in die jaren nog nooit laten staan, kleur is grijs, km stand ca. 245000 km

Heeft:
Aluminium velgen met 4 seizoenen banden
Trekhaak
Radio/CD, met bluetooth en carkit
APK tot 23-1-2022
Heeft onderhoudsbeurt gehad januari 2021
April 2021 is de radiator en Airco condensor vervangen

Indien men interesse heeft laat maar weten via een PM, over de prijs komen we wel uit.





8
Colt / Re: vervanging spruitstuk voor spagetti, hoe krijg je die vast?
« Laatste bericht door Brian-czT Gepost op september 12, 2021, 07:57:46 pm »
Hoi Entharion,
Bedankt voor je uitgebreide antwoord.
De voorste stud heb ik uitgeboord, dit wordt een 8.8 m10 bout-moer.
De bracket van de turbo had ik wel al wat opgelost maar niet helemaal losgehaald, dit ga ik morgen gelijk doen en kijken hoeveel speling er dan is met de turbo.


Nogmaals bedankt en morgen vol goede moed weer verder .

update: wanneer de turbo compleet is verwijderd kan het spruitstuk veel gemakkelijker vast gezet worden :)


9
Colt / Re: vervanging spruitstuk voor spagetti, hoe krijg je die vast?
« Laatste bericht door Entharion Gepost op september 12, 2021, 11:17:49 am »
Helaas zelf ook een paar keer mogen doen...


Maar je hoeft de turbo er niet af te halen, als je de bracket van de turbo en die eronder bij de downpipe los maakt van het blok heb je normaliter genoeg speling om het spruitstuk er (van)tussen te halen/zetten.


Wat ik zelf gedaan heb is die voorste stud in de turbo vervangen met een bout, het is een vreemd formaat draad, m10x1.25 geloof ik dus je hebt wel een goede vervanger nodig... Dat maakt het wel 20x makkelijker om het spruitstuk op z'n plek te krijgen omdat die stud daar zo vervelend in de weg zit.


Als het draad in de turbo nu vernield is met het uitboren is het wel een ander verhaal, want onder die turbo krijg je natuurlijk nooit een moer vast, zo is het ook niet ontworpen.
Dan ben je beter af met het tappen van nieuw draad in de turbo en het gebruiken van dikkere bouten met een wat gangbaarder draad. Gebruik bij voorkeur bouten van graad 8.8 of 10.2 staal.
10
Colt / Re: vervanging spruitstuk voor spagetti, hoe krijg je die vast?
« Laatste bericht door Brian-czT Gepost op september 11, 2021, 11:00:44 pm »
Heeft niemand ervaring met het uitwisselen van een spruitstuk op een czt?

Pagina's: [1] 2 3 4 5 ... 10