Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Nieuw hier =]

Filluar nga BartNL, Tetor 27, 2010, 04:06:24 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

BartNL

Heren/dames,

Toch maar even voorstellen, wel zo netjes namelijk.

Mijn vriendin rijd een Colt uit 1990, lekker basic allemaal. Rood, wieldoppen, één spiegel en verder geen bijzondere opties. Auto heeft 213k gelopen, maar rijdt nog erg goed. Verbaasde me eigenlijk dat hij nog zo goed rijd voor dat bouwjaar met die km-stand. Koppeling is goed, remmen zijn goed, schokdempers zijn goed en de motor is goed. Verder heeft de auto klein beetje roest aan de achterkant in de wielkassen, maar dan ook echt minimaal en beschikt hij over een katalysator, waar dit dan ook met trost vol met grote letters achterop de Colt staat. Verder nog een mooie originele 3 jaar multigarantiestikker op de achteruit, helemaal goed dus :). Auto beschikte bij aankoop nog over een originele radio zonder casset!. Deze is natuurlijk gelijk vervangen voor een CD-speler met hip groen display, een match dus. Het interieur ziet er nog supergoed uit, behalve de bestuurderstoel en de hoes van de versnellingspook.

Verder rijd ik zelf een Audi A3 1.8T uit 97, hier en daar wat aan gedaan qua interieur, geluid en exterieur(geen gekke fratsen hoor, zoals rare aftermarket bumpers, gewoon een update naar het model 2001 > 2003). Natuurlijk een verschil met de Colt qua rijervaring, maar een oude Colt is natuurlijk erg plezierig, want er is ruimte genoeg!, voor de hond en die kan ik met gerust hart overal neerzetten. Een deukje of krasje meer of minder deert niet bij de Colt.

Ik heb al een topic gemaakt in een ander deel van het forum en ben direct erg goed geholpen, dus ik voel me hier gelijk thuis!.

Verder zal ik meer actief zijn op het audiforum dan hier onder dezelfde nickname!

MiTsU

#1
Welkom op het forum!

Robbert

#2
We hebben elkaar al eerder gesproken maar ook bij deze nog even een welkom :D

Joeri

#3
welkom
en die coltjes blijven idd gaan  :shock:
een heel degelijke wagen :!:

GTI-tje

#4
Welkom hier op het MOC forum

Grt Hans (GTI-tje)

BartNL

#5
Hoop inderdaad dat hij het nog een aantal jaar volhoudt totdat de studie erop zit. Hiervoor had ze een Dahaitsu Cuore, dat was echt een dramatische auto, nooit meer in mijn leven een drie cilinder motor. De slechte auto waar ik ooit in heb gereden, eigenlijk ben ik blij dat de drukgroep eruit is geknalt en die naar de sloop kon. Mijn moeder heeft vroeger ook nog een Colt gehad en die is tot nu toe ook nog steeds bijgebleven als erg fijne en blitse bak, helaas heeft destijds de koppaking het begeven plus nog wat andere dingen en moest hij naar de sloop. Ik weet niet of jullie ook zo gek zijn op foto's als op het audiforum, maar zo'n basic Colt hoeft denk ik niet voorgesteld te worden met foto?

Joeri

#6
liever een overvloed dan een gebrek :D
laat de foto's maar komen ;)
ik rij momenteel een 3-cylinder, de nieuwe coltjes zijn dat bijna allemaal als ik mij niet vergis

BartNL

#7
Zal kijken of ik eens wat foto's kan schieten :).

De nieuwe drie cilinder motoren zijn ook niet echt te vergelijken met die van de oude generatie. De lease Peugot 107 reed opzich ook wel prima, motor was ook wel prima. Ik vind persoonlijk vier cilinders toch net even wat lekkerder rijden, vooral op de snelweg mis je toch die laatste cilinder. Wel lekker goedkoop rijden zo'n drie cilinder dat wel :). Ik moet trouwens zeggen dat de Colt ook wel goed zuinig is, we rijden er gemiddeld zo'n 1:14/1:15 mee.

Ben trouwens vandaag langs de Brezan gereden en daar moesten ze 27 euro voor een thermostaat hebben. Lekker belachelijk want bij Velba kost hij 14 euro, dus toch daar maar gehaald was alleen een ander merk.

Robbert

#8
Citim nga: "BartNL"Ben trouwens vandaag langs de Brezan gereden en daar moesten ze 27 euro voor een thermostaat hebben. Lekker belachelijk want bij Velba kost hij 14 euro, dus toch daar maar gehaald was alleen een ander merk.

Zo dan :shock: ! Das opvallend want Brezan is vaak wel de goedkoopste. Ik haal er vaak onderdelen maar ook wel eens bij Lantinga. In Emmen zitten er 3 vlakbij elkaar en ik vergelijk vaak de prijzen even en dan is brezan meestal de goedkoopste. Ik heb voor de thermostaat van mijn Galant 2.0 GTi volgens mij €17,70 betaalt bij Brezan. Maar affijn je hebt een goedkope thermostaat gescoord dus je kunt weer even weer klussen aan de Mits. Trouwens de motoren van de "New" Colt zijn niet allemaal 3 cylinders, alleen de 1.1 is een 3 pitter. De 1.3 en 1.5 "turbo" zijn MIVEC 4 pitters en rijden beduidend rustiger en soepeler dan de 3 pitter. M,n oom heeft vorig jaar een New Colt 1.3 Allshift gekocht en is erg erg tevreden over, lekker pittig dertienhondertje met een 6-traps automaat.

Succes met de reparatie en laat even weten hoe het afgelopen is.

Groeten Robbert :)

sp1046mhs1

#9
Ik meld bij Brezan altijd dat ik lid ben van een club. Levert me toch wel weer vaak tussen de 10-35% korting op...  :idea: