Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Colt C50 EXE Joyce

Filluar nga MarkSanne, Shkurt 27, 2008, 10:37:59 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

MarkSanne

Toen mijn zus (Joyce) na een jaar in Nieuw Zealand te hebben gereisd/werkt/woont weer terug in NL kwam moest ze een auto hebben, want haar vorige auto had ze een jaar eerder verkocht (voor haar werk een VW transporter). De keuze viel eigenlijk al vrij snel op een Colt.

Ze had vanuit NZ op marktplaats een mooie zwarte C50 EXE gezien, of ik 'm wilde bekijken en indien goed: kopen. Op het motorkapje na (verweerd en de voorrand is roestig-beyond-repair) zag (ziet) ie er echt super uit.

Qua onderhoud netjes bijgehouden, dus de gok genomen. Of eigenlijk "gokje" want hij hoefde maar 450 euro te kosten. Goed de km-stand is al ruim over de 2 ton, maar hij start en loopt perfect. Nu een maand of 4 (5?) later nog steeds probleemloos, en ze maakt er naar huis-werk heel wat km's mee.

In de tussentijd had ik na een photoshop-momentje al een tijdje de gedachte om een setje 16" mitsu (stilauto) SR500 velgen voor een leuk prijsje te scoren. Ik hield regelmatig marktplaats en dergelijken in de gaten, en had ook op wat forums wel 'ns losgelaten dat ik naar deze velgen op zoek was.

Een maandje terug bracht Tjalling (SuperTop) me op de hoogte dat er zo'n set velgen te koop stond. Meteen gebeld en opgehaald voor een prikkie (125 euro). Ze zijn niet perfect (in het midden een beetje lak die bladdert) en 1 van de velgen had aan de binnenzijde een deuk+scheur. Is gefixed door een velgendokter en om twee velgen is nieuw rubber gelegd.

Het idee was om de velgen op 5 feb (haar verjaardag) stiekem te monteren, maar de velgmoeren voor deze velgen zijn van die speciale ronde met een inbus. En die moeren had ik niet... balen. Een week later terug naar die verkoper, had ie er maar 14! Dankzij de Colt-Dokter twee (+2 reserve) moeren ontvangen (toppie!) en eindelijk kunnen monteren.

Een paar dagen later ook de uit duitsland (ebay) gekomen heldere knipperlichten (totaal schoongemaakt en ontdaan van de oranje insert) gemonteerd.

Helaas geen mooie foto door het natte weer, maar ik ben echt enorm te spreken over de looks van de Colt. Als zuslief 's even op een mooie dag de auto poetst en een paar mooie foto's maakt dan zal ik ze posten.

zo was 'ie orgineel:



dit is de photoshop versie:


en dit is in het echt:

Super Top

#1
:shock: Wauw dat ziet er gaaf uit. 8-)  Je hebt ons lang in spanning gehouden maar dat was het echt wel waard.  ;)
Wil 'm ook graag nog een keer zien op een meeting.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

MarkSanne

#2
Joyce heeft al aangegeven dat ze de eerste de beste meeting erbij wil en zal zijn! Ze had er afgelopen nieuwjaarsmeeting al bij willen zijn, maar door een foutje in haar werkschema ging dat mis.

Anonymous

#3
Citim nga: "MarkSanne"Joyce heeft al aangegeven dat ze de eerste de beste meeting erbij wil en zal zijn! Ze had er afgelopen nieuwjaarsmeeting al bij willen zijn, maar door een foutje in haar werkschema ging dat mis.

Leuk Mark, zo te zien is je zuster ook al besmet met het Mitsubishi-virus, is overigens een onschuldige familiekwaal hoor!!!!! :D  :D  :D

Evo driver

#4
Ziet er zeker netjes uit mark alleen even een paar mooie veertjes er onder en gaan met die banaan !!!!!

gr. remco

MarkSanne

#5
Na de APK een paar weken is er naast een olie/filterbeurtje, een nieuwe set bougies/bougiekabels, rotor & verdeelkap, ashoesje en met name dankzij Galant & Colt vriend Oxy een mooi 'nieuw' uitlaatspruitstuk gemonteerd (MET hitteschild en lambda-sensor), de oude zag er namelijk zo uit (bepaald niet APK-okee :) :



Welke (leuk betaalbare) verensets zijn er voor de C50 / C52 (enz) ? de voorste schokbrekers lekken heel lichtjes. Nog geen APK afkeur, maar ergens het komende jaar moeten ze wel vervangen gaan worden. Misschien meteen een paar cm lager op de pootjes?

En ook de remblokken zullen het komende jaar vervangen moeten worden, zijn daar aan te bevelen merken/typen voor of zijn de orginele mitsu blokken okee (bij Galants weet ik dat aftermarket schijven en blokken een hoop leed wegnemen (vaak voor minder geld dan orgineel mitsu), maar Colts zijn mijn terrein niet)?

sp1046mhs1

#6
Remblokken en -schijven? Zie DIT topic en verder!  8-)

Evo driver

#7
remblokken zijn orgineel wel goed hoor ! ik heb wel toendertijd gele koni's onder de mijne gezet was een mazzeltje omdat we er 3 haddne liggen die ik zo mee kon nemen en eentje besteld voor 150 euro dus ik was snel klaar maar wat een wegligging niet normaal