Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

stationair Colt 1.1 Incharge+

Filluar nga Johan6, Shkurt 28, 2021, 03:33:51 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Johan6

Goedemiddag,


Ik ben nieuw hier, mocht ik me moeten voorstelen dan hoor ik dit graag..
Ik heb sinds kort een Colt aangeschaft uit 2007..
Nu merk ik dat deze stationair niet heel soepel loopt bij koude start.. is dit een vaak voorkomend iets?
Heb vanmorgen de gashuisklep schoongemaakt, dat lijkt mij de eerst stap..
Maar misschien is er iets wat het probleem veroorzaakt, ik hoor het graag..\




tekkel

Boegie,s en luchtfilter zou ik ook doen.

Johan6

Citim nga: Johan6 ne Shkurt 28, 2021, 03:33:51 MD
Goedemiddag,


Ik ben nieuw hier, mocht ik me moeten voorstelen dan hoor ik dit graag..
Ik heb sinds kort een Colt aangeschaft uit 2007..
Nu merk ik dat deze stationair niet heel soepel loopt bij koude start.. is dit een vaak voorkomend iets?
Heb vanmorgen de gashuisklep schoongemaakt, dat lijkt mij de eerst stap..
Maar misschien is er iets wat het probleem veroorzaakt, ik hoor het graag..\


Heeft in mijn idee meer te maken met het blauwe tempratuurlampje, als die uit is wordt alles weer ''normaal''

Clear-tec1

Ik heb een Colt 2010, 80.000km die bij koude start wat hoog in de toeren schiet, ca 1500 toeren. Zodra de motor warm is loopt hij bij de stoplichten ca 1200 toeren variërend tot 900 toeren. Deze motor loopt verder wel soepel en met regelmatige ontsteking. Toen het onder nul was liep mijn colt ook niet soepel en niet regelmatig.


Het elektronische systeem drukt het toerental bij mij dus wel eens omhoog of omlaag.


Misschien dat jij of andere lezers nog iets aan hebben aan deze info




Johan6

Citim nga: Clear-tec1 ne Mars 23, 2021, 12:55:45 MD
Ik heb een Colt 2010, 80.000km die bij koude start wat hoog in de toeren schiet, ca 1500 toeren. Zodra de motor warm is loopt hij bij de stoplichten ca 1200 toeren variërend tot 900 toeren. Deze motor loopt verder wel soepel en met regelmatige ontsteking. Toen het onder nul was liep mijn colt ook niet soepel en niet regelmatig.


Het elektronische systeem drukt het toerental bij mij dus wel eens omhoog of omlaag.


Misschien dat jij of andere lezers nog iets aan hebben aan deze info


Dat de auto iets hoger stationair loopt vindt ik niet erg bij koude motor, maar tussen de 2000 en 3000 toeren is na mijn idee iets teveel van het goeie..
Nadat het blauwe tempratuur lampje uit is, is het goed.. zo'n 900/1000 toeren..
Maar in het begin loopt die na mijn idee veel te hoog stationair.. ook gevaarlijk..